|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
HJ jarrupoljin painuu ekalla kerralla syvälleMikä aiheuttaa semmosen oireen hj:ssa kun ekalla kerralla poljin painuu paljon syvemmälle kuin jos sen jälkeen painaa jarrua. Jos jalkaa pitää jarrulla niin ei mene siitä syvemmästä asennosta kuitenkaa ihan pohjille.
|
#2
|
||||
|
||||
takajarrukengät kulunu tai muuten vaan liian kaukana rummusta (automaattisäätörikki vai oliko noissa ees sitä), jos rumpujarrut takana
|
#3
|
||||
|
||||
Pitänee kattoa noi kengät. Käsijarrun liike on kyllä aika lyhyt joten sen puolesta tuntuis ettei kengät kauheen kaukana ois.
|
#4
|
||||
|
||||
Jos edestä pyöränlaakeri/t väljät niin hakkaa jarrumännät kauaksi, ja poljin painuu syvälle ekalla kertaa.
|
#5
|
|||
|
|||
Käsijarru löysälle, hihnat takaa pikkasen laahaamaan ja sitten säädetään käsijarruvaijeri. Siis se käsijarruvivusto pitää olla ihan nollissa siellä rummuilla ennenkuin aletaan säätää. Muuten se toimii juurikin kuvailemallasi tavalla. Siellä rumpujen takana on käsijarrulle se nollatila niitä ruuveja vasten.
Monesti se käsijarru kantaa ja automaattisäätö ei sen takia toimi oikein. |
#6
|
||||
|
||||
Pyöränlaakereissa ei ole välyksiä, mutta sellanen lisätieto vielä että etusatulat herkistelin ja palautusjouset vaihdoin uusiks samalla. Laahaavilla jarruilla tuntuma oli paremman oloinen☺
|
#7
|
|||
|
|||
Hj:n takajarruista kannattaa katsoa myös vaijerin linkut jarrukilvistä. Kunnolla ruosteen tukkimana liikkuu kyllä kahvasta vetäessä, mutta ei palauta loppuun asti. Toinen on sitten jumitteleva vaijeri kuori. Näistä ainakin itsellä on ollut kiusaa.
|
#8
|
||||
|
||||
Jarrukengät ois nyt säädetty lähelle rumpuja ja ongelma katosi. Käsijarrun napsut muuttu kuudesta kolmeen, eli ihmeen timmiksi meni ilman laahaamista.
|
#9
|
|||
|
|||
Löysää hyvä mies sitä käsijarrua. Se on vähän turhan lähellä sitä tilannetta että se säätää jarruja ja automatiikka ei toimi
|
#10
|
||||
|
||||
Käsijarru oli löysätty täysin kenkiä säädettäessä. Ihan sormilla vaan kiristin vaijerin mutterin käsijarrukahvan päästä sen jälkeen ja tuollainen siitä tuli, eikä laahaa rummut yhtään, joten jätetään noin kun on.
|
#11
|
||||
|
||||
Vaijerit ei taida palautua/linkut kääntyä vastinruuveja vasten jos napsut noin pienet. Eli automaattisäätö ei pelaa. Mut pelaa tietysti aikansa noillakin säädöillä.
|
#12
|
||||
|
||||
Juu kyllä sinne jäi muutama milli jäädä ruuvin ja kilven väliin mutta ruuvit menee suht helposti vanhuuttaan poikki joten ei uskaltanu koskea niihin. Säätö pysynee aina leimavälin kun ei ne kengät kulu juuri mihinkään.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ystävän- ja naistenpäivä painuu unholaan... | PitBull | Chit-Chat | 1 | 14.03.2012 15:12 |
Myyty ** Ajo-opetus jarrupoljin paketti 50e** | MakeO | O/M/V Muut | 5 | 19.02.2012 17:21 |
Myyty Useampi Suzuki PV rakennussarja kerralla. | 454SS | O/M/V Muut | 4 | 09.01.2010 08:22 |
patrolissa pehmeä jarrupoljin | patrol88 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 15.11.2004 16:09 |
Liikennekuri kerralla kuntoon! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 17:07 |