|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
2l-t löpövuoto?!pumppu?mikä?eli sain sopivasti 4runnerin kaverilt ostettuu missä jokin hasseli kannen kanss tms naftavuoto jostain kannesta pumpusta imusarjan alta tai sinnepäi?! vuotaa/tihkuu naftaa pihalle..aluksi ei tullu paljoa kun kaveri osti auton mutta sitemmi alkanu enemmän vuotaaa ja se että nostettii syöttöjä ei ainakaa auttanu asiaa :S ihme khyll.. onko kellää kokemuksia samantapasesta touhusta? ainakin jos auto seisoo pidempää niin starttaa huonosti ku ottanu ilmaa tms...viikon ku seiso nii lähti huonosti ainaki kuukauden ku seiso niin joutu ilmaamaan ai nii ja 400tkm ajettu on ja letkuja/putkia on pumpun ympärillä niin perkeeleesti ettei näe kunnolla että joutuukohan kannen uusimaan pumpun vai koko mylly vai mikä?
Viimeksi muokannut Heegi : 11.09.2009 22:44 Perustelu: muutos |
#2
|
|||
|
|||
http://www.offroadtarvike.fi/app/product/view/-/id/160
Toyotan koneita enempää tuntematta käykö tuo? |
#3
|
|||
|
|||
Pitäisi käydä tuo kansi mutta en usko kannessa olevan vikaa.Oliskohan pumpun kannen tiiviste syypää...Kun ei tuo kone voi oikein vuotaa polttoainetta sylinterikannesta.
Jos on tuo syöttöpumpun kannen tiiviste syyllinen niin pari kymppiä maksaa uusi,vaihto onnistuu itselläkin kunhan tekee huolella ja tarkasti. |
#4
|
||||
|
||||
pistä kuvia tähän ja piirtele siihen kuvaan mistä se näyttäs vuotavan. mulle ei ainakaan oikein avautunu mistä päin moottoria tuo nyt edes vuotaa. yleisiä vuoto syitä on syöttöpumpun tiivisteet. tiiviste sarja maksaa muistaakseni 20-30€ ja sit ainakin boschin sarjoissa tulee väärän mallinen syöttöpumpun kannen tiiviste mukana eli kannattaa pyytää käypänen tiiviste lisäks. jos se kastuu sieltä moottorin kannesta suutinputkien luota niin joko suutin putki tai paluuputki on murtunut tai tiivisterikka kusee jostain syystä(esim kasattu vanhoilla tiivisteillä suutin remontin yhteydessä)
|
#5
|
||||
|
||||
pesen illalla koneen ja otan samall kuvaa,sitt näkee seuraavina päivinä paremmin ett mistä vuotaa ku kaikki puhdas
|
#6
|
|||
|
|||
Vuotaako jatkuvasti yhtä paljon vai väheneekö välillä tai katoaako kokonaan. Mulla oli mennyt syöttöpumpun käyttöakselin stefa vähän heikkoon kuntoon ja välillä tuli aivan norona ja välillä ei ollenkaan, riippui ilmeisesti siitä missä asennossa ko. stefa oli milloinkin akselilla. Mielestäni kylmänä vuoto oli kovempaa?
|
#7
|
||||
|
||||
en tiedä mutta kaverilla ihan alussa se vuoti vaan ihan vähän sittemmin alkanu vuotaa enemmän vaan,äsken ku käytin pari minsaa tyhmäkäynnillä toss pihass ku oli seissyt yön yli auto niin näki ku tippui koko ajan hieman öljypohjasta ku on valunu alas asti..tuli pieni lätäkkö aika nopee kylläkin..lähen koht kujaa pitää katsoo lämpimänä miten paljon tulee.. pesin koneen äsken ja aion yrittää nyt katsoa/seurata mistä tulee vittu ku siel runneriss on kaiken maailman putkia letkuja tiellä..
|
#8
|
||||
|
||||
kävin kujaa parituntii kone pesun jälkee..hieman näytti ku olis imusarjan alta vuotanu kanss jotenki ja sitt en tiedä..mutta ku kaikki oli puhdasta niin auton alta tippui naftaa samantien ku löi tulille eikä vuotoa näkyny missään ylhäällä ainakaan,voisikohan olla pumpussa sittenkin ja siel piilossa ei näe?
ja aika laiska toi on mielestäni aina ollut,pajero kulki tosi paljon paremmin.. huomenna menen paikalliseen diesel pajalle pyydän että katsois ett mikä vois olla |
#9
|
||||
|
||||
eli pumpussa olisikohan tiiviste mikä oli pumpun/lohkon välissä tai joku siel alla,sanoi porvoon dieselissä vanha äijä
ku peilillä tsiikasi.. ratkaisu pumppu irti ja puretaan täysin kasataan uusilla tiivareilla sitten pumppu penkkiin säätö ym =700e paikkeilla ku oli iso prosessi.. se hinta oli jos itse irrottaa ja asentaa itse pumpun en sitte viitsiny kysyä enää mitä maksaa jos ne siellä tekee hela homman,se sano ett 5-6tuntii pelkkä irrotus/asennus menee.. oli yks lj koneesta pumppu siin pöydäll osissa minkä se näytti ja sanoi ett 5soittaa päiväss melkee tulee vastaavaa.. pumpunkansi se sano ettei ole ja että varmaan vaihettu jo kertalleen,useimiten noissa.. vittu ku pitää saada leimattua toi pirssi mun puolestaa saa sitte vuotaa hieman,kulutus iha sama ku saan naftaa faijan säiliöst minkä tarvii.. pitää keksii joku purkki sinne pumpun alle rautalangall tms mihin saa valua ja tekee jonku pohjapanssarin vaikk viell ettei inssi näkis koko hommaa ja pari kannua löpöö konttii sanoo ett ne siel haisee + tankkaa viel ett koko kylki ihan naftassa |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
kyllä vaikutti kovalta hinnalt,ku työn osuus oli yli500..yks sanoi kyllä että siellä on kallista teettää mutta tiedä sitten,kallis on suhteellista muttamutta..pitää selvitellä asiaa ens viikoll,ja soitella muualle kysymään kanss,runneri nyt viel jonkun arvoinen mutta jos tollai sanoo 700e jos ajaa vanhall hiasell/hiluxill niin olis viellä hurjempi.. kuitenkaa aio mistää tiivistehommast 700pullittaa vaikk olis ne rahat mitä ei ole edes
olis pitäny silt diesel asiantuntijalt kysyny että jos vetää muutama tuubi sikaflexxii koko pumpunympärille nii eikö se aja samaa asiaa ja tiivistyy,ja katsonu siinä mitä se olis äijä vastannu tai katellu |
#12
|
|||
|
|||
Syöttöpumpun "kaasuakselin"o-rengas ja kopan tiiviste maksaa noin 10ekee ja ei ole kummonen vaihtaa,sieltä ne yleensä vuotaa ainakin noi mun kikottimet............
|
#13
|
||||
|
||||
sen mukaan piti koko pumppu irrottaa ja purkaa ja penkiss säätää kokoamisen jälkee että saa vaihettuu sen tiivarin siel jossai alla..
en tiedä.. vitun katsastus ku pitäs siihen saada tiiviiks,ja olishan se mukava ettei olis desilitra naftaa aina siihe miss auto seisoo.. tippa sekunnissa about siel tulee Viimeksi muokannut Heegi : 11.09.2009 21:10 |
#14
|
|||
|
|||
Vaihdoin noin kuukausi sitten viimeeksi kannen ja akselin tiivisteet, ei ole kummonen homma noin tunti... mulla 4kpl 2l ja2l-t moottoreita on vuotanut löpöö ja kaikki on sillä korjautunut.... voi toki vuotaa jostain muualtakin mutta ihmettelen jos näin.....
|
#15
|
||||
|
||||
voisin palkata sutt sitten siihen hommaa sitte jos ei pitäs kummone olla..oliks sull se pumppu irti silloin?
ku se kansi mikä siin päällä se tiivari nii ei vuoda,ja se sano ukko ett ne yleensä vaihettu jo kertaallee tossa iässä.. minkä akselin tiivari? tämä vuoto näyttää kun olis pumpun alla ihan jossai alakulma lohkoo vasten tms,ku peilill näki että tippui..eihän noist tiedä jos niillä vähän hommia ja haluavat työtä ja selittää ett kyllä pitää purkata ja säätää pumppu penkiss ymym tollast vanhaa paskaa |
#16
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
sieltä pumpun ala laidasta vuotaa kans melko herkästi. siellä on sellainen ennakkoa säätävä kara jonka molemmissa päissä on sellaiset laipat niistä vuoti minulla aluks. ulomman saa vaihdettua kun pumppu on paikallaan mutta siellä pumpun ja lohkon välissä on toinen. ainakaan itse en sitä saanut vaihdettua paikallaan.
mä suosittelisin että otat ihan rohkeesti sen pumpun vaan irti sieltä. vaihdat jakopään hihnan, kiristin rullat, vesipumpun sun muut samalla. eikös nuo dieselin viritys pajat rakenna 1000€ hintaan jo "viri" pumpun. |
#18
|
||||
|
||||
pumppu päältä katsottuna ihan kuiva..ajettu nyt noin 5tuntii pesun jälkee..tippa sekunnissa tulee naftaa mielestäni kanss ihan ala laidass jossai siel alla,katsotaan,meen koht ronkkii hieman sitä ja yritän nähä sinne,vittu ku siel on kaiken maailman letkuja/putkia eessä.. pitäs vetää kännit nii tuohtuis ja nostais koneen pihalle
olis tilaa jostai tiivarist lohkon välistä se ukko puhui ainakin.. ja sanoi ettei ole se kansi eikä mikään akselin stefa.. en tied..jotai o renkaan näkösii tiivareit se näytti siin mitä sill just oli purettuna lj pumppu pöydäll hihna ym on vaihettu 380tkm kohall ja nyt 400 lasissa |
#19
|
||||
|
||||
No ei siinä ilmeisesti muu auta kuin ottaa pumppu irti jos sieltä pumpun ja lohkon välistä vuotaa, tai myydä auto viallisena eteenpäin (=hinta tippuu kummasti viallisena)
Tohon 700 euroon saa melkeen jo viripumpunkin teetettyä, varsinkin jos se pumppu pitää itse irroittaa!! Vai kohtaako siellä palvelun kysynnän ja tarjonnan laki? |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
pitää nyt yrittää keksiä jotai,ku pitää leimata,enkä mä viallisenä ala myymää ku sitt menee nii miinukselle..+auto muuten tosi hyvässä kunnossa!eikä olis intoa myydä,ku ei löydä sitt mitää fiksua taas.. saa koht nostaa vanhan hiase/hilu moottorin keulille tms, pitää nyt vaa se pumppu purkaa tai kone ulos ja sitt irrottaa sen ku vituttaa ku nii ahdas paikka miss ei näe mitään ja niin eespäi+kun aina pitää korottaa/isoja kumeja nii se kummasti aina "helpottaa" kanss ruuvaamist ku pakko seistä jakkaran päällä tms..sama oli pajeross ku starttia ruuvasin edes takas Viimeksi muokannut Heegi : 12.09.2009 09:40 |
#21
|
||||
|
||||
Syyläri ja muuta ylimääräistä irti niin tulee kummasti tilaa konehuoneeseen.
LJ:stä joutui ainakin irroittamaan syylärin muutenkin jos meinas nokkahihnan saada irti, kun ei pulttimopo muuten mahtunut kampuran hihnapyörän päähän. |
#22
|
||||
|
||||
katsotaan,pitää kerää inspiratiota/tietoa ja ensiviikolla ryhtyä toimenpiteisiin/irrottamaan.. löysin myös parin muun diesel pajan numeroita tässä samasta läänistä ja soittelen maanantaina vähän ja kysyn..
aion myös kysyä tutulta jolla korjaamo ollu kymmeniä vuosia,jos siltä onnistuu niin voisin vaikka sille tehä vähän firaabelia sitten |
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
on käynny mieless kyll,vuotaa aina viel vaikk on sammuttanu auton nii siihe jää varmaa desi tai kaks..kuitenkin lähtee hyvin käymää ens päivänä.. jaa reilu 250kilsaa pääsi yhell tankill |
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ensin vaihdoin tuosta kylmäkäynnistys hommasta tiivisteen, ei auttanut. Sitten tuosta ennakkoasäätävästä tiiviste vaihtoon, ei auttanut. Aika kovia oli jo nuo kummatkin tiivisteet. Lopuksi pyysin kaveria apuun ja irrotettiin pumppu, tästä ennakkoasäätävän karan sisemmän laipan alta tiiviste vaihtoon. Samalla vaihdettiin juurikin jakopäänhihnat sun muut irtoovat. Siitä hommasta ei tullu kuvia otettua. Olihan siinä hommaa jonkunverran mutta pääs he******ti halvemmalla kun ite teki Niin ja tänä kesänä vaihdoin HZJ:hin syöttöpumpun kaasuakselin o-renkaan ja kopan tiivisteen. Sillä pääs siitä vuodosta. Viimeksi muokannut MankoLJ : 16.09.2009 06:27 Perustelu: Lisä inffoa |
#25
|
||||
|
||||
kiitos tosi hyvistä kuvista,antoi jonkinmoist selvyyttä..pitää illall kujaa se auto halliin kunhan saa nosturin kasaan niin ett pääsee eka sisään..ja sitt vaa ottaa irti syylari ym rojut jos näkis jotn,ja alkaa purkaa..
vituttaa tollanen ahdas paikka ja kun ei ole ennen dieseleit ruuvaillu ku syöttöjä.. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
onko este saada leimaa ikkuna lukot paskana | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 29.01.2008 22:29 | |
Nyt SYÖ miestä! kingin vaihdelaatikko paskana? | Oz | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 09:21 |
Lukko paskana!!?? | Wago-78 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.09.2004 22:34 |
Kone paskana | mikk0 | Rakas Päiväkirja | 2 | 26.03.2004 14:37 |
Jarrut paskana | Borg | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.11.2003 15:22 |