|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
2000 luvun maasturin rakentamista.Tässä uuden safari auton tekoa miettinyt ja ei oikeen oo koskaan tullut perehdettyä uudempien autojen rakentelu määräyksiin.mietinnässä olis 2000luvan taitteen patrol. Saako ratin vaihtaa puolelta toiselle jos vaikka hakee englannista aihion? Käyttäen tehtaan toisen kätisiä osia. Abs jarrut saako poistaa käytöstä jos mallisarjassa on ollut absiton versio? Jos kone on alunperin vapaasti hengittävä niin ahtimen asennus ei taida olla ihan helppo homma? Malli sarjassa on kyllä ahdettunakin saatavissa. Puskurit korotus osat pitäis olla jotain tyyppi hyväksytyjä?
|
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
No mutta mitenhän noi absit jos akselit vaihtuu tollasiin -70lukulaisiin samalla.vai täytyykö vaan tehä suoraan niinhin abs jarrut.
|
#4
|
|||
|
|||
Muinoin Legacyn kohdilla selvittelin saako ABS jarrut poistella. Ne ei kovin vahvasti toiminut vuoden -90 autossa. Mut hieman nihkeästi suhtautuvat absin poistoon. Tais mennä niin että jos sillä koneella laitetta on saanut ilman abseja niin sit se on ok. Muutoin ei ole. Vähän epäilen että mitään 2000-luvun peliä ei ole saanut ilman abseja.
|
#5
|
||||
|
||||
Meinasitko tän vuostuhannen patrollii volvolaisia vai?
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
Siinähän melkein sais absianturin lukemaan porttaalipoksin hampaita...
|
#8
|
||||
|
||||
Joo siis 2000 luvun patrollia on saanut ilman airbagejä ja abs jarruja. Military versiona. Espanjassa ollut kaupankin tälläisiä siviilikilvillä joskus.
4.2 vapari dieselillä. Mun visio on 2000 lukunen pitkä patrol 4.2 koneella volvon akselit ja renkaiksi maltilliset 37-38 creepy crawler jne. Abs jarruihin täytyis perehtyä hieman lisää tai siis sen toiminta periaatteelleen miten navasta se mittaus tapahtuu ja kuinka sen saa tehtyä volvolaisiin. |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli periaatteessa portaalin hammaspyörästä voisi mitata nopeuden. Tarviiko se kalibroida, eli että mitattu nopeus vastaa todellista, sitä en varmaksi sano. Ehkä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#10
|
||||
|
||||
|
#11
|
||||
|
||||
Ei oo ABS t mitään henkimaailman vehkeitä, jos ja kun alkuperäinen ohjainlaite jää niitä lukemaan ja komentamaan
Pulssi aiheutuu ohi vilahtelevista hampaista, ja kaikenlaisia kehiä ja antureita on saatavilla edukkaasti Luistonestokin syntyy sitten siinä kuin ohimennen samalla
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
Minun 2001-vuoden Jeep TJ:ssä ei ole koskaan ollut ABS:iä - ja on ihan Suomi-auto.
|
#13
|
||||
|
||||
Eikä oo miun 2000 Ransportterissa apseja. 1984 Mersussa taas on.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#14
|
||||
|
||||
Itse olen yhden 2000-luvun Jeepin rakennellut, ja luulen että jos vielä lähden uutta isompaa projektia aloittamaan niin seuraava aihio on 80-luvulta. Monta asiaa on tehty hankalaksi uusissa: koneen muutokset, jousien vaihdot, penkkien ja vöiden vaihtaminen, puskureiden vaihtaminen yms. Kyllä uudemmastakin hyvän safariauton saa, mutta voi joutua jostain asioista tinkimään tai sitten maksamaan enemmän rahaa.
|
#15
|
||||
|
||||
Mun '00 Jimnystä puuttuu myöskin ABSit.
__________________
-Pauli- |
#16
|
||||
|
||||
Ei oo -04 kinkyssäkään apseja.. onneks. Ja pitää kyl sanoo, et paskat ne on, ainaski -06 hilussa. Ei meinaa pysähtyä talvella, eikä edes kesälläkään, kun kovasti joutuu jarruttaan. Kinky pysähtyy huomattavasti paremmin oli sit talvi, tahi kesä.. Sorry män ehkest kevyesti off topikiksi
|
#17
|
|||
|
|||
omassa jimnyssä poistettu abs jarrut koska samaa mallisarjaa on ilman abs jarruja.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#18
|
||||
|
||||
Aika paljon on noita ongelmia tollasen uudemman rakentamiseen.oiskohan se sitten tehtävä jostais 90 taitteen 4.2 turbodieselistä. Ainakin vähän helpottais.
|
#19
|
||||
|
||||
Ehkä ne rajotteet tekis sulle ihan hyvää, ettei tarvis taas muutaman vuoden pääst alkaa suunnittelemaan uutta safariautoa, kun edellinen on jälleen kerran jalostettu vähän liian pitkälle!
__________________
-Pauli- |
#20
|
||||
|
||||
Niin mä oo tässä miettinyt aivan vakio c303 ostoa. Hytkyttelis sillä menemään ihannvakiona
|
#21
|
||||
|
||||
LOISTAVA vaihtoehto
|
#22
|
||||
|
||||
Ei vaan oo sopivaa sattunut eteen hesassa oli myynissä mutta tais keretä menemään
|
#23
|
||||
|
||||
Erikoisempi vaihtoehto vois olla kakkos koppanen Kia Sorento.Risukeula,erillinen runko,jäykkä taka-akseli kierrejousilla jne.Td koneella ja automaattilla sais varmaan kohtalaisen safari/hupilaitteen..
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#24
|
|||
|
|||
onks tommonen se vapari 4,2 http://fin.auto24.ee/used/1816460
|
#25
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty ** Ohjaustehostin pumppu , säiliö ja putket 2000 luvun Toyota** | MakeO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.11.2013 12:30 |
2000-luvun nelikkopickupit | kunkkukabi | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 09.02.2013 20:12 |
2000-luvun Terranoista | jmh | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.05.2012 11:04 |
Mogin rakentamista | tapsa4x4 | Chit-Chat | 3 | 16.12.2005 16:49 |
Lämmityslaitteen suunnittelua ja rakentamista | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.09.2005 18:20 |