|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Millasta kuljetuskalustoo raatilaisilla onPKuten otsikostakin ilmenee, niin uteliaisuuttani kysyn asiaa. Itellä suunnitelmissa laittaa kanssa kuljetuskalustoo omaa, kun tarve välillä yht äkkistä ja ois varmaan muillekkin tarvesta sitten. Eli mitä palstalaisilla ja millaset käyttökulut vuositasolla, jos on rekisterissä koko ajan ja valmiina lähteen heti? Voihan tää olla väärällä osiolla ja saa siirtää mikäli siltä tuntuu....
|
#2
|
||||
|
||||
Dolly. vuosikulut 0 €
|
#3
|
||||
|
||||
Luxury Touring, aina valmiina.
|
#4
|
|||
|
|||
Muuten hyvä, mutta...
Muuten hyvä, mutta hitaan puoleinen mikäli ajaa mitä tälläsen kaa sallitaan mennä. Vai onko tähän tullut muutos sitten viime tietojen?
|
#5
|
||||
|
||||
60 km/h on edelleen maksimi, onneksi ajoalueet on suhkot lähellä joten ei itseä ole häirinnyt.
|
#6
|
|||
|
|||
Niin vähän arvelinkin....Lainaus:
Mut miten tuollasessa katotaan koukkupaino sitten tarkemmin? Et kestääkö oikkeen tavallisella henkilöautolla ees vetää nelikoa muuten ku perä kyydissä. |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Porukoilla tollanen matkailukrematoriona ja ei ristus mikä mäkitutka..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#8
|
|||
|
|||
Olisiko dollyn avulla laillista vetää pientä traktoria? Miten nuo säädökset oikeen meneekään?
|
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
2.5 on vissii aika mopo ilman turboa. 1.9 td jaksaa hyvin vetää dollya mäissä ym. olen itsekkin yllättynyt kuinka pirteä tuo on. top speed 119 gepsiin. |
#10
|
||||
|
||||
Traileri ja vetoautona joko Land Rover Discovery
Tai Volvo bussi: Noilla yleensä. Haaveenahan olis "bussi", mahuri moottorilla ja auton kuljetustila takaosassa. Sit vois vielä trailerilla kuskaa toista autoa ja bussissa olis "koti" mukana pidemmille tai lyhyemmille reissuille......heti hankin tuoreemman bussin nykyisen tilalle, kun rikastun |
#11
|
||||
|
||||
^^ oon nähny tuon bussin joskus tänä kesänä jossain
|
#12
|
|||
|
|||
Amerikkalaisittain, "daily driver".
Juu, ja on ihan älytön liina kuvassa, joo.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#13
|
||||
|
||||
Aikaisemmin 12m B58 Volvo 1+16 (D1) jossa autonkuljetustila takana.
Helkkarinmoinen rohjo,jolla ei ollut mitään muuta käyttöä kuin kisareissut. Nykyään monikäyttöisempi MB 814 1+9 paikkaa/makuutila + 2x4m lavettitraileri Ei dieselveroa eikä käyttömaksua (D1),kulutus kärryn kanssa noin 15-16l/100km |
#14
|
|||
|
|||
Mulla ei ole kuin kottikärryt ja niissäkin alkaa oleen lava puhki. Mä en oo ihan varma että kysyttiinkö tässä just tätä ? eh..
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#15
|
||||
|
||||
oliks bussiks rekatulla jotain ihmettä kärryä vedettäessä ... ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Koukkupainoksi sanoivat sen mikä on 50mm kuulan maksimi,eli 3500kg Ja tietysti kortissa pitää olla D1E tai DE |
#17
|
||||
|
||||
Todellinen naftakrematorio mut kyllä kulkee ja niiiiiin edullisesti verotettu huoltoauto.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#18
|
||||
|
||||
tommonen responkärry ja riittävästi syöttöjä ja painetta veturin koneessa. ei toi vironkärry kyl ihan rihveli oo,820kg näytti kavon vaaka sille painoa,veturi kuskeineen 2200kg
|
#19
|
||||
|
||||
Tämmösellä liikkuu yleensä meijän romut, ei kylläkään oma. Kustannuksia kertyy yleensä kilometri perusteisesti + polttoaine 15-20l satkulle ja useimmiten on heti lähtö valmiina, vuokra on halpa ja niin vähä tarttoo siirrellä ettei kannata omia hankkia.
|
#20
|
||||
|
||||
Tämmösellä se mein tiimin kulkine on liikkunu. Tosin ehkä uusia tuulia ilmassa aiheen tiimoilta.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#21
|
||||
|
||||
Tää Iveco on kyllä ihan satunnaisessa ajossa eli suurimman osan pois liikennekäytöstä.
Rampit ja vinssi kuuluu varustukseen. Ja nyt vielä ajokiellossa kun tuli hylsy katsastuksessa takajarruista...
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 24.08.2012 20:52 |
#22
|
||||
|
||||
Minkälaisilla trailereilla on hj:ta porukat kuletellu? Itsellä kokemus yhdestä kärristä (en muista merkkiä tai mallia) joka oli helvetillinen vedettävä. Kuudenkympin jälkeen alkoi heijata eikä meinannut tiellä kestää. Vetoautona hj ja kärrissä toinen.
|
#23
|
|||
|
|||
Mahtaakohan tommosel dollyllä olla asiaa venäjälle, ei tarviis olla leimaa ?
|
#24
|
||||
|
||||
Olikohan koukkupaino oikein? Ettei olis ollut takapainoinen jos alkoi heijaamaan?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
tossa muutama viesti ylempänä o kuva mun traikusta,sillä kulkee patrollit ja hj:t ihan helposti. tota saa 3500kg:n kokonaismassallakin ja 205 leveenä. mut koukkupainon kans pitää olla tarkkana, otan aina mitalla vetokidan korkeuden maasta kuormaamattomana ja kuormattuna. n 2cm jos perä painuu niin on hyvä vetää,mieluummin liikaa kuin liian vähän koukkupainoa. parempi tota respoa on kuormattuna vetää kuin tyhjänä. |