Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.05.2016, 17:40
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Chevrolet -90 ilmastoinnin ohjaus ?


Onko palstalaisista kukaan perehtynyt chevyn ilmastoinnin kommervenkkeihin?

Kompuran ohjauksessa jotain häikkää kun pätkii magneettikytkintä päälle ja pois taukoomati..luokkaa sekuntti päällä ..sekuntti pois ja tuota tekee koko ajan.

Välillä kun laittaa puhalluksen täysille niin pysyy päällä.
Lämpötilan asetus ei tunnu vaikuttavan mitenkään käyttäytymiseen.

Maadoitus näyttäis tulevan koko ajan mutta liittimen ollessa kiinni katkoo ohjausvirtaa niinku arpois joku ohjaus mitä tehdä.

Kylmää tulee hyttiin oikein hyvin.

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.05.2016, 17:55
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.036
Perusasetus

Eiköhän se ohjaus ole tuon ikäisissä toteutettu ihan matalapainepiirin tai/ja korkeapainepiirien painekytkimillä. Kun matalapainepiiristä loppuu tavara, sammuttaa kompuran ja jos korkeapainepiirissä paineet nousee liian korkeiksi, sama juttu!!

Nyt sun pitää seurata letkuja kompuralta lauhduttimelle (jäähdyttäjän edessä) ja siitä paloseinään, onko painekytkintä ja sama paloseinältä takaisin kompuralle, onko painekytkintä. Jommassakummassa on, tai ainakin tuolla viimeksmainitulla, koska se suojelee kompuraa, jos kylmäaineet karkaa, ei ole voiteluöljyä ja kompura ei saa voitelua...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.05.2016, 19:11
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Chevy -90 ilmastoinnin ohjaus.


Terve.

Mun Astrossa juurikin renkkas mangneettikytkintä päälle ja pois kokoajan. Painekytkimen vaihto auttoi.

Astrossa panekytkin on tuon alumiini painevaraimen takakyljessä.



Olen tähän vaihtanut nykyaikaiset kylmäaineet, öljyt ja täyttönipat.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2016, 19:17
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Terve.

Olen tähän vaihtanut nykyaikaiset kylmäaineet, öljyt ja täyttönipat.

t. Ismo Ämmä
Oliko entiset aineet vielä R12 ? Ite oon ymmärtäny, et joutuu vaihtamaan kompuran, kun vanhat tiivisteet ei kestä uusia aineita ja käyttöpainekkin ois korkeempi ku vanhoilla freoneilla...

Tai ainakin tämmösen kuvan oon saanu noilta ilmastoinnin huoltajilta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.05.2016, 19:23
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Joo painekytkin löytyy samasta kohdasta.

R 12 aineet noissa on sisällä. Oliko jotain muuta mitä sinne uskaltaa täyttää jos tuon painekytkimen laittais uuden ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.05.2016, 19:26
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.550
Perusasetus

Isceon-jotain. Joskus tästä ollu täälläkin puhetta, kaveri peeppiinsä semmoiset aikanaan vaihdatti kun vanha R-aine oli poistunut järjestelmästä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.05.2016, 19:39
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Kylmäaineet.


joo alkuperäiset oli R12 ja nyt on R134a aineet.
Oikeastihan pitäisi kaikki osat vaihtaa vaan olen tälläisiin vanhoihin ritsoihin laittanut uusia aineita hiukan lyhemmän kaavan mukaan kun uudet osat maksaisi lähes auton hinnan.

Astrossa purin koko järjestelmän ja valuttanutin muutaman päivän jokapaikasta kaikki vanhat öljyt pois. Uusi kuivain ja uusilla tiivisteillä kasaan, pitkä tyhjiöinti jotta saa kosteuden kunnolla pois järjestelmästä ja nykyaikasiset öljyt ja aineet sisään.
Hankalinta oli löytää sopivat täyttönipat ja taiskin nytkin löytyä vaan korkeapainepuolelle. Kuvassa punanen korkki.

Hyvin on toiminut vaan eihän moiselle voi mitään takuuta antaa.

Tärkeintä olisi saada vanhat mineraalipohjaiset öljyt pois ennen uuden kuivaimen, öljyjen ja kylmäaineiden laittoa.

On laitettu joskus myös pelkän kuivaimen vaihdon jälkeen uudet aineet ja niinkin on toiminut jopa toista vuotta.

t. Ismo Ämmä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Oliko entiset aineet vielä R12 ? Ite oon ymmärtäny, et joutuu vaihtamaan kompuran, kun vanhat tiivisteet ei kestä uusia aineita ja käyttöpainekkin ois korkeempi ku vanhoilla freoneilla...

Tai ainakin tämmösen kuvan oon saanu noilta ilmastoinnin huoltajilta.
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 23.05.2016 20:31
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.05.2016, 06:19
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

R134 toimii hyvin vanhoissa laitteissa. Ei ala tiivisteet vuotamaan eikä paikat hajoa, ainakaan vastaan ei ole tullut vielä yhtään joka siitä olisi hajonnut. Vanhat öljyt kompressorista pois ja tilalle ns. Retro öljyt joka toimii vanhassa järjestelmässä R134 kanssa. Joihinkin omiin autoihin olen vain lisännyt retro öljyä ja R134:set sisälle. Ei ole mitään murheita tullut, tietenkin varminta on jos vanhat öljyt saa pois ja uutta täysmäärän sisälle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Chevrolet Astro 4,3 4x4 -90 Nymi5 O/M/V Ajoneuvot 1 24.07.2014 19:12
Ostetaan Mitsu l200 4wd -90 ohjaus simpukka elhapero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 17.10.2012 10:48
Ostettu Jeep -90 XJ 4.0L "idler pulley" ilmastoinnin kompuran paikalle Nyki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 15.04.2012 16:43
Myyty Chevrolet Astro -90 JiiBee O/M/V Ajoneuvot 2 19.11.2009 11:37
M:Chevrolet astro -90 800e Erppa O/M/V Ajoneuvot 0 06.01.2008 19:27


Sivu luotu: 11:00 (GMT +2).