Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2009, 17:08
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Jeep "pätkii" kiihdyttäessä


Eli mikäs nyt on tullut -92:een Cheroon, kun täyskaasulla kiihdyttäessä kierrosten ollessa himpun reilu 3000, rupeaa rykimään niin älyttömästi?
Tekee tuota niin maantie, kuin "kaupunki" nopeuksista, eikä hellitä ennen kun löysää kaasua. Laatikossa on öljyä, tuoreen näköistä ja hajuista, mutta en ole aivan varma kuuluuko määrä tarkistaa N-asennossa. On alkanut tekemään tuota n.kaksi viikkoa taaksepäin.
Alkaisikko etsimään vikaa moottorin vai laatikon puolelta? Vaikuttaisi kuitenkin liittyvän jotenkin kickdown asentoon, koska osakaasu kiihdytyksissä ei pätki ollenkaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.04.2009, 17:11
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Tossakin on monta vaihtoehtoa, kampuran asentotunnistimen johto voi olla sulanut pakosarjaa vasten ja täyskiihdytyksellä maattaa pakosarjaan (noin mulla kävi omassa), tai joku muu vika, sytyttääkö check engine valon??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.04.2009, 17:25
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Ei ilmoittele valolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.04.2009, 18:43
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Sitten ei todennäköisesti ole sellainen vika, jonka itsediagnostiikka havaitsee!! Eli voi olla myös polttoainepumppu!!! Arvailuks menee ilman testeriä!! Onko muuten varmasti -92:nen (valmistenumeron 10. merkki???)??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.04.2009, 18:47
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Laatikon ölpät tarkistetaan asennossa "P". Tikussa on omat rajansa tasolle kylmänä ja kuumana.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.04.2009, 18:47
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.925
Perusasetus

Itellä samanlaista vikaa,vaihdoin lambda anturin joka oli aivan stn musta ja map anturin vaihdoin kanssa ->loppu "jumppaaminen" juurikin tuolla 3000 rpm:n kohalla ja käynti tasaantui ja bensankulutus pieneni hiukan.Autohan on cherokee 92 ja oikea vuosimalli 90
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.04.2009, 19:01
nivea2 nivea2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.06
Sijainti: pieksämäki
Viestit: 190
Perusasetus

itellä nyki tj wrangleri aina kyyhdyttäessä ja bensa pumpussa oli vika! en ois heti uskonu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2009, 19:44
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Jamantille: Niilo löytyy 10. merkkinä, eli aito -92 malli.

Täytyy vielä huomenna koittaa tarkentaa oireita, kuitenkin kiertää ja vetää ajoittain ilman mitään ongelmia viidentonnin pintaan. Silloin kyllä ollut ns.sporttiasento kytkettynä päälle. Se ei viittaisi bensapumppu ongelmaan.
Katsastuksessa tällä viikolla päästöissä ei ollut huomautettavaa, eli sekin varmaan sulkee jotakin vaihtoehtoja pois.

Pätkimistä esiintyy tosiaankin vain kaasu pohjaan runtattuna.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.04.2009, 19:48
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.925
Perusasetus

Syttypuoli kunnossa, jakajan kansi kunnossa ja tulpat?
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.04.2009, 20:09
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu alle tuhat km sitten. Tulpat vaihdettu syksyllä, oisikko jotakin 8tkm taaksepäin. Lambda-anturi vaihdettu myös n.tonni taapäin. Voi tietysti olla siltikin joku noista, ainahan sitä sutta sattuu joka tavaran sekaan. Huomenissa pitää vilkaista vielä nuokin läpi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.04.2009, 13:14
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Aamulla huomasin, että viileällä koneella ei tee tuota rykimistä. Kuumalla pätkii, myös lähes täyskaasulla. Olennaista on nopea kaasun painaminen ja että kierrokset hakeutuvat sinne 3250 kieppeille, myös auton täytyy liikkua, paikaltaan lähtiessä ei tee tuota. Ongelmaa ei ole ilmennyt myöskään jos kierrokset ovat lähteneet kelautumaan alle 3000:sta tai yli 3500:sta pykälän vaihtumisen jälkeen.
Jotenkin perstuntumalla minusta vaikuttaa että laatikko arpoo siinä kohdalla silloin tai sytys sekoaa jotenkin.
Liekkö tuo edes mahdollista? Jakajan osat tarkistettu, olivat ok. Pitää vielä uusia sytysjohdot ja seurata oliko vaikutusta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.04.2009, 16:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

:)


Oisko alipainetta tankissa, tai pensa letkut tukossa. kokeile ajaa ilman tankinkorkkia
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.04.2009, 19:45
piippu79 piippu79 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Oisko alipainetta tankissa, tai pensa letkut tukossa. kokeile ajaa ilman tankinkorkkia
Itellä oli vähän samaa vikaa mutta oli tankista imuputken ympäriltä loiskeluvy irti vaihdoin tankin kun se vuoti ja vika parani. Kokeile tankata ihan täyteen voi parantua.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.05.2009, 08:07
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.461
Perusasetus

Oma kokemus oudosta satunnaisesta sammumisesta (jatkui kai vuoden ennekuin löytyi, joku varmaan muistaa): Jakikselta nopeus ym anturilta tuleva johtonippu nirhaantui puhki jakiksen/laatikon ja korin välissä ja hälppi maihin kun kiihdytti eli kone laatikko jakis paketti käännähti. Ja siihen sammui aina, ei mitään vikakoodia. Ja startista samantien käyntiin ja matka jatkui. Löytyi sittenmyöhemmin ihan sattumalta.

Elikkä vika voi olla ihan missä vaan, ei välttämättä missään anturissa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.05.2009, 09:11
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Tankin täyttö asteella ei ole merkitystä, yleensä tankkaan täyteen ja ajan merkkivalon syttymiseen saakka ja oire aina päällä. Tuo johtojen nirhaantuminen laatikon läheltä on hyvä vinkki, pakkivalo ei tahdo monestikkaan syttyä. Voisi hyvinkin viitata tuonne.
Kyllä on Hondien jälkeen melko orpo olo Jeepin kans. Niissä ne ongelmat tiesi heti jos jotakin oireili, näissä, lukemani perusteella, vika saattaa olla missä vaan ja aina tarkan diaknoosin saamiseen pitäisi olla töpselin päässä. (eikä pelkästään tämän minun ongelman perusteella)
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.05.2009, 11:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HartSan Näytä viesti
pakkivalo ei tahdo monestikkaan syttyä. Voisi hyvinkin viitata tuonne.
NSS eli neutral safety switch on sitten ainakin paskainen/ kulunut. Tosin sen ei pitäisi aiheuttaa muuta kuin käynnistysongelmia, ei mitään ajonaikaista. Kato huvikseen vaijeri mikä menee kaasuläpältä laatikolle - tässä vehkeessä se ei ole varsinaisesti (tai ainakaan virallisesti) kick-down kaapeli, mutta se vaikuttaa mekaanisesti laatikon toimintaan. Jos sen säädöt on vituillaan niin voi myös aiheuttaa kaikensorttista problematiikkaa.

Kato huvikseen linkin perästä ohjetta jos englanti taipuu:

http://koti.mbnet.fi/~lampitl/kuvia/Jeep/AW4_manual.pdf

Viimeksi muokannut Timo_L : 01.05.2009 11:18
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.05.2009, 13:02
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
NSS eli neutral safety switch on sitten ainakin paskainen/ kulunut. Tosin sen ei pitäisi aiheuttaa muuta kuin käynnistysongelmia, ei mitään ajonaikaista. Kato huvikseen vaijeri mikä menee kaasuläpältä laatikolle - tässä vehkeessä se ei ole varsinaisesti (tai ainakaan virallisesti) kick-down kaapeli, mutta se vaikuttaa mekaanisesti laatikon toimintaan. Jos sen säädöt on vituillaan niin voi myös aiheuttaa kaikensorttista problematiikkaa.

Kato huvikseen linkin perästä ohjetta jos englanti taipuu:

http://koti.mbnet.fi/~lampitl/kuvia/Jeep/AW4_manual.pdf

Kiitos!
Jos laatikossa vika, tuon linkin ohjeilla varmasti korjaantuu. Pitää perehtyä paremmin, kun aikaa enemmän.
Jopa tuolta selvisi kuitenkin se oikea tapa tarkistaa laatikkoöljyn määrä.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.05.2009, 09:23
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Noniin, nyt vaihdoin sytytysjohtosarjan ja vaikuttaa olleen siellä se vika. Koko puolen vuoden aikana ei ole ollut nuin virkeän oloinen, mitä itselläni ollut tuo auto. Lisäksi se pätkiminen loppui koeajon perusteella kokonaan.
Oikeastaan monikin asia on viitannut tuonne puolelle kokoajan, mm. soitinlaitteston häiriöt, radiokin kuuluu nyt puhtaammin.

Kiitos kaikille vinkkejä antaneille, varmasti niistä on vielä tulevaisuudessa apua muissa ongelmissa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.05.2009, 11:34
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HartSan Näytä viesti
Noniin, nyt vaihdoin sytytysjohtosarjan ja vaikuttaa olleen siellä se vika. Koko puolen vuoden aikana ei ole ollut nuin virkeän oloinen, mitä itselläni ollut tuo auto. Lisäksi se pätkiminen loppui koeajon perusteella kokonaan.
Oikeastaan monikin asia on viitannut tuonne puolelle kokoajan, mm. soitinlaitteston häiriöt, radiokin kuuluu nyt puhtaammin.

Kiitos kaikille vinkkejä antaneille, varmasti niistä on vielä tulevaisuudessa apua muissa ongelmissa.
Juu mullakin oli vm -90 samantapaisia nykimisongelmia, vaihettuani kaikki osat bensapuolelle ja sytyspuolelle, auton kulku vaan parani koko ajan mutta vika säilyi, tänä keväänä vika oli vieläkin jäljellä... Talvella laitettuani akkulaturin akkuun ja lohkolämmittimen päälle, se oli sitten neljä kuukautta roikan nokassa ja lataus ja lämmitin päällä joka päivä 2 tuntia. Toissapäivänä kun otin auton taas ajoon vikaa ei ollutkaan ???
Kaiken ongelmana olikin LATURI !!! Aikaisempi omistaja oli vaihtanut sinne 55AH:n laturin, eipä tullut mieleen, no ostin uuden 100AH:n laturin ja ongelmat katosi, että näin meillä .
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.07.2009, 06:35
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

Ongelma jatkui


No eihän se laturin vaihtokaan auttanut, olen vaihtanut kaikki sähköosat tuon nykimisen osalta ja se on haitannut jo koko harrastusta. sitten aloin käymään mahdollisia vikapaikkoja läpi Chiltonin korjausopas käsissä, sehän vaan sekoitti asioita edelleen.
Viime viikolla sitten se perkeleen nykiminen tuli taas esille, oli käyty pohjoisessa asti kesälomalla ilman ongelmia. En tiedä mikä ajatus oli alkaa nyklimisen aikana heiluttelemaan virta-avaimia ja tietysti se loppui kuin seinään se nykiminen.

Kävin ostamassa virtalukon ja avainpesän.... Kun purin vanhan virtalukon, kas siellähän oli kipinöintiä ollut ihan kivasti.
Taidampa laittaa loton vetämään kun ongelma viimein ratkesi. (tai sitten ei)

No Lapin reissulta tuli kiva ongelma lisää, nyt se JEEP haluaa tyhjentää akun, olisiko jollain vinkkiä, itse epäilisin keskuslukkoa joka jää päälle jotenkin tai sitten olisikohan se solenoidi, jossa on se startti sydeemi.

Meni muuten noin 1000€ kun sain vaihdettua kaikki uudet sähköhilppeet tuonne sytytyspuolelle ja vähän muuallekkin.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 05.08.2009, 17:29
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Purkaako akun varmasti johtoihin? Ettei vaan jostakin syystä olisi tullut akun elinikä täyteen. Akun kennoissa nestettä tarpeeksi?
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 06.08.2009, 06:28
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Angry

SÄHKÖ...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HartSan Näytä viesti
Purkaako akun varmasti johtoihin? Ettei vaan jostakin syystä olisi tullut akun elinikä täyteen. Akun kennoissa nestettä tarpeeksi?
Pohjosen reissulla oli silloin 3kk vanha akku ja sitten ostin uuden ja sen kanssa kävi samoin, vika on edelleen paikallistamatta, täytyy yrittää viikonloppuna ratkaista ongelmaa, Aikas rasittavaa kytkeä akun napa päälle ennen joka ajoa ja sjon jälkeen taas paikoilleen... Joo päävirtakytkin kojelautaan !!!!
Eiku pitää etsiä se saamarin vika.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 06.08.2009, 15:33
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

entäs se lambda anturi jos nykimistä? joukka tossa kehu joiutuneensa vaihtaa joka jeeppiin n. 150-200 tonnin kohalla (enkä edestiedä monta niitä on/ollut mutta 5 ei taida riittää)
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 07.08.2009, 06:15
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Smile

Nykiminen


Empä tiiä, mutta se "oli" semmoinen että kun nykiminen alkoi se vaikutti myös kierroslukumittariin, se alkoi heilumaan holtittomasti, uskoisin ja toivon että se oli se virtalukon pohja, ainakin se oli kipinöinyt aikas paljon.
Viikonloppuna... siis jo tänään alan tutkimaan tuon akun purkausjutun.
Kirjoitan sit tähän mitä löytyy?
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 07.08.2009, 12:06
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi Näytä viesti
Empä tiiä, mutta se "oli" semmoinen että kun nykiminen alkoi se vaikutti myös kierroslukumittariin, se alkoi heilumaan holtittomasti, uskoisin ja toivon että se oli se virtalukon pohja, ainakin se oli kipinöinyt aikas paljon.
Viikonloppuna... siis jo tänään alan tutkimaan tuon akun purkausjutun.
Kirjoitan sit tähän mitä löytyy?

Tuo viittaisi erään japanilaismerkin kokemuksella virranjakajassa olevaan ongelmaan. Siinä menee laakerointi hajalle ja alkaa oireilemaan tuolla tavalla, myös puolan oikuttelu aiheuttaa kyseistä nykimistä ja kiekkamittarin sekoilua. Onko Jeepissä mahdollista, en tiedä.

Myös tämän ketjun aloituksen oireet oli samanlaiset, tosin vain" kovilla" kierroksilla. Sen aiheutti huonot sytytysjohdot, kuten aiemmin totesin.

Kaikki minulle vastaantulleet virtalukonpohjan oireilut katkaisseet sytytysvirran hetkellisesti kokonaan, samalla mittaristo pimennyt täysin. Kertaakaan ei ole aiheuttanut satunnaista "sekoilua". Tuo kipinöinti saattaa kyllä hyvinkin aiheuttaa sekoiluakin.
Toivottavasti vika löytyy, ikävää jos kamppeet ei pelaa niin kuin pitää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään / Vaihdetaan 15" x 12" Beadlock MOGIN jaolla vaihdetaan Jeep 6-pulttisiin... PasiK O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.02.2009 22:36
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18


Sivu luotu: 21:28 (GMT +2).