Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.08.2011, 18:53
jeebi jeebi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 19.08.07
Sijainti: Kouvola
Viestit: 17
Perusasetus

XJ jeebi np231 --> np242


Jatkuvalla nelivedolla olis kiva ajella talvisin. Eli onko mahdollista tommonen jakolaatikko swappi kun vehkeenä on xj 2.5td manuaalilaatikko vm96?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.08.2011, 20:04
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

tokihan tuo onnistuu kun vaan on sopivalla sisääntuloakselilla varustettu loota...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.08.2011, 20:08
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.344
Perusasetus

23 spline input... eli sama kun esim. 91-... 4.0HO+aw4 yhdistelmässä... mä taasen olen ajatellut että semmonen operaatio tarvis tehdä toisinpäin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.08.2011, 20:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
23 spline input... eli sama kun esim. 91-... 4.0HO+aw4 yhdistelmässä... mä taasen olen ajatellut että semmonen operaatio tarvis tehdä toisinpäin...
Mulla on sama mielessä tohon mettäpeliin.. kauppa- autoon pitäisi vaihtaa 249 242:een.. tahtoo takavedon ja tarvittaessa myös kiinteän nopean nelikon. Tuo 249 on vähän vajaa malli

Pitää myös spoorijaon lisäksi muistaa sen sisäänmenoakselin pituus ja laakerin vastinpinnan koko.. niitä on muutamaa eri versoita, vaikka spline- jako täsmäisi. Mittaamalla selviää.

Tuolta vähän infoa olemassa olevista versioista:
http://www.novak-adapt.com/knowledge...nput_gears.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.09.2013, 23:00
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Saako nuihin NP242 kuinka helposti välityksiä ja onko nuo kuinka kestäviä metsä käyttöä ajatellen? Alkoi nimittäin polttelemaan moisen laitto pajeroon,kun olis etulähtökin oikealla puolella eli vasemalla.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.09.2013, 07:04
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.865
Perusasetus

Kestoon pajerossa en ota kantaa, mutta "jäykän" nelivedon kytkentähampaat on onnettoman pienet 242 lootassa. Yhteen olen ne hitsannut uudet ja parissa tapauksesta kuullut pettäneen.

Pajeron kyseessä ollen laittaisin itse kyllä Mitsun SuperSelect-jakiksen siihen. Samat toiminnot kuin 242:ssa ja istuu pulttaamalla paikalleen.

Välityksiä en muista SS:stä..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2013, 08:50
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Kestoon pajerossa en ota kantaa, mutta "jäykän" nelivedon kytkentähampaat on onnettoman pienet 242 lootassa. Yhteen olen ne hitsannut uudet ja parissa tapauksesta kuullut pettäneen.

Pajeron kyseessä ollen laittaisin itse kyllä Mitsun SuperSelect-jakiksen siihen. Samat toiminnot kuin 242:ssa ja istuu pulttaamalla paikalleen.

Välityksiä en muista SS:stä..
Mitäpä sillä SS laatikolla tekee kun ei siihen saa välityksiä,maksaa useamman satasen ja välitys on yhtä huono kuin vakiossakin. No mikä NP laatikko olisi järkevä tuohon pajeron lootan perään,eli sellainen joka kestää ja johon saa helposti välityksiä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.09.2013, 09:13
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.865
Perusasetus

Ok, arvelin sinun kaipaavan noita 242:n toimintoja, mutta tarve olikin paremmalle välitykselle

Itse etsisin NP241:stä, normaali kytkettävä nelikko, ovat yleisiä/halpoja ja eikös noihin välityksiäkin ole saatavilla? Mutta tuohan(tai kaikki uudemmat NP:n laatikot on sitten planeetta-välityksellä, eli vaatii osien ostamista kaupasta.
Jos sellaiseen päädyt, niin minulla yksi makaa tallissa.

Itseasiassa sama planeettapää on käytössä 231, 241, 242 laatikoissa ja saattaapi olla myös 243 ja 263 malleissa.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.09.2013, 09:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Itseasiassa sama planeettapää on käytössä 231, 241, 242 laatikoissa ja saattaapi olla myös 243 ja 263 malleissa.
Ei se ihan sama planeetta ole kaikissa, esim. planeettapyörien määrässä on eroa ja sitä kautta myös kestossa. Käsittääkseni myös paksuusissa hieman heittoa kevyempien/ raskaampien mallien välillä, tosin siitä en lyö päätäni pantiksi?

Itseäni taasen himottaisi laittaa 242:n tilalle Mitsun super select, kun siinä olisi jatkuvalle nelivedolle visko, eikä mikään turhanpäiväinen täysin avoin "yksiveto" Se vaan että tuossa Mitsussa on aivan surkea pikkupuoli, vain 1.9:1, kun Jeepeissä vakiona selvästi tiheämpi 2.72:1
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.09.2013, 09:41
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.865
Perusasetus

Jeps. Tuo unohtui mainita.

241 on olemassa sekä 3, että 6-planeettainen alennus
246 on aina 6-planeettainen.
231 on ilmeisesti aina 3-planeettainen.
242 on 3, tai 6-planeettainen riippuen versiosta. Normi tai HD.. HD versiota käytetty mm. Hummerissa -91, tai 92 alkaen. Kyseisessä lootassa mm. leveämpi ketju.
Mutta planeettapää/sisäänmenoakseli käy heittämällä jakiksesta toiseen, riippumatta montako pl-pyörää siinä on. Laakerikoko(leveys) voi kylläkin vaihdella, minkä takia saattaa vaatia sovitelevyjä lootan ja jakiksen väliin. Tai pidempää ulostuloakselia lootaan.
243 ja 246 on minulle vielä avaamattomia tapauksia, niin niistä en sano varmaksi.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.

Viimeksi muokannut Gary Grand : 11.09.2013 09:45 Perustelu: ketju
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.09.2013, 09:22
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Ok, arvelin sinun kaipaavan noita 242:n toimintoja, mutta tarve olikin paremmalle välitykselle

Itse etsisin NP241:stä, normaali kytkettävä nelikko, ovat yleisiä/halpoja ja eikös noihin välityksiäkin ole saatavilla? Mutta tuohan(tai kaikki uudemmat NP:n laatikot on sitten planeetta-välityksellä, eli vaatii osien ostamista kaupasta.
Jos sellaiseen päädyt, niin minulla yksi makaa tallissa.

Itseasiassa sama planeettapää on käytössä 231, 241, 242 laatikoissa ja saattaapi olla myös 243 ja 263 malleissa.
Juu siis helpompaa välitysten hankintaa lähinnä ajattelin tuolla lootan vaihdolla. Pitäis vaan tietää että mihin saa helpoiten välityksiä,niin sellainenhan se järkevin on sinne tunkea.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
np242 mtr74 Tekniikka & Jutustelu 4 01.08.2011 16:55
Myyty NP231 JERKKU O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.12.2008 22:03
Ostetaan Jeep Wrangleriin jakolaatikko NP231? VTH O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 28.12.2008 14:31
M; NP242 Kiertokanki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.06.2007 00:00
O/NP231 jakis timmy O/M/V Muut 1 29.10.2005 19:26


Sivu luotu: 22:03 (GMT +2).