|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Rojekt BJ45 ex. VR LEIMASSA!! :)Tuommonen tuli Lahdesta. Ollut alkujaan Valtion Rautateillä. On siinä vikaakin: Nelikko ei meinaa pysyä oikeen päällä vaan pompsaa aika herkkään pois. ? Siirtohaarukka kulunut? Onkohan hankala purkasta toi jakoloota.? Peltiä arvelin vaihtaa jonkun neliön kun apparin jalkotila olis reikäjuusto. Kuskin takakylkikin oli sellanen tilkkutäkki, että tehtään uusiks. Takanta sisälokasuojat vaatii uusimista. takaosan kylkipaloissakin hiukka laitettavia. Eteen kaipais uusia jousia.. HJ60 jousetkin kai kävis? Pari kuvaa.
Viimeksi muokannut 260z : 03.09.2013 23:11 |
#2
|
||||
|
||||
Joo siinähaarukas vika todennäköisesti. Itellä naksuu se aika hyvin nelikko päällä.
Tosin auto patrol, mutta ei kai ne paljoa eroa. Ja jos meinasit jakiksen purkaa nii samalla kannattaa muutakin uusia... Itse olen laiska ja ajattelin vaihtaa toisen jakiksen.. |
#3
|
||||
|
||||
ompas hirvi beejii mennykki kauas itään..!onnee vaan uudelle autolle!
|
#4
|
|||
|
|||
Bj45Lainaus:
Olikin aika matka.. Katto parilla ruuvilla kiinni.... Joku lootassa huutaa isoilla vaihteilla kun hyeena. .. Liekö tossa jakiksessa se ropleemi? Jossain oli mainittu, että tietyissä jakiksissa jotkut rattaat pyörii koko ajan? Täytyy vissiin uskaltautua purkasemaan.. |
#5
|
|||
|
|||
Edistystä---
Oikeanpuolen takasisälokari uusittu... Samoin takakulma... oli joskus tuupattu kulmasta.. koko kulma uusiks ja tinaa piälle..
Seuraavaksi vuorossa sama operaatio kuskin puolelle + koko kuskin puoleisen takakyljen teko suorasta pellistä-- Kunhan isot palat laiteltu kiinni ja maalailtu niin voikin siirtyä tuulilasin alapuoleen. Molemmin puolin olis tuollainen 4x4 cm laiteltava. Etuovien alle, kynnyskoteloihin täytyy myös hieman laittaa peltiä. +apukuskin jalkotila. Sitten pääseekin katon yläosan pariin, jossa muutama ruostevaurio.... Lasikuitukattokin on halki, joten hieman täytyy kuiduttaakin.. Vappuna ajellaan!! kai... Viimeksi muokannut 260z : 02.12.2012 22:14 |
#6
|
||||
|
||||
Komeeta jälkeä.
Tää projekti on tiukassa seurannassa kun liippaa tosi läheltä meikän 45tos projektia. Mun taitaa olla ehkä himpun verran huononmpi. Laitahan lisää kuvia
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#7
|
|||
|
|||
rojektoidaan
juu laittelen kuvia miten asia etenee..
Suoraa peltiähän tuo pääasiassa on, että amatöörikin osaa semmosta jotenkin rakentaa harjoittelen edelleen tinausta... Pyrin kaikki pintasaumat tinailemaan.. ihan luotisuoraa tästä tuskin tulee... Oikea kylki on aika aaltonen, koska joskus vaihdettu jo.. oliskohan sekin pitänyt kuitenkin tehdä uusiksi... hmm... Viimeksi muokannut 260z : 03.12.2012 11:35 |
#8
|
|||
|
|||
Näissähän aaltoilee kyljet sivuikkunoiden alta jo tehtaan jäljiltä. Suorat kyljet menee jo ylientisöinnin puolelle!
|
#9
|
|||
|
|||
Niin ja käytössä tulee kuitenkin jälkiä...
|
#10
|
|||
|
|||
Tuollanen on nurkissa kanssa.. tuli joskus briteistä huudettua..
on ajovalot, toimiva vinssi, taka-akselin joustoa lukittavissa/vapautettavissa, 4wd, Ja made in JAPAN. Ehken 80-luvun alusta.. Laatikossa, käyttö-ohjeineen.. |
#11
|
|||
|
|||
Hiljaa hyvä tulee
Tänään perkasin vasemman sisälokarin takaa veks ja taiteilin jo uutta paikalleen.
Tuon 45 asteeen kulmaan taitetun sisälokarin takapään-kulmankin tinasin sileeksi.. Tuli hieman jatkettua myös oikean takakulman tinausta loppuun. Viimeksi loppu tina kesken. Josko huomenna taas jonkun tunnin kävis heppailemassa.. |
#12
|
||||
|
||||
Nostan hattua tuosta tinan käytöstä. Pakkelilla ei oikeen tee mitään maasturissa. (Omassa BJ:ssä on sitä kittiä jonkin verran > )
Kuulemma vaikeaa toi tinan käyttö vai... ? |
#13
|
||||
|
||||
tinaaminen aika helppoa loppupeleissä..vähän harjoittelee,kokeilee ja katsoo miten tina käyttäytyy niin kyl se siitä sujuu..itse kans mielummin tinaan ku hieron pakkelia..nippu puulastoja, vesikippo ja hyvä toho..niillä pärjää
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#14
|
|||
|
|||
Itsenäisyyspäivän ratoksi
Hitsailin kuskin puoleisen takalattian ja etuoven kynnystä..
Vielä pari isoa "paikkaa"... Koko kuskin takakylki ja takakulma. Sitten pääsis näpräämään pikkupaikkoja... Kuten apparin jalkotila.. Kuskin etulokari... Ei se tinaaminen kauhean vaikealta tunnu. Tää on harjoitusauto 2, johon tinaa sulattelen.. Viimeksi muokannut 260z : 06.12.2012 22:59 |
#15
|
|||
|
|||
Jes.. Nyt kun nytkäyttäs:
olis puolikas takakylki kuskinpuolelle tehtävä... Apparin jalkotilaan paikka, pari pikkupaikkaa... Kattoon kuitua ja vahviketta.. Maalia ja saumaliimoja sinne tänne.. Hiontaa.. Perään stefat.. Jakoaskiin nelivedon kytkennän tutkinta/parannus.. Hmmm ... Ei mahoton.. |
#16
|
|||
|
|||
Pikaisesti luettuna:
Siis minkä ikäinen/millä tekniikalla:
Onko kone B (3litraa) vai 3B (3,4L) Onko javaihteisto 4 vai 5 vaihteinen? onko jakolaatikko mallia "yksiosainen" (yleensä 3 litraisen kanssa) vai halkeava? (uudemmat, siis jakolaatikossa menee sauma mm. alareunassa, siis jakiksen takaosa lähtee irti noin 8? pultilla.) Onko käsijarru jakiksessa, vai taka-akselissa pyörännavoissa? "Extravuotavista" takasivuikkunoista vois päätellä että 3,4 L slipt-tyyppinen jakis, siis 2 osaiset kuoret, ja vois olla käsijarrukin taka-akselilla, kuten esim. hj-60. Siis tuo jakiksen "jollotus" ja etuvedon hylkiminen: hoito riippuu aikalailla tuosta jakiksen tyypistä.... p.s hyvä "pelastus-" projekti, takajousitusta kun virittelee käyttötarpeen mukaan, niin hyvä harrastepeli huonommille teille/kevyeen offiin... toki jos nälkä kasvaa syödessä... |
#17
|
|||
|
|||
45:sta on saanut vain 4-vaihteisella lootalla.
Ja kardaanikäsijarru aina riippumatta mikä akseli alla (semi tai ff) Toihan on näköjään ff-akselilla eli varmaan sit 3b koneella ja splitti jakis eli samanlainen kuin hj60. Mikäs tän vuosimalli oli -82 vai uudempi?? |
#18
|
|||
|
|||
Juu 1983 rekisteröity on tämä. 3B 3,4 litran nelisylinterinen konehan tuo.
En ole pultteja kuorissa laskenna tai muutenkaan niin tuota tekniikka vielä enempi tutkinna. Eli tuohon kävis hj60 jakis ja lootakin? On vasta Kolmas BJ ja oisko viides tai kuudes Toyotan LandCruiseri. Ei niin älyjä oo tarvinnut aikasemmin tekniikan kanssa puljata... Jotain perää vaihtaa jne.. Enempi aina ollu pieniä runko/korijuttuja.. Viimeksi muokannut 260z : 23.07.2013 23:58 |
#19
|
|||
|
|||
Taitas kaivata tällä hetkellä ensteks etujousia... Aika suorat latit..
|
#20
|
|||
|
|||
60 4v loota käy jos vaihdat kytkinakselin ja kytkinkopan, jakis käy sellaisenaan 60:stä.
Sitä et käykö 60:sen 5v lootaan sit 4v bj kytkinakseli ei oo tietoa... mut sit tarvis jo kardaanitkin mulkata eri mittaisiksi. |
#21
|
|||
|
|||
Hieman eteenpäin..
Tulipahan tänään tehtyä loppukylkipala kuskin takakylkeen... Ei vielä saanut kiinni kun piti tehdä hieman pohjustusta.. Ja arvelin sisälokarin maalailla ja saumailla ennen kuin pistän kyljen kiinni.. Ja sisäloksun saumat pitää kanssa tinata, jos sais niistä kestävämmät ja siistimmät..
Apparin lattiakin tuli laikattua pois alta.. Auttaakohan jakolaatikon siirtimien irrotelussa..? Siihen voiskin tehdä irroitettavan lattiapalan.. |
#22
|
|||
|
|||
päivän saldo..
Nyt tuli taas hiukan valmiimpi kun sai sisäpuolen pellit saumailtua ja pysty lyömään viimeisen iison siivun takalokylkeä paikalleen,,
Siittä se uhkaa pikkuhiljaa valmistumaan.. Pintapelleissä enää etulokarin paikkaus ja tuulilasin alta löytyneet pari pientä palaa.. Nyt harmittaa kun on pari settiä hyviä takapenkkejä lahjoitellu viemästä tilaa... Tässä oli paikallaan aika kälyset... |
#23
|
||||
|
||||
Aikamoisella kateudella katson näitä BJ projekteja kun oma BJ vaan mätänee pihalla. Hienon näköistä settiä!
|
#24
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ei tää omakaan edennyt puoleen vuoteen.. Nyt iski inspiraattio.. Pitäs kai tää nyt leimalle hoitaa.. Jos vaikka hulluks tulis niin ehtiskö oikeen tonne.. Jämsään.. Jää nähtäväks.. Ehkä ilman kattoo ehtis.. |
#25
|
||||
|
||||
hieno.minäkin joskus vielä hommaan pitkän mallin.kun ekaks lakkaan köyhtymästä. toivottavasti saat siihen malliin että pääset himokselle.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rojekt Bj 42 Soft Top Exo Cage | Kauttu | Maasturiprojektit | 230 | 01.12.2018 21:43 |
Myydään bj45 | SAMROCK | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 23.03.2010 16:42 |
o: bj45 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 02.01.2006 19:53 | |
M BJ45 | O/M/V Muut | 0 | 12.09.2004 19:52 |