Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2016, 20:16
_teukka_ _teukka_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.15
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 30
Perusasetus

LJ70 2L-T 2,4 kampiakseli päittäis välys


Hei
Käytiin tuossa tänää vesipumppua vaihtamaan ja huomattiin että kampiakselissa n.2mm päittäisvälys eli ihan huomattava. kone toimi kuitenkin ihan normaalisti ilman minkäänlaista ylimääräistä ääntä.
Onkos tuo normaalia?
Kone siis 2.4l 2L-T.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2016, 13:35
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 188
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _teukka_ Näytä viesti
Hei
Käytiin tuossa tänää vesipumppua vaihtamaan ja huomattiin että kampiakselissa n.2mm päittäisvälys eli ihan huomattava. kone toimi kuitenkin ihan normaalisti ilman minkäänlaista ylimääräistä ääntä.
Onkos tuo normaalia?
Kone siis 2.4l 2L-T.
Normaalia kyllä tuossa tilanteessa ei ole, että ei pidä ääntä oli joitakin kymppejä meinaan mitä saisi päittäisvälys olla. Kannattanee ottaa öljyt pois ja avata öljypohja ja kurkata, että missä kunnossa päittäislaakerit on (ovat siinä keskimmäisessä laakeripukissa). Ja luulisi, että jossain on jo metallilastuakin jos akseli pääsee noin paljon likkumaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2016, 14:46
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Kytkimen painamisestahan tuo vauhtipyöränpuoleinen päittäisvälysliuska kuluu.
Erityisesti maastossa hiipiessä kun kytkintä joutuu luistattamaan.

Tuo taaempi liuska kun joutuu ottamaan vastaan paineasetelman jousivoiman kun kytkintä painetaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.10.2016, 16:45
_teukka_ _teukka_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.15
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 30
Perusasetus

Joo pitääkin huomenna näppästä öljypohja pois ja kattoa mitä syönyt, joo sehän vähän ihmetyttikin ku ei ääntäny ylimääräisiä, funtsittiin lieköhän joku ois tehny laakerirempan ja jättäny liuskat pois? Sit kyl saattais olla isompikin remppa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.10.2016, 17:46
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 188
Perusasetus

Tarkistin korjausoppaasta, niin siellä sanottiin päittäisvälyksen normaalialueen olevan 0,04-0,25mm ja maksimin 0,3mm. Sulla vähän yli
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.10.2016, 22:10
Mako Mako ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.06
Sijainti: Hamina, Kymenlaakso™
Viestit: 72
Perusasetus

Kytkin pohjassa käynnistäminen kuluttaa myös, koska öljynpainetta ei pintojen välissä ole.
Samoin liikennevaloissa odottaessa kytkimellä seisominen rasitttaa.

Mahdollisesti näiden yhteisvaikutus yhdistettynä heikkoihin öljynpaineisiin voisi tehdä ainakin jotain.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.10.2016, 07:24
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Ettei vaan oo päätypultti löysällä ja välys onkin siivapyörässä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.10.2016, 08:14
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paavojaelvis Näytä viesti
Ettei vaan oo päätypultti löysällä ja välys onkin siivapyörässä?
Ei oo... Oli vissii hihnapyörä aika tiukalla
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.10.2016, 09:54
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mako Näytä viesti
Kytkin pohjassa käynnistäminen kuluttaa myös, koska öljynpainetta ei pintojen välissä ole.
Samoin liikennevaloissa odottaessa kytkimellä seisominen rasitttaa.

Mahdollisesti näiden yhteisvaikutus yhdistettynä heikkoihin öljynpaineisiin voisi tehdä ainakin jotain.

Vaikuttaako tää muuten autossa kuin autossa?

Itellä tapana aina käynnistää kytkinpohjassa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.10.2016, 10:09
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Vaikuttaako tää muuten autossa kuin autossa?

Itellä tapana aina käynnistää kytkinpohjassa
Vaikuttaa. Toiset kestää paremmin kuin toiset.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.10.2016, 17:59
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Itellä tapana aina käynnistää kytkinpohjassa
Niin mullakin, ei lähe käyntiin/ei starttaa muuten (FJ Cruiser). Sama tossa meijän pikkutoitsussa (Urban Cruiser)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.10.2016, 20:30
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Mullakin autoinsinööriyttä opiskeleva kaveri kertoi jotain, että vaikka vaihde olisi vapaalla, niin silti on hyvä käynnistää kytkin pohjassa. En kyllä kuollaksenikaan muista syytä, mutta jotain että voimaa välittyy silti moottorista vaihdelaatikkoon, vaikka onkin vapaalla tms.

edit: vai oliko se jotain semmoista, että vaikka on vapaalla, niin vaihdelaatikko vastustaa kampiakselin pyörähtämistä enemmän silloin kun ei paina kytkintä, mikä taas vuorostaan rasittaa moottoria.

Viimeksi muokannut Karvapöpö : 20.10.2016 20:33
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.10.2016, 20:56
_teukka_ _teukka_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.15
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 30
Perusasetus

Joo tuli otettua öljypohja pois ja keskimmäinen pukki pois, kytkimen puoleinen päittäisliuska kulunut varmaan puoleen ja kosketuspinta aika hurjan näköinen mutta laakeripukki ehjä ja sitten kampiakselin kosketus pintaan kulunut aikamoinen ura.

Varmaan käynyt niin että hajonnut jo edellistä edeltävällä omistajalla ja lyöty vain uudet liuskat ja hyvä kiertämään.

Eli jos joltain löytyisi tuohon 2L-T käypäistä kampuraa saa tarjoilla, auto -89
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.10.2016, 21:25
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _teukka_ Näytä viesti
Varmaan käynyt niin että hajonnut jo edellistä edeltävällä omistajalla ja lyöty vain uudet liuskat ja hyvä kiertämään.

Eli jos joltain löytyisi tuohon 2L-T käypäistä kampuraa saa tarjoilla, auto -89
Toverilla on sellainenkin kone jossa edellistä edeltävä remontoija oli remontoinu päittäislaakerin väärin päin paikoilleen. Aika huonoksi saa kampuran niinkin..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.10.2016, 17:21
arska4x4:n Avatar
arska4x4 arska4x4 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.03
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _teukka_ Näytä viesti
Joo tuli otettua öljypohja pois ja keskimmäinen pukki pois, kytkimen puoleinen päittäisliuska kulunut varmaan puoleen ja kosketuspinta aika hurjan näköinen mutta laakeripukki ehjä ja sitten kampiakselin kosketus pintaan kulunut aikamoinen ura.

Varmaan käynyt niin että hajonnut jo edellistä edeltävällä omistajalla ja lyöty vain uudet liuskat ja hyvä kiertämään.

Eli jos joltain löytyisi tuohon 2L-T käypäistä kampuraa saa tarjoilla, auto -89
Tarkistitko että ne liuskat oli oikeenpäin ku otit pois? Kokeile ny vielä uusilla liuskoilla että paljo jää välykseksi ennen ku heität kampuran kaivoon.
__________________
arska #1 Montenegro Off Road Club
#163 SLCK
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.10.2016, 05:24
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Ei kovin herkkä luulisi tuon olevan, siis kytkin pohjassa startin suhteen. Hiluxin mittarissa se 550tkm alkaa olemaan ja vielä käy ja kukkuu. Välyksiä en ole testannut enkä ääniä kuunnellut. Kone ei syö öljyä tms. Yhden laakeriremontin tiedän kun kesti ajaa n. viikon, liuskat värinpäin.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.10.2016, 21:41
Taro:n Avatar
Taro Taro ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.05
Sijainti: Tarvasjoki, Finland.
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Niin mullakin, ei lähe käyntiin/ei starttaa muuten (FJ Cruiser). Sama tossa meijän pikkutoitsussa (Urban Cruiser)
Sama juttu Yariksessa. Ohitin kytkinpoljin tunnistimen että onnistuu tavallinen käynnistys. Ei ole cruisea niin ei haittaa. Vielä ku muija muistais käynnistää ilman kytkintä...

Meilläkin näkyny useampaa 2L-T konetta jossa liikaa päittäisvälystä, sekä entisii kampiakselei...
__________________
Team ULC
Harbor Cruisers
Taro 4x4 2.4D
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.10.2016, 10:22
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taro Näytä viesti
Sama juttu Yariksessa. Ohitin kytkinpoljin tunnistimen että onnistuu tavallinen käynnistys. Ei ole cruisea niin ei haittaa. Vielä ku muija muistais käynnistää ilman kytkintä...

Meilläkin näkyny useampaa 2L-T konetta jossa liikaa päittäisvälystä, sekä entisii kampiakselei...

Menee ohi aiheen, mutta miten yariksesta ohitit polkimen? Sais emännältä kehuja jos ohittaisin sen...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 26.10.2016, 08:29
Taro:n Avatar
Taro Taro ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.05
Sijainti: Tarvasjoki, Finland.
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nurtsa Näytä viesti
Menee ohi aiheen, mutta miten yariksesta ohitit polkimen? Sais emännältä kehuja jos ohittaisin sen...
Kytkinpolkimes vastaava kytkin kuin jarrupolkimes. Johdot siitä pois ja tavalliseen katkaisijaan. Sit tuli se laitettu niin et voi polvi osuu vahingos... Välillä tulee emännältä soittoi: Ei starttaa! Ainiin se katkaisija toiseen asentoon, moi.
__________________
Team ULC
Harbor Cruisers
Taro 4x4 2.4D

Viimeksi muokannut Taro : 26.10.2016 08:48
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.10.2016, 20:36
_teukka_ _teukka_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.15
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 30
Perusasetus

Joo, oli edellinen asentaja laittanut kytkimen puolen päittäisvälysliuskan väärinpäin. kampura entinen. 1 sylinterin kiertokankikii oli koittanut narahtaa ja laakeripintaa irronnut aika reilusti ja kaulassa pienet naarmut. 0,25 ylikoon laakeritkin olivat jo paikallaan.
Mutta nytten kun tuo moottori on pukissa niin taidampa laittaa pumppuunkin 12mm nestepään ja vaihtaa ahtimen. Tallilla olisi tuollainen vähän ajettu kiinan garrett to3/4, oiskohan sopiva/toimiva , coolerin kanssa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 2L-T kampiakseli, kiertokanget ja männät ratigan90 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 25.08.2013 17:31
Ostetaan lj70:seen KAMPIAKSELI 0201346 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.01.2012 12:26
Ostettu 2L-T:n kampiakseli markis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.12.2011 15:04
Ostetaan O: 2l kampiakseli tai alakerta Lj70 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.09.2010 10:21
O: Toyota 2L kampiakseli Mazza O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.05.2008 14:14


Sivu luotu: 05:01 (GMT +2).