Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2009, 12:13
velmeri83 velmeri83 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 84
Perusasetus Pajeron korotus?

Pitäis pätkä pajeron jousia korottaa. edessähän vedetään vääntö sauvoja kireemmälle, mut onks mitään järkee lähtee vaihtaa takana lehtien paikkaa akselin päälle?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2009, 12:43
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.025
Perusasetus

suosittelen tekeen korin korotuksen.kun vedät edestä vääntösauvat piukkaan niin ei se mahdottomasti nouse ja on aika kivireki ajella.taakse vaan pidemmät riiput ,sillä se perä nousee.ainaki jos meinaat laittaa yli 31"renkaat ni ehdottomasti se korin korotus.muuten raappii renkaat kiinni metsässä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2009, 16:42
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mikäs ikäinen napero on kyseessä? Eteen on vääntösauvojen lisäksi muitakin korotustapoja.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2009, 17:54
velmeri83 velmeri83 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mikäs ikäinen napero on kyseessä? Eteen on vääntösauvojen lisäksi muitakin korotustapoja.
auto on vuosmallia 89 ja lyhyt malli. pääasiassa mua nyt kiinnostaa että onko siinä yhtään mitään järkee lähtee vaihtaa niitä lehtiä sen taka akselin päältä menemään kun nythän ne menee sen ali??
siitähän tulis kymmen kunta senttiä maa varaa ja tilaa isommille renkaille? ja eiks niillä vääntösauvoilla sais suht järkevästi sitä keulaa saman verran hilattua ylös?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2009, 17:57
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 255
Perusasetus

Omassa pätkässä on lehdet nostettu akselin päälle. En sitä vielä osaa sanoa liekkö hyötyä vai haittaa kun olen auton omistanut vasta vajaan pari viikkoa. Aika näyttää...
http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/IMG_6226.JPG
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.11.2009, 18:25
velmeri83 velmeri83 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 84
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Imperio Näytä viesti
Omassa pätkässä on lehdet nostettu akselin päälle. En sitä vielä osaa sanoa liekkö hyötyä vai haittaa kun olen auton omistanut vasta vajaan pari viikkoa. Aika näyttää...
http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/IMG_6226.JPG
milläs oot ton keulan laittanu samaan tasoon? kuinka isoilla pyörillä toi sulla on?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2009, 18:29
Imperio:n Avatar
Imperio Imperio ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, Savon sytämmessä.
Viestit: 255
Perusasetus

Kaulahan tuossa on alempana jos sivukuvaa katsot. Itse on ole nuita muutoksia tuohon tehnyt.
Renkaat alla on 265/70/16 eli kai ne vastaa n.32"
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
http://imperio.1g.fi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.11.2009, 19:57
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Porvoo
Viestit: 835
Perusasetus

apu kierrejouset taakse ja riippuja pidemmäksi.. edessä ei saa nostettua väntösauvoja kirraamalla yhtä paljon jos vertaa paljonko nousee takana jos SOA.. ja mitä enemmän kiristää edessä sitä vähemmän ulosjoustoa=paskempi ajaa
edellisessä pallerossa poistin edestä kerran KAIKKI kumit ym rojut tukivarsista ja siirsin vääntösauvat spooreista ja kirrasin nousi niin paljon että oli metalli metallia vasten=paska ajaa hakkasi älyttömästi metsässä,sitten madalsin taas 2-3senttiä niin toimi ihan jees,takana oli korotus lehtijouset+pidemmät riiput,renkaat 33x13.5 sen 5senttiä kun nosti sitä niin mahtui renkaat jo pyörii suht hyvin..

eli mielestäni nosta vaikk noin5senttiä edestä kiristämällä ja taakse pidemmät riiput+tarvittaessa apujouset jos lehtijouset ihan huonot...sitten koria vaikka 50mm ylös jos viellä tarvii tilaa renkaille..
__________________
2,0L ei ole moottori, vaan lidl`in limsapullo

Viimeksi muokannut Heegi : 04.11.2009 20:00
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.11.2009, 21:47
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 159
Perusasetus

ehdottomasti korinkorotus!!!et saa keulaa ikinä niin ylös ku mitä takapää nuosee soalla.kirit vähän niitä sauvoja edestä ja taakse pidemmät riiput niinku tossa edellä mainittiin ja jos ei riiitä niin sitten korinkorotus on halpa ja helppo toteuttaa!!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.11.2009, 22:02
velmeri83 velmeri83 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 84
Perusasetus pajeron korotus?

onks kellään käsitystä että paljon sitä niillä vääntösauvoilla saa nousemaan.?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.11.2009, 22:06
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 6.903
Perusasetus

Miksi sitä koria pitää korottaa, nousee vaan painopiste ylös päin. Lokarin kaaria muokkaamalla menee 33" hienosti alle "normi korotuksilla". Eli edestä sauvojen kiristys, ja taakse pidemmät riiput.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.11.2009, 22:07
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 6.903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja velmeri83 Näytä viesti
onks kellään käsitystä että paljon sitä niillä vääntösauvoilla saa nousemaan.?
Mun käsitys on 5-7 senttiä. Mitäs muut sanoo?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.11.2009, 22:30
uazJanne uazJanne ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

Tuleehan SOA:lla akselin alle kummasti lisä tilaa. Korinkorotuksen voi tehdä niinkin että kori nousee vaan etupäästä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.11.2009, 22:46
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Porvoo
Viestit: 835
Perusasetus

5sentiä saa helposti kiristämällä silloin toimii viel ihan jees..joku7cm niin osuu joustorajoitin kumeihin. 10 ehkä ihan maksimi jos poistaa kaikki kumit ym rojut tukivarsista ym paikoist,silloin makaa rauta rautaa vasten=ei ulosjousto=paska ajaa+saatanan jäykkä.. hakkaa maantielläkin niin että vituttaa..

se reilu 5 senttiä nostettu kirrattu+ korotus lehdet takana niin mahtui mulle ilman muita muutoksia pyörmääni 33x12.5 ja10x15 et -13.
ja myöhemmin 33x13.5ja10x15 et-44 eikä ottanu kii et-13 sopiva levikkeiden kanssa -44 tuli ulos aika paljon
__________________
2,0L ei ole moottori, vaan lidl`in limsapullo
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.11.2009, 09:57
velmeri83 velmeri83 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 84
Perusasetus Pajeron korotus

taidan sitten nostaa sitä keulaa sen 5-7 senttiä ja taakse ne pidemmät riiput. onks se riippujen pituus suoraan verrannollinen siihen perän nousuun.?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.11.2009, 15:14
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Porvoo
Viestit: 835
Perusasetus

lehtijousien kunto vaikuttaa myös paljonko nousee.. muistaakseni pidensin 8cm ja sillä nousi noin 4-5cm
joku joskus sanonu että nousee about puolet siitä mitä jatkaa riippuja
__________________
2,0L ei ole moottori, vaan lidl`in limsapullo
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.11.2009, 15:46
velmeri83 velmeri83 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.10.09
Sijainti: tuusula
Viestit: 84
Perusasetus Pajeron korotus

Mitäs noi katsastus miehet tollasesta korottelusta sanoo?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.11.2009, 17:19
sami73:n Avatar
sami73 sami73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 230
Red face

Mulla on "naperosta" kirrattu vääntösauvat ja taakse laitettu kierrejouset viellä avuiksi. Hyvin mahtuu 33" pyörimään ja joustamaan sen mikä tommonen kikotin nyt joustaa.Etulokarin etukulmista otin vähän peltiä pois, muuten en sen enempää leikellyt.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.11.2009, 17:25
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Porvoo
Viestit: 835
Perusasetus

jos tekee kunnolla/nätisti riiput että näyttää suht vakiolta eikä pidennä ihan älyttömiä niin inssi ei ehkä sano siitä mitään..
enkä näe syytä miksi ei saisi korottaa tolla tavalla jos muutoskatsastaa..onhan niitä maastureita pidennetyillä riipuilla vaikka kuinka monta liikenteessä mitä leimataan koko ajan..
__________________
2,0L ei ole moottori, vaan lidl`in limsapullo
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 05.11.2009, 19:08
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 159
Perusasetus

mulla mahtu 33/12,5 pyörimään omassa pajerossa ilman mitään korotuksia etulokasuojan nurkista vaan piti leikata muutama sentti pois niin sopi kääntymään renkaat hyvin ku oli -20 et.n vanteet!! ja on tutulla pajerossa 33 ilman mitään korotusta ja ei ole tarvinnu etes leikata mitään sillä 0 et.n vanteet ja 10 tuumaset! eise painopiste niin älyttömiä nouse jos jonku 50mm nostaa koppaa ja siinä se hyvä puoli että jousitus pysyy normaalina.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 05.11.2009, 19:24
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Porvoo
Viestit: 835
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pecu Näytä viesti
mulla mahtu 33/12,5 pyörimään omassa pajerossa ilman mitään korotuksia etulokasuojan nurkista vaan piti leikata muutama sentti pois niin sopi kääntymään renkaat hyvin ku oli -20 et.n vanteet!! ja on tutulla pajerossa 33 ilman mitään korotusta ja ei ole tarvinnu etes leikata mitään sillä 0 et.n vanteet ja 10 tuumaset! eise painopiste niin älyttömiä nouse jos jonku 50mm nostaa koppaa ja siinä se hyvä puoli että jousitus pysyy normaalina.

vanteet10x15 ET-13 33x12.5 mahtu myös pyörii mulla pitkäpajeross ilman koroja.. riippuu varmaan autosta kuin väsähtäny jousitus ymym kun joiden mukaan pitäs korottaa 15senttii jo että mahtuu 31" pyörii
__________________
2,0L ei ole moottori, vaan lidl`in limsapullo
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.11.2009, 19:06
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 109
Perusasetus

Mitenkäs tämä korin korotus tapahtuu?

Ja kuinka 31 tai 33 gummit sopivat pajeron vakio vanteille vai pitääkö uusia vanteet?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.11.2009, 19:59
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 159
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppyde Näytä viesti
Mitenkäs tämä korin korotus tapahtuu?

Ja kuinka 31 tai 33 gummit sopivat pajeron vakio vanteille vai pitääkö uusia vanteet?
kori kiinni rungossa pulteilla joissa pikkaset kumityynyt välissä. ottaa pultit auki ja nostaa tunkilla koria ylös ja laittaa sinne kumityynyn päälle tavaraa enintään 70mm vaikka jotain nylon tankoa pitemmät pultit alkuperäisten tilalle.kattoo et kaikki putket ja letkut riittää ja viskoropeli ei ota tuulitunneliin kiinni ei kait siinä paljon muuta isompaa!!! ja 31 rengas menee jollain lailla vakio vanteelle mut 33 tarttee jo vähintään 8leveen riippuu tietenki kumin leveydestä!!!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 09.11.2009, 20:07
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Porvoo
Viestit: 835
Perusasetus

bensatäyttöputki/letkut kannattaa myös huomioida ja ruosteiset jarruputket ..edessä varmaan pahempi,ja vaihdekepin ympärillä oleva kumi.. searchilla löytyy juttuja korikorotuksesta..
__________________
2,0L ei ole moottori, vaan lidl`in limsapullo
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 09.11.2009, 20:56
uazJanne uazJanne ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.06
Sijainti: Finland.
Viestit: 636
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthr...t=ikuisuusaihe
Vastaa lainaten
Vastaus

Bookmarks
  • Submit Thread to Facebook
  • Submit Thread to Twitter
  • Submit Thread to Google Plus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajeron korotus ym. tdic-89 Tekniikka & Jutustelu 10 13.10.2007 20:29
Pajeron korotus Kantonen Tekniikka & Jutustelu 6 26.09.2005 20:41
pajeron korotus ? Tekniikka & Jutustelu 33 14.08.2005 22:34
Pajeron korotus? Teppo2 Tekniikka & Jutustelu 4 13.12.2004 14:44
Pajeron korotus ??? Tekniikka & Jutustelu 0 14.05.2003 15:35


Sivu luotu: 01:05 (GMT +3).