Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2011, 18:06
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 437
Perusasetus Redline Water Wetter jäähdytinnesteen lämmönsiirtokyvyn parannusneste



Oletteko kokeilleet Redline Water Wetter nimistä tuotetta jäähdytinnesteeseen? Alentaako esim. turbo autoissa nesteen lämpöjä mainittavasti?
Motonetti myy kyseistä tuotetta.
Linkki tuotteeseen: Motonet - Redline Water Wetter

Pistin tilaukseen. Pitää laittaa tuloksia kunhan pääsee testailemaan. Nyt ilman turboa ja myöhemmin turbon kanssa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2011, 18:24
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 7.136
Perusasetus

Mun piti laittaa tuota bemariin, mutta laittamatta jäi kun ilmankin olen pärjännyt. Lämpöongelmat olivatkin mittari ongelmia...

Tuttu käytti tuota kilpa-autossaan (volvo 240 sprintti), ja sanoi että kannattaa käyttää water wetterin kanssa tislattua vettä. Ja kuten kaikki tietävät, mahdollisimman vähän jäähdytin nestettä sekaan. Toki kannattaa ottaa talvi huomioon, ettei ole nesteet puurona.

Muistaakseni water wetter pitää ruosteen loitolla, mutta pakkaskestävyyttä se ei paranna.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2011, 19:58
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.118
Perusasetus

Mulle joutuu hetken todisteleen että tuollainen voisi olennaisesti parantaa lämmönsiirtokykyä, otan tosin todistelut mielelläni vastaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.10.2011, 20:33
mp mp ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.04
Sijainti: Rimito
Viestit: 143
Perusasetus

Taitaa ajaa saman asian kulaittaa pari-kolme tippaa fairia syyläriin.Poistaa veden pintajännitystä ja siten parantaa lämmön siirtymistä huokoisesta raudasta veteen.
Toimii,joskus kilpuriaikoina käytettiin ja oli ihan ok kikka kolmonen ku lämmöt oli siin just kinttaalla,niin laski lämpöjä ehkä pari-kolme astetta mut sekin riitti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.10.2011, 21:16
bemaripoju:n Avatar
bemaripoju bemaripoju ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.472
Perusasetus

niin ja kannattaa se jäähdytysjärjestelmä pestä samalla kun vesiä lutraa. laittaa jotain siihen tarkoitettua pesuainetta. esim fortee, noin 30€ purkki. tai nuukana vaan pari desiä asianpesukoneen jauhetta ja kovaa ajoo tunti pari...

ja huuhtoo hyvin. moneen kertaan!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.10.2011, 22:29
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 5.501
Perusasetus

Motulin INUGEL on saman kaltaista mutta täysin raakana ilman mitään lantrauksia käytettävä lämpöjä laskeva jäähdytinneste, ja kestää mainosten mukaan -30'C
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Prkle, käyttäkää SEARCHIA, stana
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.10.2011, 23:14
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 3.406
Perusasetus Sorry, en malta olla kommentoimatta.

a) Jäätymisen esto:
Jo suuruusluokkaa 15% glygoliseos kestää huomattavasti kylmää, siis ei halkaise lohkoa pikku pakkasissa. p.s 25% paljon parempi, ja 35% seos 40 asteen pakkasessa "sahanjauhoa"

b) Noin periaatteessa; Moottorin toiminnan kannalta jäähdytys jakaantuu muutamaan komponenttiin; käpälöidään nyt metalleissa olevien lämpövirtojen johtamista pois.
Ja siinä ensimmäinen on lämmön siirtäminen metallista veteen; siis jos metallin ja jäähdytysnesteen välissä on yhtään "limaa tms" taikka kaasukuplia, niin lämmön johtumiseen tulee ongelmia.

Ja ylläolevassa on aina "ongelmia", niitä pitää YRITTÄÄ minimoida.

Ja sama koskee jäähdytinnesteen ja jäähdyttäjän metallia; ja em. metallin ja jäähdyttävän ilman välistä lämmönsiirtoa......

SIIS: Koko jäähdytys on kokonaisuus, joka koostuu materiaalien välisistä lämmön luovutuksista, sekä väliaineen/aineiden ominaislämpökapasiteetista.

Ja minusta tuossa sydeemissä parasta on jäähdytysnesteen ominaislämpökapasiteetti, vaikka siinä olisi 25% glygolia.

c) korroosion esto, pakkasenkesto ja jäähdytyksen parantaminen kuulostaa uskomattomalta.

Itse käyttäisin Fairyn sijaan konetiskiainetta, ja jopa kokeilisin pestä k.o järjestelmää kiehuvalla.... X n, siis niin pitkään kun tulee ruostekokkareita, toki hommaan on parempiakin tapoja.....

===> vanha, ruostunut, pensakasi-moottori ja siihen enovainaan niittikoppasisun jäähdytin ei välttämättä ole paras vaihtoehto.

Ja lopuksi se 25% glygoli sinne odottamaan tulevia koitoksia...

Ja nämä mielipiteeni eivät ole absoluuttinen totuus.....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 29.10.2011 18:42 Perustelu: korjailtu jäätymistä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.10.2011, 09:46
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 4.818
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
a) Pikku pullosta moottoriin jäätymisen esto:
olisi mahtava keksintö, veneilijät olisi potentiaalisia asiakkaita.
Jo suuruusluokkaa 15% glygoliseos kestää huomattavasti kylmää, siis ei halkaise lohkoa pikku pakkasissa. p.s 25% paljon parempi, ja 35% seos 40 asteen pakkasessa "sahanjauhoa"

b) Noin periaatteessa; Moottorin toiminnan kannalta jäähdytys jakaantuu muutamaan komponenttiin; käpälöidään nyt metalleissa olevien lämpövirtojen johtamista pois.
Ja siinä ensimmäinen on lämmön siirtäminen metallista veteen; siis jos metallin ja jäähdytysnesteen välissä on yhtään "limaa tms" taikka kaasukuplia, niin lämmön johtumiseen tulee ongelmia.

Ja ylläolevassa on aina "ongelmia", niitä pitää YRITTÄÄ minimoida.

Ja sama koskee jäähdytinnesteen ja jäähdyttäjän metallia; ja em. metallin ja jäähdyttävän ilman välistä lämmönsiirtoa......

SIIS: Koko jäähdytys on kokonaisuus, joka koostuu materiaalien välisistä lämmön luovutuksista, sekä väliaineen/aineiden ominaislämpökapasiteetista.

Ja minusta tuossa sydeemissä parasta on jäähdytysnesteen ominaislämpökapasiteetti, vaikka siinä olisi 25% glygolia.

c) korroosion esto, pakkasenkesto ja jäähdytyksen parantaminen kuulostaa uskomattomalta.

Itse käyttäisin Fairyn sijaan konetiskiainetta, ja jopa kokeilisin pestä k.o järjestelmää kiehuvalla.... X n, siis niin pitkään kun tulee ruostekokkareita, toki hommaan on parempiakin tapoja.....

===> vanha, ruostunut, pensakasi-moottori ja siihen enovainaan niittikoppasisun jäähdytin ei välttämättä ole paras vaihtoehto.

Ja lopuksi se 25% glygoli sinne odottamaan tulevia koitoksia...

Ja nämä mielipiteeni eivät ole absoluuttinen totuus.....
Tähän kommenttiin on helppo yhtyä.

Kyseinen "Super coolant" on hyvä esimerkki tuotteesta, joka lupaa paljon mutta ei anna oikeastaan mitään. Vastaavia tuotteita on kaupat pullollaan, koska näiden myynti ei ole rikollista toimintaa

Mutta kuten olen ennenkin todennut, jokainen laittaa omaan autoonsa mitä aineita haluaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.10.2011, 09:53
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 7.136
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
a) Pikku pullosta moottoriin jäätymisen esto:
Eihän tuota kumpikaan tuote lupaa? Wetter ei ole pakkasneste ensinkään, ja Inugel käytetään laimentamattomana. Eli sitä täytyy olla niin paljon kuin jääh järj vetää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.10.2011, 18:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 3.406
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Eihän tuota kumpikaan tuote lupaa? Wetter ei ole pakkasneste ensinkään, ja Inugel käytetään laimentamattomana. Eli sitä täytyy olla niin paljon kuin jääh järj vetää.
Olet oikeassa, jäi jostai väärä käsitys asiasta, korjaampa samalla tuonne ylös.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.10.2011, 06:49
sampolaattori:n Avatar
sampolaattori sampolaattori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.07.10
Sijainti: Kajjjaani
Viestit: 400
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti


Oletteko kokeilleet Redline Water Wetter nimistä tuotetta jäähdytinnesteeseen? Alentaako esim. turbo autoissa nesteen lämpöjä mainittavasti?
Motonetti myy kyseistä tuotetta.
Linkki tuotteeseen: Motonet - Redline Water Wetter

Pistin tilaukseen. Pitää laittaa tuloksia kunhan pääsee testailemaan. Nyt ilman turboa ja myöhemmin turbon kanssa.
Silonku poijat riftasi ja mä asensin ja korjasin ni ei mitään vaikutusta ko aineella. Ja muistaakseni ei sais ees sotkee glykolin kans. Elä laita turhaan rahojas...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.10.2011, 07:17
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 4.818
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
[IMG]Pitää laittaa tuloksia kunhan pääsee testailemaan. Nyt ilman turboa ja myöhemmin turbon kanssa.
Ei vedetä herneitä nenään mutta tällaisen "tuotteen" testaus ei onnistu normiliikenteessä eikä radallakaan. Moottoritekniikan labrassa testaus on mahdollista, kun testiolosuhteet pystytään pitämään hallinnassa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.11.2011, 20:54
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 3.427
Perusasetus

Eipä sitä tarvi kummemmin testata kuin että jos lämä tiskissä ilman litkua keittää,ja litkun kanssa ei niin tulos on tarpeeksi selkeä.

Mitä taas tuohon lämmön siirtokykyyn tulee niin se paranee jo sillä jos siellä systeemissä ei saa olla glygolia lainkaan. Eli pelkällä vedellä saa jo tuloksia aikaan varsinkin talvella.

Eli menee vähän samaan kastiin viemärin tukkeutumisen estoaineen kanssa. Pullo litkua kaadetaan johonkin ja jos mitään ei tapahdu niin kai se sitten toimii...

Mutta jos joku tuommoinen oikeasti toimiva litku on olemassa joka toimii myös glygolin kanssa niin kiinnostaisi kyllä kokeilla kun tuota lämpöongelmaa tahtoo bertassa välillä olla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA.
Where is the wonder and where is the arg?
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.11.2011, 10:44
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti
Oletteko kokeilleet Redline Water Wetter nimistä tuotetta jäähdytinnesteeseen? Alentaako esim. turbo autoissa nesteen lämpöjä mainittavasti?
Naapurille annoin vinkiksi kun laittoi Hayabusaansa ahtimen ja lämmöt pomppas taivaisiin rata-ajossa. Sitte se vaihto tehokkaaseen syylariin ja auttoi vähän, muttei poistanu ongelmaa kisaa ajaessa. KEHOTIN KOKEILEMAAN ko. ainetta yhdessä kisakäyttöön tarkoitetun nesteen kanssa (eli ei estä jäätymistä, mutta suojaa metallipintoja syöpymiseltä), ja nyt kestää ajaa kisan läpi, jolloin hitaissa paikoissa lämpötila nousee mutta heti virtauksen ja kierrosten noustessa lämmöt laskee taas...

Eli tämän perusteella ei hukkaan heitettyä tavaraa...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.11.2011, 11:41
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 437
Perusasetus

Monenlaista on vastausta näköjään, puolesta ja vastaan.

No itsellä ei lämpöongelmia ole (ainakaan vielä), mutta kyllähän tuo testaaminen onnistuu muuallakin kuin laboratoriossa. En nyt niin tarkkaa testiä tarkoittanut. Juurikin että jos keittämis ongelmaa alkaa esiintyä niin tuossa viimeinen epätoivoinen oljenkorsi.

Saa lisätä glykolin kanssa (mutta ei silikaattipohjaisten jäähdytysnesteiden), mutta tuotteen lupaama jäähdytysnesteen lämmönsiirtokyky ei kasva niin paljoa kuin pelkän vesi sekoituksen kanssa. Näin myös normaali jäähdytysneste/vesi sekoituksen kanssa, glykoli pienentää veden lämmön varastointikykyä. Mutta talvella on hyväksi toki.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.11.2011, 12:41
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 4.818
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Naapurille annoin vinkiksi kun laittoi Hayabusaansa ahtimen ja lämmöt pomppas taivaisiin rata-ajossa. Sitte se vaihto tehokkaaseen syylariin ja auttoi vähän, muttei poistanu ongelmaa kisaa ajaessa. KEHOTIN KOKEILEMAAN ko. ainetta yhdessä kisakäyttöön tarkoitetun nesteen kanssa (eli ei estä jäätymistä, mutta suojaa metallipintoja syöpymiseltä), ja nyt kestää ajaa kisan läpi, jolloin hitaissa paikoissa lämpötila nousee mutta heti virtauksen ja kierrosten noustessa lämmöt laskee taas...

Eli tämän perusteella ei hukkaan heitettyä tavaraa...
Ei jaksa alkaa taas vääntämään tästä samasta asiasta mutta tämän "testin" perusteella ei voi sanoa yhtään mitään tämän ihmeaineen tehosta tai tehottomuudesta. Ihan pari mieleen tullutta asiaa:

- .....ko. ainetta yhdessä kisakäyttöön.....Kumpi aineista toimi ja kumpi ei ? Miten nuo aineet sopii yhteen ? Onko kumpaakaan tutkittu erikseen ?
- mitattiinko ulkoilman ja radan pinnan lämpötilat ? Ilman kosteus ? Oliko kaikissa kisoissa juuri samanlainen kesäpäivä ? Oliko kisat aina samaan kellonaikaan ? Tuuliolosuhteet ?
- oliko rata aina sama ?
- oliko kuski aina sama ?
- jopa pyörän rengastus vaikuttaa asiaan, kuluneilla kumeilla ei saa tehoja radan pintaan
- jne jne.

Tämä saa jäädä tähän mun puolelta.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.11.2011, 16:28
HCK:n Avatar
HCK HCK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.08
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 214
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tonikki Näytä viesti


Oletteko kokeilleet Redline Water Wetter nimistä tuotetta jäähdytinnesteeseen? Alentaako esim. turbo autoissa nesteen lämpöjä mainittavasti?
Motonetti myy kyseistä tuotetta.
Linkki tuotteeseen: Motonet - Redline Water Wetter

Pistin tilaukseen. Pitää laittaa tuloksia kunhan pääsee testailemaan. Nyt ilman turboa ja myöhemmin turbon kanssa.
Oman kokemuksen mukaan toimii. Eli patrollissa tuppas lämmöt nousemaa kun innostui tosissaan survomaan, pesin jäähdytys järjestelmän ja laitoin normi veden niin tilanne parani huomattavasti ja kun lisäsin tuon ihme veden lämmöt normalisoitui. Motulin INUGEL on siviili autossa nyt testi käytössä josko ensi kesäksi laittaisi sitä tuohon patrolliin kun nyt toki täytyy vaihtaa tai poistaa nesteet talveksi.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 04.11.2011, 17:59
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 437
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ei jaksa alkaa taas vääntämään tästä samasta asiasta mutta tämän "testin" perusteella ei voi sanoa yhtään mitään tämän ihmeaineen tehosta tai tehottomuudesta. Ihan pari mieleen tullutta asiaa:

- .....ko. ainetta yhdessä kisakäyttöön.....Kumpi aineista toimi ja kumpi ei ? Miten nuo aineet sopii yhteen ? Onko kumpaakaan tutkittu erikseen ?
- mitattiinko ulkoilman ja radan pinnan lämpötilat ? Ilman kosteus ? Oliko kaikissa kisoissa juuri samanlainen kesäpäivä ? Oliko kisat aina samaan kellonaikaan ? Tuuliolosuhteet ?
- oliko rata aina sama ?
- oliko kuski aina sama ?
- jopa pyörän rengastus vaikuttaa asiaan, kuluneilla kumeilla ei saa tehoja radan pintaan
- jne jne.

Tämä saa jäädä tähän mun puolelta.
Ei tässä varmaan kukaan ole noin tarkkoja testituloksia vaatimassakaan. Vain sitä että jos kyseinen aine parantaa yleisesti lämmön siirtokykyä niin sitten parantaa. Tai jos ei niin sitten ei tee niin kuin lupaa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.11.2011, 18:29
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 874
Perusasetus

Mulla kun oli Läjässä liian pieni sähköflekti ja sen johdosta tietysti lämpöongelmia niin koitin tota. Putsasin järjestelmän Forten pesuaineella, huuhtelin 3 kertaa, kippasin water vetterin koneeseen ja akkuvettä perään (tuotteen mainospuheiden mukaan parhaiten jäähdyttävä yhdistelmä) ja sitten liikenteeseen. VDO:n mittarin mukaan lämmöt laski normiajossa 0-2 astetta eikä kestänyt luukutusta yhtään paremmin.

Nyt on koneessa taas perinteiset liemet ja orkkisflekti ja pelaa hyvin. Jahka tuo kuninkaallinen autoilevan ihmisen tavaratalo saa ovensa auki näillä nurkilla niin saattaahan tuota kuitenkin kokeilla ihan mielenkiinnosta uudestaan.
__________________
******* Halvat Kiinalaiset sylinterikannet RUULZ wonk.sytes.net/76s/cheaphead/ *******
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 04.11.2011, 21:10
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.365
Perusasetus

Magneetit ku laittaa viel suutinputkiin, ni tulo hyvä!
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
Vastaus

Bookmarks
  • Submit Thread to Facebook
  • Submit Thread to Twitter
  • Submit Thread to Google Plus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Water-burning vehicle (Water Hybrid) Kartse1 Chit-Chat 4 18.04.2008 07:21


Sivu luotu: 09:38 (GMT +3).