|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
DIESEL tankin teko?Tarttis tehä diesel autoon uus tankki tavaratilan alle, eikä sinne oikeen valmiit turvatankit sovellu... Millaisia välilevyjä ja tankkirakenteita muut ovat tehneet, että imuletku saa mahdollisimman hyvin aina ainetta, eikä haukkaa ilmaa helposti. Välisäiliötä ja sähköstä siirtopumppua ei huvittas laittaa ollenkaan.. Kuvia, ideoita??
__________________
-MMC- |
#2
|
|||
|
|||
Ainakin itellä on toiminut ihan hyvin perus kuppi(n.10x10cm) tankin pohjassa, josta lähtee imu koneelle. Tankki on takajalkatilassa ja kuppi tulee pohjasta läpi. Tankin sisällä ei ilmeisesti ole sen enempää mitään väliseiniä(edellisen omistajan tekemä).
|
#3
|
|||
|
|||
Älä nyt ainakaan tankin alimmasta kohtaa ota imua, menee kaikki paska ja vedet koneen suuntaan.
Kuppi pohjaan johon tyhjennysroppu ja imu sitä muun pohjan tasolta. Kerää meinaan yllättävän paljon vettä tankkiin ajan saatossa. |
#4
|
|||
|
|||
Eikös suodatin ole sitä varten että vedet ja muut paskat kerääntyy siihen eikä jää tankin pohjalle? Tankin kun ajaa aina lähes tyhjäksi ja tankkaa täyteen niin aika puhtaana luulisi aineen pysyvän.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#5
|
|||
|
|||
Mersun vanha rivipumppu oo moksiskaan jos vettä/bensaa/jotain muuta nestettä hieman dieselin joukossa. Risut ja männynkävyt jää bensafimaan ennen pumppua.
|
#6
|
||||
|
||||
Kuppi tosiaan hyvä tankin pohjalla veden ja paskan keruuta varten. Ei mitään järkeä imeä niitä suodattimeen.
Nim. Hinaajaankin tankkeja tehnyt.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#7
|
||||
|
||||
Tuskin se mersunkaan dieseli pelkällä vedellä kulkee, tai ei ainakaan toyotan dieseli eikä kyllä Ponssen Perkinskään toiminu kun oli suodatin täynnä vettä. Tojosta pumppasin 6 1,5 litran pullollista vettä tankista ennen kun alko olemaan dieseliä seassa enemmän ku vettä.
|
#8
|
|||
|
|||
No joo itellä on säilytys lämpimässä tallissa, niin ei ehkä ton kaliberin vesiongelmia pääse syntymään... Tommonen pieni läpinäkyvä fima on kyllä ihan hyvä olla ennen varsinaista suodatinta, niin ei mee kaikki paska suotimeen.
|
#9
|
|||
|
|||
Ihan hyviä pointteja tullut aiheesta!
Mutta olisko jengillä kuvia käytännön toteutuksistaan?
__________________
-MMC- |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Nimittäin tuollainen määrä vettä ei voi tulla normaalissa viikoittaisessa/jokapäiväisessä ajossa olevan auton tankiin. Eriasia jos huoltoasemalla on löpösäiliössä ollut vuotoa ja sinne on päässy sadevettä joka on tankkauksen yhteydessä pumpattu auton tankkiin. |
#11
|
||||
|
||||
W124 mersun tankissa löpö imetään ihan tankin pohjalta, eikä mittää onkkelmaa ole roskien ja vesien kans ollu.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#12
|
|||
|
|||
Nopeessa ajossa ainakin pelaa että about 5cm korkeelle säiliöön välipohja johon keskelle reikä ja reunat reijästä painaa alas että yläpuolelta alas "myötäkarvaan" virtaus, sit ylempään osioon pystyseinillä X ja risteyskohta reijän päälle, jolloin hölskäys menee väkisin alakertaan . Ainakin rokkirallin superi autossa pelas hyvin. Tosin hätävarjelun liiotteluna oli vielä vaahot
|
#13
|
|||
|
|||
tuollanen d-koon kuppi puohon, tuossa kupin kohdalla tankissa pari reikää keskellä, eli ei ole koko kupin kohdasta avonainen. Yksinkertainen ja toimii. Ja noi lähtöputket ei ole kupin pohjan tasalla.
ja on siellä ne keleen loiskelevyt vaikka taas epäiltiin... |
#14
|
||||
|
||||
Lienee vähän makuasioita, pohjalta imeminen tai ei. Jos ei imetä pohjalta, niin olis hyvä olla joku tyhjennysroppu, millä vedet, sakat ym ym sais tarvittaessa pois.
Ite kannattaisin mallia, jossa vedetään pohjia myöten, käyttäen asianmukaisia suotimia ja tarvittaessa vedenerottimia, näin tankki myös periaatteessa pysyy puhtaampana, kun ei jää sakkapesää pohjalle. Suodattimissa kannattaa muistaa, etteivät ne halvat kirkkaat bensansuodattimet kauan dieselin kanssa elä.
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 20.08.2014 18:52 |
#15
|
||||
|
||||
Nii, moniko on tyhjennelly dieselautoistaan tankkia tietyin väliajoin? En ainakaa minä, mut sitä varten on vedenerottimet ja suodattimet.
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#17
|
|||
|
|||
Joskushan noita sattuu (äärimmäisen harvoin) raskaan liikenteen puolella, että D-pisteeltä tankatessa on tullut joku käsittämätön määrä vettä polttoaineen sekaan. Sit ku vehkeet hyytyy johonkin, niin ei tietenkään voida mitenkään osoittaa, että oliko syy öljy-yhtiön vai tuliko ne vedet ittestään sinne tankkiin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#18
|
||||
|
||||
Tuollaisen tein omaan,imuputki oli ~10mm irti pohjasta,loiskelevyille en nähnyt tarvetta noin pikku tankissa enkä kyllä tehnyt roppuakaan.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#19
|
|||
|
|||
Niitä näkyi motonetin hyllyssä olevan dieselversionakin, sisus sellaista vaaleaa verkkoa. Eli vähän niinkuin karkeasuodin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#20
|
||||
|
||||
Eiks justiinsa vanhoissa mersuissa oo pelkästää sellainen karkea suodatin vain.
|
#21
|
|||
|
|||
En tiedä kuinka vanhoissa on pelkkä karkea, mut ainakin OM617ssa(joka on mun mielestä aatamin aikainen) on siirtopumpun jälkeen iso suodatinpanos välissä ja sit vasta menee rivipumpulle löpö. Karkee suodatin tietty suojelee myös siirtopumppua paskalta.
|
#22
|
||||
|
||||
Lainaus:
Juu, just näitä kannattaa käyttää, mutta on myös bensaveheksille tarkoitettuja näkyny, ehkä vähän pienempiä kyllä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Gen1 Pajeron diesel tankin metallinen syöttöputki | Rullaviba | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 01.11.2013 21:25 |
-83 pätkä pajeron tankin koko? diesel | vätys | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.09.2012 21:55 |
Diesel tankin loiskelevyistä | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.07.2009 20:58 |
Paisuntasäiliönkorkin teko | NisteR | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.01.2009 00:32 |
takariipukkeiden teko | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 17.11.2004 23:45 |