Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.10.2014, 23:33
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

Toyzuki: miltei museointia


Päevää arvon palstalaiset.

Alotin noin vuosi sitten tämmösen zukizuki projektin ja aattelin ny alottaa tänne topikkiakin nin voi vähemmän tyhmiltä kysellä neuvoja ja kerätä vittuilua perseelleen menneistä kokeiluista maastoautoilun saralla
Kuvat on kuulemma kivoja

Eli tähän pisteeseen oli jo kerran päästy

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

Ja tästä joskus aikanaan lähettiin

[IMG][/IMG]

Kun taas ollaan tässä vaiheessa

[IMG][/IMG]

4K mylly odottelee kunnon kierrättämistä

[IMG][/IMG]

Myös sisustaan on alettu panostamaan laadukkailla suomalaisilla käsintehdyillä jalopuu osilla

[IMG][/IMG]

Aksilat otettu alta ja suunnitteilla isommat?

[IMG][/IMG]

No sanokaa nyt joku tähänkin jotain. Kusipäiden hommaa rakentaa hirveellä vaivalla auto ja ajaa se mettään hajotettavaks mutta on se vaan mukavaa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2014, 09:42
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus



En osaa videota tähän lisätä mutta avatkaa tuo uuteen välilehteen nin pitäisi näkyä. Joku voi kyllä neuvoa jos sen videon saa tähän näkymään ilman linkkejäkin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2014, 11:08
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lataa Youtubeen ja linkki tänne. Niin ja tuo sun linkki ei ainakaan puhelimella aukea.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2014, 23:21
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

Tänään taas potkastu akselin vaihto rojektia eteenpäin.

Eli koppa pois päältä nin mieluisampi tehdä tukivarsia ja mallailla liikeratoja

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2014, 23:25
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

[IMG][/IMG

Tuolleinen hieman damagea ottanut toyotan vinssi myöskin tarkoitus asentaa suzukin konttiin josta vetää vaijeri keulille ja säästää silti taaksepäin veto mahdollisuus. rajapuikko palamaan ja uudet korvakot vinssin kylkeen

Ja siinä sivussa tehty pikkuveikan kiinanmönkkäriin jääratakäyttövalmius remontti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.10.2014, 07:16
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.209
Perusasetus

Kerrohan nyt jo mikkä akselit laitat ?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2014, 08:29
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

Vähän bj:n akseli ollu mietinnässä ä. Niistä sitten takimmainen liimalla jumiin ja eteen kytkettävä lukko jos ei meinaa rengas pitää. Niittenhän luulis 35" kestävän. Tosin jos rengas kokoa kasvattaa ylöspäin nin taitaa joutua vaihtamaan 4k:n tilallle jonkun 4 mukisen urpo riisseli padan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2014, 09:10
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.209
Perusasetus

Mahtaisko susukin painosessa autossa kestää hiluksin/lj akselit?
Ois kevyemmät ja maavaraa jäis enempi?
Varsinkin jos ton koneen aiot pitää...

Bj akselissa toki varmaan on sitten potentiaalia suurempiinkin renkaisiin ja moottoriin.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.10.2014, 13:34
make.suzuki make.suzuki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.13
Sijainti: nilsiä
Viestit: 217
Perusasetus

mulla suzukissa kaks bj:n etuakselia. alla 37" pyörät. vetoniveliä on muutamia hajonnu muuten oovat toiminu hyvin...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.10.2014, 19:54
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Kausala, Finland.
Viestit: 2.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Mahtaisko susukin painosessa autossa kestää hiluksin/lj akselit?
Ois kevyemmät ja maavaraa jäis enempi?
Varsinkin jos ton koneen aiot pitää...

Bj akselissa toki varmaan on sitten potentiaalia suurempiinkin renkaisiin ja moottoriin.
Kestäää...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.10.2014, 22:46
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

Tänään ostin jo rautajärveläiseltä herrasmieheltä bj:n etuakselin joten eiköhän ne nyt tule laitettua. mieluummin hieman ylimitotetut akselit kun sellaset mitkä on ehkä kevyemmät ja pienemmillä murikoilla mutta vähän väliä paskana. jos tulee vaikka joku julma myllykin laitettua nin tarvii olla tikuissa paksuutta että kestää

No nyt ollaan silti tässä tilanteessa




Elikkäs nuo vahvistetut soa aksilat nyt kaupan vaikka 120e ketale/tarjoa.





Myös käyttikseen tehty pientä sähöserviceä kun ei meinannu voltit riittää starttaamiseen nin vaihdoin akkujen kengät ja johan rupes rokkaamaan.



Tosta 4k tekniikasta otetaan myös tarjouksia vastaan



__________________
BJ
ZiL131
Sunbeam
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.10.2014, 23:26
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

tänään löytyi myös taka-aksila samaiselta tontilta ja nappasin työmatkalla datsunin lavalle. Akselien purku alotettu jotta pääsis vähän välityksistä jyvälle ja muutenkin huoltamaan niitä eli stefojen yms uusimista.

Mitäs mieltä tietäjät on kun suunnittelin kemppilukkoa taakse ja kardaani jarrua? Tuleeko toimimaan? Minkä kokoista levyä ja satulaa/satuloita vaatii toimiakseen? Eteen varmaankin tulee levyt laitettua.

Kitkapinta on varmaan vielä ihan käyttökelponen





Ei tarvi tallin telkkariakan katella kun lähti taso alta



Kellään kokemusta että minkämoisia voimia tuo suzukin jakoloota kestää? Ihan vaan silmälläpitäen sen koneen hankinnassa...
__________________
BJ
ZiL131
Sunbeam
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.10.2014, 23:36
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

[QUOTE=Mickey Thompson;1172482

Kellään kokemusta että minkämoisia voimia tuo suzukin jakoloota kestää? Ihan vaan silmälläpitäen sen koneen hankinnassa...[/QUOTE]

Pari sataa heppaa ainakin helposti, jotkut ottaneet enemmänkin tehoja irti.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.10.2014, 23:50
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

No sitten pitää hakea lauantaina lohkoa sovitukseen

Onko kukaan rakentanut tota kardaani jarrua ja minkä vehkeen hilppeitä käytetty etupään levyttämiseen?
__________________
BJ
ZiL131
Sunbeam
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.10.2014, 15:57
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mickey Thompson Näytä viesti

Onko kukaan rakentanut tota kardaani jarrua ja minkä vehkeen hilppeitä käytetty etupään levyttämiseen?
Kardaanijarru akselinpäässä, njiin levy jää pirun alas = hajoo kiviin. Jakolaatikon päässä....stressaa tietty kardaania jarrutuksissa, mutta jos vahva kardaani, niin toimiihan se siihen saakka, kunnes kardaani katkee....ja takapään jarrut puuttuu.

Eikö tohon nyt jollain kalikoilla sais levyt tehtyä ihan rumpujen tilalle?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.10.2014, 16:40
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Pari sataa heppaa ainakin helposti, jotkut ottaneet enemmänkin tehoja irti.
Puhutaanko bensa vai tiisseli hevosista?
Eikös tällä palstalla ole vihreessä susukissa patrollin jakis ku 1,9 tiisseli särki jakiksia jatkuvasti?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.10.2014, 19:07
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

Bensa hevosista puhutaan ja 150hp tähtimessä automaatti askilla. Onko ihan toivoton yhdistelmä tohon jakikseen? Automaatti olis varmaan vähän manuaalia hellempi o?
__________________
BJ
ZiL131
Sunbeam
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 29.10.2014, 20:29
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Kyll mä uskaltaisin sanoa että kestää!

Erijuttu jos kaikki vääntö olis käytössä jo tyhjäkäynnistä ylöspäin..

Koko lailla samoilla specseillä toi toinen oma projekti on tarkoitus toteuttaa ja kyllä sinne suzukin oma jakis tulee.

KUNHAN

-Tekee jakiksen päälle vahvikeraudan mikä ehkäisee sen ettei kuoret halkea niin helposti.(ulkomailla ihan kaupallisena/helppo tehdä itse)
-Vahvistaa/teKee uusiksi ne jakolaatikon kiinnitysraudat.
-Vahvistaa runkoon tulevat kiinnikkeet!


Mulla on toi kardaanikäppäri käytössä ja kyllä se hommansa hoitaa.Voin ottaa kuvia jos ilmenee tarvetta!

JA hyvänoloinen projekti jalopuu sisustoineen
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 29.10.2014, 23:08
Mickey Thompson Mickey Thompson ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.13
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 78
Perusasetus

En meinannu käsijarrua kardaanille vaan ihan käyttöjarrua mutta tänään pohdiskellu asiaa ja kait sitä tulee laitettua levyjarrut joka nurkkaa.

Mitenkä tämmöttiis perämurikasta lähtee vetarit irti kun itellä tullu vaan noita sunbeamin periä auottua?



lähteekö tosta toi peltilirpake irti pinjonin ympäriltä että saa steffanssonin vaihettua vai muljautetaanko se tonne jotenkin?

__________________
BJ
ZiL131
Sunbeam
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.10.2014, 08:11
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Eikös tuo oo c-sokka perä? (semifloater)

Ristitappi irti ja painaa vetaria sisään päin jolloin saa sen c-sokan pois ja vetari lähtee sen jälkeen.. taitaa myös olla jarrukilven pultit otettava tojotan perässä auki 4kpl että lähtee..?? ei täyttä varmuutta kun on purkanu vaan letukan periä

toi pelti-lipare on ittessään se stefa jos ymmärsin oikein mitä tarkotat..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 30.10.2014, 13:23
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
Puhutaanko bensa vai tiisseli hevosista?
Eikös tällä palstalla ole vihreessä susukissa patrollin jakis ku 1,9 tiisseli särki jakiksia jatkuvasti?
No 184 penkitettyä bensahevosvoimaa manuaaliaskilla ja hyvin on jakolaatikko kestänyt, useasti homma on myös kuskista kiinni.
Ja onhan tällä palstalla musta-oranssissa Suzukissa 1.9 diesel VNT ahtimella (vääntö tulee alhaalta) ja 12 mm nestepäällä ja siinäkin on jakis kestänyt.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 30.10.2014, 21:09
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.209
Perusasetus

Oon luullu että toyotan perissä ei oo mitäään amerikkalais c lipsuja, vaan tikku irtooo perästä vetämällä, esim. hiluxissa käsittääkseni jarrukilven 4pulttia auki jonka jälkeen koko paketin saa vetää pois paikaltaan.
Onko sulla akselin päätyjä minkäverran purettu? Pääsetkö vetariin käsiksi jo?
Vai onko tossa semmonen HJ systeemi että saapi pelkän kepin vedettyä ulos kun irrottaa mutterit ja ne kartioprikka viritykset.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 30.10.2014, 21:16
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.259
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Oon luullu että toyotan perissä ei oo mitäään amerikkalais c lipsuja, vaan tikku irtooo perästä vetämällä, esim. hiluxissa käsittääkseni jarrukilven 4pulttia auki jonka jälkeen koko paketin saa vetää pois paikaltaan.
Onko sulla akselin päätyjä minkäverran purettu? Pääsetkö vetariin käsiksi jo?
Vai onko tossa semmonen HJ systeemi että saapi pelkän kepin vedettyä ulos kun irrottaa mutterit ja ne kartioprikka viritykset.
Kyllä tommosessa BJssä pitäis olla c-lipsi perä. Sanookos toyotamiehet sitä semifloater-akseliksi?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 30.10.2014, 21:21
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.209
Perusasetus

juujuuu, semmosesta semi floaterista tuolla oli kyllä mainintaakin
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 30.10.2014, 21:26
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

On C-Klipsi perä. Semifloater.


VS Full Floater.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty toyzuki projekti Jouni_S O/M/V Ajoneuvot 10 13.09.2010 17:40
Toyzuki Jouni_S Maasturiprojektit 59 02.02.2010 11:24
Myyty Toyzuki Otamurai 1.8TE -89 Niamola O/M/V Ajoneuvot 3 30.06.2008 07:32


Sivu luotu: 12:53 (GMT +2).