Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.09.2014, 20:37
nipperi nipperi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.08.14
Sijainti: hauho
Viestit: 14
Perusasetus

lj70 syöttöpumppu ongelma


elikkäs tuli kyllästyttyä tuon läjän vakio syöttöihin, niin aattelin ruuvata töitten jälkeen.. noh toisella autollahan sieltä sitten kotia tultiin..
alkuun meni ihan hyvin jouduin ruuvaamaan syöttöruuvin irti kokonaan että sai sen holkkisinetin huithelvettiin. noh takasin kasaan ja ruuvaamaan, niin syöttöruuvin mutteri oli hieman jupatissa niin kiristys oli hankalaa joten otin taas koko ruuvin pois j a herkistelin jenkoja. takasin nippuun niin siitähän ne ongelmat sitten alkokin. tyhjäkäyntiä käy 2-3 pytyllä erittäin heikosti (ihan sama miten syöttöruuvia ropaa) hieman kun antaa kaasua niin rupee käymään kaikilla joten ei pitäis olla suuttimissakaan paskaa, mutta jos pistää kaasua enempi niin kiertää maksimissaan 1500 booaten ja lyö sinistä putkesta niin perkeleesti. voiko jokin tippua/lähteä pois paikoiltaan jos ottaa syöttöruuvin irti? otin pumpusta kannen irti mutten nähnyt sielä mitään erikoista mikä olisi silmään pistänyt. mutta toisaalta avasin syöttöpumpun ekaa kertaa elämässäni eikä oikeen mitään käryä miten se koneisto toimii.. pikku vipua juosta enempi kun muille jakaa. tuli mieleen myös että voisko johtua että sörppis ilmaa väliin kun kaasuvivuston o-rengas rupes vuotaan samojen tein kun tyhjäkäyntiä säädin ja löystin kaasuvivunakselin päässä olevaa ruuvia.. tiiä saatana.. jollain tullut samanlaista joskus vastaan?
tuosson kuva samanmoisesta pumpusta jos niitä on erilaisia 2lt koneissa
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=135425

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2014, 20:56
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.755
Perusasetus

Täällä voi hiukan perehtyä kuva kuvalta miltä siellä pumpun sisällä näyttää.
http://www.forum-auto.com/pole-techn...ujet293129.htm
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.09.2014, 05:57
nipperi nipperi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.08.14
Sijainti: hauho
Viestit: 14
Perusasetus

toi ei nyt mun mielestä näytä ihan samalta pumpulta?
ja tässä kuvassa vihreällä nuolella osoitettu jousihärpäke on omassa pumpussa ihan pelkkä vetojousi mikä tulee kaasuvivulle http://bricofoy.free.fr/voiture/pompe/dsc05405.jpg
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2014, 07:44
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Pyörähtikö se kaasuakselin päässä oleva systeemi booreistaan kun löysäsit sitä ruuvia? Jos niin laita se takaisin. Tyhjäkäyntiä säätääksesi ei tarvitse avata sitä pystysuunnassa olevan akselin mutteria. Myös syöttöä säätääksesi sitä holkkia ei tarvitse siitä irroittaa vaan se sinettilanka.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2014, 08:17
nipperi nipperi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.08.14
Sijainti: hauho
Viestit: 14
Perusasetus

pummpua oli ilmeisesti ruuvailtu ennenkin kun kaikki sinettilangat puuttui. entinen omistaja sanoi että mennyt päästöistä juur lankaa hipoen läpi. eli oli säädetty jotenkin päin prinkkalaa tai jotain jo ollut sekasin sielä? kun meinaa yritin ensin ruuvata sen sinettiholkin kanssa niin kierrokset sai tyhjäkäynnille vaan johonkin 1000 asti (siis ennen tyhjäkäynnin säätöä.. eikös se kannata melkein säätää 1500-2000 kiekkoihin ennen tyhjäkäynnin säätöä että saa jotain meininkiäkin kulkemiseen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.09.2014, 09:09
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Kaipa näitä kaikkia on jo ehditty kopeloida.
Oireet vois sopia sen kaasuakselin pyörähtämiseen väärille booreille. Koita siirtää, josko käynti paranisi ja vuotokin loppuisi. Ei siellä sitten akselilla ole kuin o-rengas tiivisteenä, ehkä kympin osa. Ja kyllä tyhjäkäynnin pitäisi nousta perussyöttöä ruuvaamalla.
Ite oon ruuvaillut puolen kierrosta kerrallaan lisää ja käynyt ajelemassa. Kyllä sen sitten huomaa kun lisääntyy enää vain savu menohalujen sijaan. 2LT nyt ei muutenkaan ole mikään raketti vaikka siinä turpo onkin.
__________________
Tiäräksää tuanoi

Viimeksi muokannut vartiainen : 18.09.2014 09:15
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.09.2014, 12:16
nipperi nipperi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.08.14
Sijainti: hauho
Viestit: 14
Perusasetus

miten löydän oikean asennon akseliin? lyön venhkeen nippuun ja tonkeilla pyörittelen? tiivisteet hakusessa kun hämeendiisselin puhelin asiakaspalvelu kusee
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.09.2014, 12:53
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Se on varmaan pyörähtänyt taaksepäin se akseli eli vastakkaiseen suuntaan mitä kaasupoljin sitä vetää.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.09.2014, 13:28
ARSKA77 ARSKA77 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.06
Sijainti: Petäjävesi,Finland.
Viestit: 77
Perusasetus

Mulla riitti samaan oireiluun suöttöruuvin irroitus ja paikalleen laittoon ei osunut säätö kohdalleen enään tuntien säädön ja roplailun kanssa ja sähköinen polttoaine pumppu auttoi asiaa vuoti linjat tyhjäksi ja siinä oli syy ilmaa polttoaineen saannissa siis.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.09.2014, 18:32
nipperi nipperi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.08.14
Sijainti: hauho
Viestit: 14
Perusasetus

uudet tiivisteet makso 6,60 hämeendiisselistä löyty heti hyllystä kun ne kiinni vihdostaviimein puhelimella sain! vahkeet nippuu ja pikku ilmailua niin johan käy komiasti! kummassa sitten lie oli vika ilmaa seassa vai väärä asento akselissa.. noh mutta mites toi kun läjässä on toi vihree ja punanen turbon merkkivalo ja nyt se vihriä palaa tyhjäkäynnilläkin? mitä noi käytännössä meinaa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.09.2014, 18:33
nipperi nipperi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.08.14
Sijainti: hauho
Viestit: 14
Perusasetus

NIIN JA KIITOKSIA KAIKILLE VINKEISTÄ! hyvä kun tietämättömiä neuvotaan!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.09.2014, 19:02
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Vihreä palaa kun se ahtaa eli oliko se alue joku 0,2-07bar ja punainen loimottaa kun menee tuon yli. Paineanturit oli muistaakseni kuskinpuolelta lokarin sisässä tms.
Ehkä sulla on perussyöttöä sen verran että Ahdin heräilee tai sitten on jotain muuta. Ei niillä valoilla mitään erikoisempaa tekoa ole.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.09.2014, 19:08
pipo_esa pipo_esa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.10
Sijainti: Kangasala
Viestit: 182
Perusasetus

Kuinkas kulkuun vaikutti? Jos nyt omaankin ruuvais voimaa
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.09.2014, 00:36
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pipo_esa Näytä viesti
Kuinkas kulkuun vaikutti? Jos nyt omaankin ruuvais voimaa
suosittelen hankkimaan suoraan isomman turbon ei se hirveitä auta vakio ahtimella ruuvvailla nimimerkillä yks kone paskaks
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.09.2014, 08:12
nipperi nipperi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.08.14
Sijainti: hauho
Viestit: 14
Perusasetus

no kyllä tuo rupes paremmin meneen mutta ei tosiaan mikään tykki. viitti tuota vakio ahdinta kiusata kun se ei kuulema mitää yli 1bar paineita kauaa kestä. millastas ahdinta suosittelisitte tämmöseen? ei vvissiin ole pakko olla nestejäähdytetty niinku tuo vakio? huom edullinen ahdin tekeekös se sitten pahaa kuun tuo vihreä valo palaa tyhjäkäynnillä? kai vissii
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota LJ70 syöttöpumppu Anttu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 9 17.09.2014 20:42
lj70 hj60:alkseleilla + korotus = ongelma? :D sf- Tekniikka & Jutustelu 3 21.09.2011 16:50
Myydään M, LJ70 Syöttöpumppu, laturi, kansi jne markkuh O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 01.02.2010 22:30
Ostettu LJ70 Syöttöpumppu karppa2 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 30.06.2009 22:20
Patrollin syöttöpumppu ongelma Pörö Tekniikka & Jutustelu 8 03.02.2008 14:40


Sivu luotu: 08:25 (GMT +2).