Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.12.2014, 18:34
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Skootteri apuja?


Oon tässä tovin rassaillut erästä Kymco ZX 50 Super Feveriä (2-tahtinen)

Alkujaan vikakierre alkoi siitä, että tuoreöljyvoitelun syöttöletku oli irti ja mopo leipoi kiinni muutaman kerran.

Pienkonekorjaamossa siihen vaihdettiin mäntä ja tarkastettiin että sylinteri on OK. Mopo pelasi sen jälkeen muutaman kilometrin kerrallaan, ja sitten ei kirveelläkään käyntiin ennen seuraavaa päivää.

Nyt otin sen kotitalliin, sylinteri oli 0.05mm väljä yläpäästä ja melko naarmuilla, sekä mäntä oli 0.3mm alikokoinen sylinteriin... Ja reilut leikkautumisjäljet näkyvissä. Laakerit oli onneksi OK alakerrassa, ei tuntuvaa klappia ja pyörivät äänettömästi.

Ostin siihen uuden sylinterin ja männän, ja vielä toisenkin männän, kun ensimmäinen oli melko porkkanaksi sorvattu (männänrenkaiden alta mitattuna 0.3mm välystä sylinteriin). Uudella männällä välys asettui helmasta 0.05mm ja renkaiden alta 0.15mm, joiden pitäisi olla ihan kelvolliset arvot.


No, sain mopon käyntiin. Ei vaan kestä kierroksia ollenkaan. Tyhjäkäyntiä pyörii kyllä maailman tappiin ilman mitään ongelmia, vaan kun antaa kaasua, niin nostaa kierroksia ja sen jälkeen kastelee tulpan. Joka kerta.

Koitettuja juttuja:
-Automaattiryypyn johto irti
-Ryypyn syöttöputki tukittu
-Seosruuvi pyöritetty kokonaan kiinni/1 kierros auki/2 kierrosta auki
-Neulaventtiili tarkistettu, ei vuoda
-Ilmanpuhdistin poistettu
-Puola, CDI ja tulppa vaihdettu
-Bensat vaihdettu kahteen otteeseen, koitettu myös alkylaattibensalla (kaikki seosbensaa, tuorevoitelupumpun letku tukittu)

Vaan silti aina sama juttu. Käännät kaasua, vähän aikaa käy kierroksilla, alkaa röpöttämään ja sitten on tulppa märkä.

Ideoita?

__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2014, 18:51
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 701
Perusasetus

Ei sul sattus olee mahdollisuutta kokeilla toisella kaasarilla?
Ja semmonen tuli mieleen että onkos toi imulinja semmonen niin kutsuttu "läpiskä" eli siel imukanavast löytyy semmoset ohuen ohuet peltiläpät? Jos on ni olethan tarkistanu et ne läpät on kunnossa eikä valskaa?

Ostin joskus junnuna semmosen pv sutsukin joka ei muuta tehny ku lupas, tulppa vaihtoon ja heti ekalla polkasulla kastu, sama toistui tasan niin monesti ku kokeili, bensahana kiinni ja kokeiluja, edelleen sama homma.. bensaletku irti ja edellee jatku, sit kaasari irti ja edelleen kastu tulppa O.o onko tuo lienee ihme ku ol kampikammio täys polttoainetta, en todellakaa tiedä miten siin oli edellinen suhari onnistunut mutta ku kammion tyhjäs ja löi romut nippuun ni kolmannella polkasulla käymään eikä ollu sen koommin ongelmia kyseisen laitteen kans ennenku 80cc malossi kulu väljäksi
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2014, 19:13
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.239
Perusasetus

Samoilla linjoilla


Itsekkin veikkaisin imuilman läppää. tyhjäkäyntiä pelaa mutta kaasua kun antaa niin ilma\bensaseos menee sekaisin. Saatko säädettyä samalla kun pyörii tyhjäkäynnillä? Helpoin säätää kaasari käynnissä niin tiedät kumpaan suuntaan paranee kaasun kanssa Saattohan tämäkin olla turha kommentti...Tuli mieleen yksi saha mitä saadin niin täysillä kierroksilla sammui aina no nyt sammuu tyhjäkäynnillä säätämisen jälkeen mutta kierroksia ottaa enemmän kuin ennen...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2014, 20:36
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Kas perhana, minulla on samoilla oireilla oleva kinuski skode tos pihalla. Ite epäilen et se kaasarin kalvo, joka nostaa neulaa, on finaalissa. Ja tätä vaihtoehtoo on tarjonnut joku muukin, semmoinen joka nuita on ropannut enempikin. Oon haaveillut et jos siihen sais normi luistilla olevan kaasarin. Mutta kun ei likka saa aikaseks männä autokouluun, en miekään viitti korjata mopeskaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2014, 20:54
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Juu läpäthän tuossa on heti imukaulan jälkeen, nopeasti vilkaisin niiden kunnon kun oli tuo kaula irti ja vaikuttivat ehjiltä. Mutta pitää vielä käyttää irti ja tarkistaa

Kaasutin tuossa on ihan perinteinen vaijeri-luisti-mallinen. Oikeastaan ainoa erikoisuus on bensahana, joka toimii imukaulasta otetulla alipaineella, mutta sekin toimii...

Tuossa nettiä tutkaillessa tuli pari lisätarkastettavaa vastaan, toinen oli magneeton kiila (sytty voisi heitellä tämän takia häränpyllyä ja kastella tulpan sitä kautta), ja toinen tarkastettava oli pakoputki, joka voi olla tukossa. Tuntui kyllä, että ilman pakoputkea tuo lähti herkemmin käymään, mutta voi olla harhaa.


Lisää ideoita saa heitellä ilmoille, ei ne hukkaan mene!
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2014, 07:19
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Samalla ku käy magneetto irti nii tarkista se stefa sieltä akselilta. Jos sitä kautta vuskaa pahasti nii tulee kans aika kryptisiä "ominaisuuksia".
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2014, 09:07
Roadstar:n Avatar
Roadstar Roadstar ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.12.04
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 153
Perusasetus

Pakoputki ja mahdollinen katalysaattori kannattaa tarkistaa, ollut itsellä muutamassa vekottimessa aivan tukossa. Kävi myös tyhjäkäyntiä ja kasteli pienestäkin kaasun lisäyksestä. Ensimmäisen kanssa tuli muutama viikko puuhasteltua ennen vian löytymistä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2014, 16:41
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Magneetto tarkistettu, oli ehjä. Stefat samaten, kummatkin oli kuin uudet. Pakoputkessa ei ainakaan puhaltaessa tuntunut mainittavaa vastusta.

Nyt huomasin, että kun kaasarin kurkun tukkii kädellä ja polkaisee, niin kyllä on käsi todella märkänä bensasta sen jälkeen, siis sitä soppaa tulee todella reilusti... Olisikohan tuo kaasutin sittenkin jotenkin paskana, mikä siinä voi tuollaista aiheuttaa jos neulakin pitää eikä tulvi?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2014, 16:57
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Magneetto tarkistettu, oli ehjä. Stefat samaten, kummatkin oli kuin uudet. Pakoputkessa ei ainakaan puhaltaessa tuntunut mainittavaa vastusta.

Nyt huomasin, että kun kaasarin kurkun tukkii kädellä ja polkaisee, niin kyllä on käsi todella märkänä bensasta sen jälkeen, siis sitä soppaa tulee todella reilusti... Olisikohan tuo kaasutin sittenkin jotenkin paskana, mikä siinä voi tuollaista aiheuttaa jos neulakin pitää eikä tulvi?
Pääsuutin annostelee sopan määrää ja se luistissa oleva neula. Onkos tässä ne saastelaitteet? Ne letkut hapristuu niistä nopsaan.
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.12.2014, 17:19
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Pääsuutin on kokoa 75 eli vakio, ja neulakin tuli tarkistettua, on tehdasasennossa sekin.

Joitain saastelaitteita on, esimerkiksi jalkojen alla katalysaattori (?) jolle menee oma letku pakoputkesta. Tämänkin letkun koitin irroittaa ja tukkia, ei vaikutusta.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.12.2014, 19:11
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Karkasi tuo aiempi viesti ja samalla ku selain sekosi. eikös siellä ole semmoista muovikippoa mihin menee ainaski kolme peukalon paksuista letkua.. sen letkut hapristuu.. emännän pikkuveljen mopedissa oli se katti irronnut siellä sisällä, ku se ei ollut käynnissä nii ilma kulki hyvin. Sit ku oli käynnissä se "tulppautui".. halkasin rälläkällä sen tuubin, oli melko onnettoman näköinen esitys.. mut se rupes toimiin ku ne rojut poistui sieltä putkesta..
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.12.2014, 19:40
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Siellä moottorin edessä, runkoputkien välissä, jalkojen alla, on joku loota, johon menee pakoputkesta yksi peukalon vahvuinen letku, joka on siis otettu alkukäyrästä sivuliitoksella. Ja sitten on samanlainen hukkaputki sen yläpuolella, joka on hitsattu päästä umpeen. Muita haaroja tuosta pakoputkesta ei lähde. Tuo letkutettu lähtö lienee joku saastehommeli, mutta sen letkun poistamisella/tukkimisella ei siis ollut mitään vaikutusta...

Jaa, pitääkin varmaan tutkia, tuleeko sieltä jotain letkua takaisin päin moottorille. Ei kyllä ole pistänyt silmään, että kaasuttimeen tai imukaulaan tulisi yhtään ylimääräistä letkua sieltäpäin, voisikohan tuosta olla liitäntä suoraan kampikammioon...?
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.12.2014, 21:17
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 701
Perusasetus

Se paluuliitäntä saattaa mennä myös ilmanputsarikoteloon... TS125X suzukissa ol kans muute samoja oireita eli booas ku kierti kahvaa, loppu ku poisti äänenvaimentimen... no metelihän ol karmia ni piston vaimentimen nuotion päälle pariksi tunniksi, paineilmaa läpi ja kevyttä koputtelua ja takas paikolleen.. toi taas ku unelma.. mut kokeileppas viä semmonenki et alipaine bensahana veks ja korvaat sen jollai mekaanisella versiolla, sit kokeilemaan et alkaako käymään jos hanalla hiuka kuristaa bensan saantia... Sutsuki AP50 skootterin hana ku ainahi näky olevan semmosta sorttia että avautu täyskierroksilla enempi ku tyhjäkäynnil ja täten myös osaltaan vaikutti kaasarin toimintaan...

hitto, nyt ku miettii ni onpas ollukkin noita suzukeja käsissä PV, raisu PV:n koneella, AP, TS125X, kaverin kans kimpassa RM250 ja nyt tallissa GSX-F
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.12.2014, 07:00
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Jos siellä tosissaan oiskin se alipaineella toimiva hana, silloinhan se kohon neulan toimimattomuus saattais tehdä tommosia. Niinku aiempi tuossa sanoi.. bensapinta liian korkealla.. siihen bensa letkuun voisi kanssa laittaa lukkopihdit kii ja kokeilla antaako kiertää..
Jos antaa paremmin nii sittenhän se olis kaasaripuolella se ongelma.. ootkos sinä kokeillu jo uusia tulpan? Ku 2-tahti kummiski kyseessä? Eikös se ennenvanhaaki ollu aina tapana et joka remontissa aina tulppa uusiks.. oli sit vaikka takalokarin korjauksesta kyse... edit. Tuollahan tuo tulppa lukikin ekassa viestissä..
__________________
puukko 2

Viimeksi muokannut ärjy : 20.12.2014 07:03
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.12.2014, 12:25
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 701
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjy Näytä viesti
Jos siellä tosissaan oiskin se alipaineella toimiva hana, silloinhan se kohon neulan toimimattomuus saattais tehdä tommosia. Niinku aiempi tuossa sanoi.. bensapinta liian korkealla.. siihen bensa letkuun voisi kanssa laittaa lukkopihdit kii ja kokeilla antaako kiertää..
Jos antaa paremmin nii sittenhän se olis kaasaripuolella se ongelma.. ootkos sinä kokeillu jo uusia tulpan? Ku 2-tahti kummiski kyseessä? Eikös se ennenvanhaaki ollu aina tapana et joka remontissa aina tulppa uusiks.. oli sit vaikka takalokarin korjauksesta kyse... edit. Tuollahan tuo tulppa lukikin ekassa viestissä..
Kohon neula jos valskaa ni luulis tulvivan koko kaasarin... näin ainakin teki TS125X mopon mikuni... oli kulunu pienen pieni olka siihi neulan kärki kartioon ja ei pitäny kunnol.. hetken toimi ok ja sit alko tulvii ja tekee vaikka minkälaisia temppuja, ei kiertäny, kiersi muttei käyny tyhjää... jne!
joskus noista mopoista säädelty bensan pintaa taittamal hiuka sitä kohojen vipstaakia, sitäkin toki voi kokeilla et laskee hiukan pintaa mutten usko sen tekevän kesää tässä tapauksessa...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.12.2014, 20:36
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Kohon neula jos valskaa ni luulis tulvivan koko kaasarin... näin ainakin teki TS125X mopon mikuni... oli kulunu pienen pieni olka siihi neulan kärki kartioon ja ei pitäny kunnol.. hetken toimi ok ja sit alko tulvii ja tekee vaikka minkälaisia temppuja, ei kiertäny, kiersi muttei käyny tyhjää... jne!
joskus noista mopoista säädelty bensan pintaa taittamal hiuka sitä kohojen vipstaakia, sitäkin toki voi kokeilla et laskee hiukan pintaa mutten usko sen tekevän kesää tässä tapauksessa...
Näinhän se onki.. kiertyi liikaa autopuolelle ajatus.. itse en keksi kyl mikä muu voisi aiheuttaa liian sopan.. varsinki jos samoilla asetuksilla kun ennen on toiminut..
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.12.2014, 21:48
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Tulis mieleen, ettei sylinterin ja männän kanavat vastaa välttämättä optimia. Voi olla, että kierrosten lisääntyessä alkaa imeä liikaa jos mänän tai sylinterin virtauskanavat ei täsmää toisiinsa yhtä hyvin kuin vanhassa.

Onkos tuossa mahdollista laskea neulaa jolloin se sais vähemmän ainetta kierroksilla? Tai/ja sitten suutin pienemmäks. Sylinterin ja männän vaihdot jos eivät ole samaa mallia kuin vanhat voi vaatia uuden säädön kaasuttimeen.

Ensimmäisenä itse kokeilisin neulan säätöä jos mahdollista. On kuitenkin aika simppeli säätö. Hankalin on varmaan kaasuttimen saaminen käsille.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.12.2014, 22:39
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 701
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2x4WD Näytä viesti
Tulis mieleen, ettei sylinterin ja männän kanavat vastaa välttämättä optimia. Voi olla, että kierrosten lisääntyessä alkaa imeä liikaa jos mänän tai sylinterin virtauskanavat ei täsmää toisiinsa yhtä hyvin kuin vanhassa.

Onkos tuossa mahdollista laskea neulaa jolloin se sais vähemmän ainetta kierroksilla? Tai/ja sitten suutin pienemmäks. Sylinterin ja männän vaihdot jos eivät ole samaa mallia kuin vanhat voi vaatia uuden säädön kaasuttimeen.

Ensimmäisenä itse kokeilisin neulan säätöä jos mahdollista. On kuitenkin aika simppeli säätö. Hankalin on varmaan kaasuttimen saaminen käsille.
Eli kun tässä kyseisessä härpättimessä on imuilman läpät ni vois kokeilla mahdollisesti hiukan paksumpia/jäykempiä läppiä...?
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 21.12.2014, 07:54
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Eli kun tässä kyseisessä härpättimessä on imuilman läpät ni vois kokeilla mahdollisesti hiukan paksumpia/jäykempiä läppiä...?
Lähinnähän tuolla säädöllä pudotetaan kierrosherkkyyttä ja sillä ei luultavasti ko. ongelmaan ole vaikutusta.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.12.2014, 09:43
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 701
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2x4WD Näytä viesti
Lähinnähän tuolla säädöllä pudotetaan kierrosherkkyyttä ja sillä ei luultavasti ko. ongelmaan ole vaikutusta.
Ok, ei oo ite tarvinnu koskaa noihin läppä hommiin perehtyä sen paremmin...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 21.12.2014, 11:24
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Ok, ei oo ite tarvinnu koskaa noihin läppä hommiin perehtyä sen paremmin...
Juu ne läpät estää takaisin virtausta ja painavammat ja jäykemmät läpät liikkuu hitaammin siks kevyemmät reagoi nopeammin ja antaa kierrosherkkyyttä. Kevyet taas on kalliimpia ja ehkä heikompia joten konerikko vaara kasvaa. Riippuen tietty materiaaleista.

Siks sitä luistin neulansäätöä ehdotin kun sillä saa säädetty ylä ja alakierrosten polttoaineen saannin suhdetta. Sitä en tiedä millainen ko. kaasutin on ja onko siellä tälle säätöä ollenkaan.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 23.12.2014, 21:54
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 701
Perusasetus

Onkos tähän tullu selvyyttä?
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 23.12.2014, 22:31
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Ei vielä... neulassa ei ollut säätömahdollisuutta, sen verran tutkin. Pitää nuo läpät vielä tarkistaa paremmin, mutta silti epäilen, että vika paikallistuu kaasutinosastolle.

Ilmoittelen kyllä, kunhan saan uutta tietoa, näin joulun aikaan yritän rahoittua ja välttää hermojen menetystä kymcon takia
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 24.12.2014, 01:31
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Melkeinpä se kaasutin puolelle menee. Joko antaa liikaa tai sitten se toinen ettei virtaa riittävästi pakoputkeen mikä tuntuis oudolta jos putki on auki. Sitten jos on ollut falski vanha sylinteri ja uusi tiukempi imee helpommin ainetta sylinteriin niin voisko suuttimen pienennys auttaa kuitenkin. Ja koliseeko pakoputki kun sitä heiluttelee? ettei sielä olis jotain irti joka vaikuttaa virtauksiin vaikka ilma läpi menisikin voi olla että josain asennossa irtain putken sisällä tukkii putken ja ko. ongelmat tulee.
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.12.2014, 01:35
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Ei vielä... neulassa ei ollut säätömahdollisuutta, sen verran tutkin.
Eli neulassa ei ollut kuin yksi ura lukkorenkaalle? Mikäs sen kaasuttimen merkki olikaan? Naraku?

EDIT: Onko siinä erikseen tyhjäkäynti- ja pääsuutin?
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.

Viimeksi muokannut 2x4WD : 24.12.2014 01:39
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Skootteri cj5 O/M/V Muut 2 11.05.2012 05:59
Ostettu Skootteri Heguli O/M/V Muut 6 28.08.2011 13:05
Myyty Kiinan skootteri Gravedigger O/M/V Ajoneuvot 8 30.09.2010 22:26
Myyty Skootteri sirP O/M/V Muut 17 02.05.2010 09:06
Myydään / Vaihdetaan skootteri Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 03.05.2009 20:30


Sivu luotu: 06:17 (GMT +2).