Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.09.2014, 08:10
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Ohjauksessa runsaasti väljää??


Auto on Opel (isuzu) Monterey vuodelta -92. Maantienopeuksissa auton ajettavuus on ihan hirvittävä. Ratista löytyy tyhjää klappia n. "10 minuuttia" eli pyörät ei vastaa ratin liikkeeseen. Ajo suorallakin tiellä on todella kamalaa ja töksähtelevää kun saa ottaa aina ennakkoon tuon n. 5min per puoli ennenkuin auto kulkee suoraan.

Auto ostettiin juuri leimattuna puoli vuotta sitten ja vika oli silloin jo olemassa. Nivelissä ei ole väljää eikä ylimääräisiä kolinoita kuulu. Onko vika kenties simpukan puolella? Saako sellaista jotenkin säädettyä vai onko kulunut vaan loppuun?

Jäisellä tiellä ajettaessa tulevana talvena hyökkää varmasti metsän puolelle näillä asetuksilla..

__________________
Mersumies.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2014, 08:13
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Ihan alkuun, autolla ei ajeta metriäkään tuossa kunnossa yleisellä tiellä !
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2014, 08:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.986
Perusasetus

Kaveri avuksi ja fikkari käteen, kyllä se välyksen lähde sieltä äkkiä löytyy. Rattiakselin ristinivel, sen boorit simpukkaan menevään akseliin, simpukalta lähtevän akselin ja sektorivarren välinen kiinnitys? Saattaa lenuta booreillaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2014, 08:23
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

No ei enää ajetakkaan. Eilen tein viimeisen reissun ja maantienopeuksia ei tosiaan ajeta ennenkuin on kunnossa! Vika on tullut pikkuhiljaa pahemmaksi.
__________________
Mersumies.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2014, 08:34
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.755
Perusasetus

Meillä korjaantui pajerosta vastaava ongelma apusimpukan uusimisella ja pienellä pääsimpukan kirrauksella. Liikaa ei passaa simpukkaa kiristää, menee herkästi ääriasentoon kääntäessä piukaksi vaikka keskellä olisi hiukan löysääkin vielä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.09.2014, 17:39
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Meillä korjaantui pajerosta vastaava ongelma apusimpukan uusimisella ja pienellä pääsimpukan kirrauksella. Liikaa ei passaa simpukkaa kiristää, menee herkästi ääriasentoon kääntäessä piukaksi vaikka keskellä olisi hiukan löysääkin vielä.
Juuri toisinpäin, keskellä jumii. Laidoissa on aina väljää. Keskellä on ns. tarkka alue. Näin ainakin itsellä.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.09.2014, 18:11
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.755
Perusasetus

Tos pajeros ainakin kiristäessä alkoi äärikäännössä nahistamaan ensin. Vaikka keskellä oli vielä löysä. Ehkä se sit on tapauskohtaista.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.09.2014, 19:21
Down:n Avatar
Down Down ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.13
Sijainti: Lohja
Viestit: 118
Perusasetus

Vitarassa parani apusimpukan helan vaihdolla tuollainen vika. Oli meinaan aivan kamala ajaa. Nopea ja helppo homma.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.09.2014, 19:33
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Tos pajeros ainakin kiristäessä alkoi äärikäännössä nahistamaan ensin. Vaikka keskellä oli vielä löysä. Ehkä se sit on tapauskohtaista.
Yleensä se on näin. Keskialue kuluu eniten koska useimmiten ajetaan suoraan/loivia kaarteita.
Jos keskialueelta tiukkaa välyksen nollaan.Pyörät linkussa alkaa jumia. Näin simpukassa sekä raidetangossa.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Patrol 89 osia runsaasti bronc0 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 24 11.01.2015 21:54
Cruiserin alustassa väljää hmlinen Tekniikka & Jutustelu 1 07.01.2013 20:36
etupyörässä väljää? rockyy Tekniikka & Jutustelu 9 11.06.2010 20:38
Jeepin ohjausakselissa väljää HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 07:43
väljää sj ohjauksessa Ykä Tekniikka & Jutustelu 0 06.07.2004 06:34


Sivu luotu: 11:51 (GMT +2).