|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Jeep "pätkii" kiihdyttäessäEli mikäs nyt on tullut -92:een Cheroon, kun täyskaasulla kiihdyttäessä kierrosten ollessa himpun reilu 3000, rupeaa rykimään niin älyttömästi? Tekee tuota niin maantie, kuin "kaupunki" nopeuksista, eikä hellitä ennen kun löysää kaasua. Laatikossa on öljyä, tuoreen näköistä ja hajuista, mutta en ole aivan varma kuuluuko määrä tarkistaa N-asennossa. On alkanut tekemään tuota n.kaksi viikkoa taaksepäin. Alkaisikko etsimään vikaa moottorin vai laatikon puolelta? Vaikuttaisi kuitenkin liittyvän jotenkin kickdown asentoon, koska osakaasu kiihdytyksissä ei pätki ollenkaan.
|
#2
|
||||
|
||||
Tossakin on monta vaihtoehtoa, kampuran asentotunnistimen johto voi olla sulanut pakosarjaa vasten ja täyskiihdytyksellä maattaa pakosarjaan (noin mulla kävi omassa), tai joku muu vika, sytyttääkö check engine valon??
|
#3
|
|||
|
|||
Ei ilmoittele valolla.
|
#4
|
||||
|
||||
Sitten ei todennäköisesti ole sellainen vika, jonka itsediagnostiikka havaitsee!! Eli voi olla myös polttoainepumppu!!! Arvailuks menee ilman testeriä!! Onko muuten varmasti -92:nen (valmistenumeron 10. merkki???)??
|
#5
|
||||
|
||||
Laatikon ölpät tarkistetaan asennossa "P". Tikussa on omat rajansa tasolle kylmänä ja kuumana.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#6
|
||||
|
||||
Itellä samanlaista vikaa,vaihdoin lambda anturin joka oli aivan stn musta ja map anturin vaihdoin kanssa ->loppu "jumppaaminen" juurikin tuolla 3000 rpm:n kohalla ja käynti tasaantui ja bensankulutus pieneni hiukan.Autohan on cherokee 92 ja oikea vuosimalli 90
|
#7
|
|||
|
|||
itellä nyki tj wrangleri aina kyyhdyttäessä ja bensa pumpussa oli vika! en ois heti uskonu.
|
#8
|
|||
|
|||
Jamantille: Niilo löytyy 10. merkkinä, eli aito -92 malli.
Täytyy vielä huomenna koittaa tarkentaa oireita, kuitenkin kiertää ja vetää ajoittain ilman mitään ongelmia viidentonnin pintaan. Silloin kyllä ollut ns.sporttiasento kytkettynä päälle. Se ei viittaisi bensapumppu ongelmaan. Katsastuksessa tällä viikolla päästöissä ei ollut huomautettavaa, eli sekin varmaan sulkee jotakin vaihtoehtoja pois. Pätkimistä esiintyy tosiaankin vain kaasu pohjaan runtattuna. |
#10
|
|||
|
|||
Jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu alle tuhat km sitten. Tulpat vaihdettu syksyllä, oisikko jotakin 8tkm taaksepäin. Lambda-anturi vaihdettu myös n.tonni taapäin. Voi tietysti olla siltikin joku noista, ainahan sitä sutta sattuu joka tavaran sekaan. Huomenissa pitää vilkaista vielä nuokin läpi
|
#11
|
|||
|
|||
Aamulla huomasin, että viileällä koneella ei tee tuota rykimistä. Kuumalla pätkii, myös lähes täyskaasulla. Olennaista on nopea kaasun painaminen ja että kierrokset hakeutuvat sinne 3250 kieppeille, myös auton täytyy liikkua, paikaltaan lähtiessä ei tee tuota. Ongelmaa ei ole ilmennyt myöskään jos kierrokset ovat lähteneet kelautumaan alle 3000:sta tai yli 3500:sta pykälän vaihtumisen jälkeen.
Jotenkin perstuntumalla minusta vaikuttaa että laatikko arpoo siinä kohdalla silloin tai sytys sekoaa jotenkin. Liekkö tuo edes mahdollista? Jakajan osat tarkistettu, olivat ok. Pitää vielä uusia sytysjohdot ja seurata oliko vaikutusta. |
#12
|
|||
|
|||
:)
Oisko alipainetta tankissa, tai pensa letkut tukossa. kokeile ajaa ilman tankinkorkkia
|
#13
|
|||
|
|||
Itellä oli vähän samaa vikaa mutta oli tankista imuputken ympäriltä loiskeluvy irti vaihdoin tankin kun se vuoti ja vika parani. Kokeile tankata ihan täyteen voi parantua.
|
#14
|
||||
|
||||
Oma kokemus oudosta satunnaisesta sammumisesta (jatkui kai vuoden ennekuin löytyi, joku varmaan muistaa): Jakikselta nopeus ym anturilta tuleva johtonippu nirhaantui puhki jakiksen/laatikon ja korin välissä ja hälppi maihin kun kiihdytti eli kone laatikko jakis paketti käännähti. Ja siihen sammui aina, ei mitään vikakoodia. Ja startista samantien käyntiin ja matka jatkui. Löytyi sittenmyöhemmin ihan sattumalta.
Elikkä vika voi olla ihan missä vaan, ei välttämättä missään anturissa. |
#15
|
|||
|
|||
Tankin täyttö asteella ei ole merkitystä, yleensä tankkaan täyteen ja ajan merkkivalon syttymiseen saakka ja oire aina päällä. Tuo johtojen nirhaantuminen laatikon läheltä on hyvä vinkki, pakkivalo ei tahdo monestikkaan syttyä. Voisi hyvinkin viitata tuonne.
Kyllä on Hondien jälkeen melko orpo olo Jeepin kans. Niissä ne ongelmat tiesi heti jos jotakin oireili, näissä, lukemani perusteella, vika saattaa olla missä vaan ja aina tarkan diaknoosin saamiseen pitäisi olla töpselin päässä. (eikä pelkästään tämän minun ongelman perusteella) |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kato huvikseen linkin perästä ohjetta jos englanti taipuu: http://koti.mbnet.fi/~lampitl/kuvia/Jeep/AW4_manual.pdf Viimeksi muokannut Timo_L : 01.05.2009 11:18 |
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kiitos! Jos laatikossa vika, tuon linkin ohjeilla varmasti korjaantuu. Pitää perehtyä paremmin, kun aikaa enemmän. Jopa tuolta selvisi kuitenkin se oikea tapa tarkistaa laatikkoöljyn määrä. |
#18
|
|||
|
|||
Noniin, nyt vaihdoin sytytysjohtosarjan ja vaikuttaa olleen siellä se vika. Koko puolen vuoden aikana ei ole ollut nuin virkeän oloinen, mitä itselläni ollut tuo auto. Lisäksi se pätkiminen loppui koeajon perusteella kokonaan.
Oikeastaan monikin asia on viitannut tuonne puolelle kokoajan, mm. soitinlaitteston häiriöt, radiokin kuuluu nyt puhtaammin. Kiitos kaikille vinkkejä antaneille, varmasti niistä on vielä tulevaisuudessa apua muissa ongelmissa. |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kaiken ongelmana olikin LATURI !!! Aikaisempi omistaja oli vaihtanut sinne 55AH:n laturin, eipä tullut mieleen, no ostin uuden 100AH:n laturin ja ongelmat katosi, että näin meillä .
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#20
|
||||
|
||||
Ongelma jatkui
No eihän se laturin vaihtokaan auttanut, olen vaihtanut kaikki sähköosat tuon nykimisen osalta ja se on haitannut jo koko harrastusta. sitten aloin käymään mahdollisia vikapaikkoja läpi Chiltonin korjausopas käsissä, sehän vaan sekoitti asioita edelleen.
Viime viikolla sitten se perkeleen nykiminen tuli taas esille, oli käyty pohjoisessa asti kesälomalla ilman ongelmia. En tiedä mikä ajatus oli alkaa nyklimisen aikana heiluttelemaan virta-avaimia ja tietysti se loppui kuin seinään se nykiminen. Kävin ostamassa virtalukon ja avainpesän.... Kun purin vanhan virtalukon, kas siellähän oli kipinöintiä ollut ihan kivasti. Taidampa laittaa loton vetämään kun ongelma viimein ratkesi. (tai sitten ei) No Lapin reissulta tuli kiva ongelma lisää, nyt se JEEP haluaa tyhjentää akun, olisiko jollain vinkkiä, itse epäilisin keskuslukkoa joka jää päälle jotenkin tai sitten olisikohan se solenoidi, jossa on se startti sydeemi. Meni muuten noin 1000€ kun sain vaihdettua kaikki uudet sähköhilppeet tuonne sytytyspuolelle ja vähän muuallekkin.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#21
|
|||
|
|||
Purkaako akun varmasti johtoihin? Ettei vaan jostakin syystä olisi tullut akun elinikä täyteen. Akun kennoissa nestettä tarpeeksi?
|
#22
|
||||
|
||||
SÄHKÖ...Lainaus:
Eiku pitää etsiä se saamarin vika.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#23
|
||||
|
||||
entäs se lambda anturi jos nykimistä? joukka tossa kehu joiutuneensa vaihtaa joka jeeppiin n. 150-200 tonnin kohalla (enkä edestiedä monta niitä on/ollut mutta 5 ei taida riittää)
|
#24
|
||||
|
||||
Nykiminen
Empä tiiä, mutta se "oli" semmoinen että kun nykiminen alkoi se vaikutti myös kierroslukumittariin, se alkoi heilumaan holtittomasti, uskoisin ja toivon että se oli se virtalukon pohja, ainakin se oli kipinöinyt aikas paljon.
Viikonloppuna... siis jo tänään alan tutkimaan tuon akun purkausjutun. Kirjoitan sit tähän mitä löytyy?
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#25
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuo viittaisi erään japanilaismerkin kokemuksella virranjakajassa olevaan ongelmaan. Siinä menee laakerointi hajalle ja alkaa oireilemaan tuolla tavalla, myös puolan oikuttelu aiheuttaa kyseistä nykimistä ja kiekkamittarin sekoilua. Onko Jeepissä mahdollista, en tiedä. Myös tämän ketjun aloituksen oireet oli samanlaiset, tosin vain" kovilla" kierroksilla. Sen aiheutti huonot sytytysjohdot, kuten aiemmin totesin. Kaikki minulle vastaantulleet virtalukonpohjan oireilut katkaisseet sytytysvirran hetkellisesti kokonaan, samalla mittaristo pimennyt täysin. Kertaakaan ei ole aiheuttanut satunnaista "sekoilua". Tuo kipinöinti saattaa kyllä hyvinkin aiheuttaa sekoiluakin. Toivottavasti vika löytyy, ikävää jos kamppeet ei pelaa niin kuin pitää. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
Myydään / Vaihdetaan 15" x 12" Beadlock MOGIN jaolla vaihdetaan Jeep 6-pulttisiin... | PasiK | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.02.2009 22:36 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |