Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2015, 13:38
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.941
Perusasetus

paypalli


Mites tonne tilille voi laittaa fyrkkaa... ?? Taas muuttunu jotenkin. perkele
Ihan sellaset rautalangasta väännetyt ohjeet suomeksi kelpais...

kysyy ibannia... ja sitten kun laittaa niin on invaliidit numerot

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2015, 13:46
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Helpoiten paypalli toimii kun sitoo sen käypäiseen luottokorttiin. Tää ei nyt vastannut kysymykseen kuitenkaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2015, 13:53
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Mites tonne tilille voi laittaa fyrkkaa... ?? Taas muuttunu jotenkin. perkele
Ihan sellaset rautalangasta väännetyt ohjeet suomeksi kelpais...

kysyy ibannia... ja sitten kun laittaa niin on invaliidit numerot
Itte kaa huomannut saman, joten jää paljon tilaukset vähemmälle ku ei tuota oo ottanut haltuun ees.

Ja tuohon luottokorttiseen, niin sellast ei oo eikä tuu ihan toviin... Säästyy yllättäviltä ostohaluilta ku ei sitä oo käytössä. Ostaa silloin ku on tililä katetta ostoksiin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2015, 13:54
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.941
Perusasetus

joo ei kiitos, en omista luottokorttia enkä niitä tietoja muutenkaan nettiin laittais...

eiks sinne voi enää vanhanaiksesti tehdä pankkisiirtoa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2015, 14:32
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.219
Perusasetus

En tiedä pankkisiirroista, kun en sillä tyylillä käytä paypallia, mutta ainahan voitte aukaista erillisen pankkitilin paypal-tiliä varten, ja sitoa siihen sitten vaikka visa electronin jota käyttää nettiostoissa. Ja voitte pitää sillä tilillä/kortilla vain sen verran rahaa kuin tarve vaatii. Ihan vaan vinkkinä vainoharhaisille.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2015, 14:38
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

paypal ei vaadi luottokorttia. ihan visa electron kelpaa myös. itellä on toi tili ja on kyllä kätevä. maksu lähtee tililtä aivan kun kaupassakin maksaessa.

ja sitten paypal on apuna jos joku sattuu kusettaa tms.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2015, 14:57
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
paypal ei vaadi luottokorttia. ihan visa electron kelpaa myös. itellä on toi tili ja on kyllä kätevä. maksu lähtee tililtä aivan kun kaupassakin maksaessa.

ja sitten paypal on apuna jos joku sattuu kusettaa tms.
Sama, 2 vuotta laittelin rahaa tilille ja sit kyllästyin, nyt niil miun tunnukset, jos tulee katastrofi ni tuskin oon ainut :-)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2015, 17:28
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
joo ei kiitos, en omista luottokorttia enkä niitä tietoja muutenkaan nettiin laittais...

eiks sinne voi enää vanhanaiksesti tehdä pankkisiirtoa
Vähän ohi aiheen mutta PayPal lienee se turvallisin paikka netissä, jonne luottokortin voi rekisteröidä. Ite hoidan käytännössä kaikki maksut sen kautta niin korttia ei tarvii jakaa jokaiseen kauppaan erikseen. Mutta jokainen tyylillään......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2015, 17:41
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Kun tuossa jokunen viikko sitten viimein rohkenin käyttää koko paypallia, niin itse tykästyin sen instant top up-juttuun. Ainakin rahat meni ja tavarat tuli, joten toimii. Käsittääkseni tuo on nimenomaan "pankkisiirto" ja instant- on niinku heti ja se toinen viiveellä. Nordean kanssa pelasi hyvin vaikka jonkun toisen pankin kautta menikin.
En uskaltanut luottokorttia sotkea noihin hommiin.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.03.2015, 17:49
eilhik eilhik ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.11.08
Sijainti: skavaböle
Viestit: 582
Perusasetus

Itsekkin paypal,ia käyttänyt kohta 10v ja eipä ole ollut ongelmia mihinkään suuntaan ennemmin pelkäisin jokaiselle ostetulle ebayn myyjälle antaa noita korttitietojani sopiva puskuri välissä ja rahanpalautuskin toimii epäselvissä kaupoissa.

Toiminut kuin junan vessa minun ostoksissani ainakin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2015, 18:09
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Paypallin rahojen palautus on toiminut täysin, kun sitä on tarvinnut. Luottokortin kautta kun vielä käyttää, niin on toinenkin varmistus siinä. Veloitushan näkyy laskulla suoraan myyjälle ja jos sen sen kiistää, niin näyttövelvollisuus myyjällä. Siis jos tavaraa ei ole tullut, niin myyjän pitää jotenkin osoittaa, että on toimitettu, muuten luottokorttiyhtiö palauttaa rahat. Eli siis jos paypallin kautta luottokortilla maksaa, niin aika hyvin on turvattu, jos jotain pieleen menee.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.03.2015, 18:33
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.941
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Kun tuossa jokunen viikko sitten viimein rohkenin käyttää koko paypallia, niin itse tykästyin sen instant top up-juttuun. Ainakin rahat meni ja tavarat tuli, joten toimii. Käsittääkseni tuo on nimenomaan "pankkisiirto" ja instant- on niinku heti ja se toinen viiveellä. Nordean kanssa pelasi hyvin vaikka jonkun toisen pankin kautta menikin.
En uskaltanut luottokorttia sotkea noihin hommiin.
katselin tuota juu kans mutta arvellutti laittaa niitä pankkikoodeja moiselle sivulle, ehkä se sitten wörkkii tolla top up instantly linkillä luotettavasti...

Kyllä sen verran vainoharhainen ja muutenkin harhainen yksilö olen etten helpolla käytä näitä kortti ym nettijuttuja. Maksan aina käteisellä kaiken.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.03.2015, 18:49
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.219
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Kyllä sen verran vainoharhainen ja muutenkin harhainen yksilö olen etten helpolla käytä näitä kortti ym nettijuttuja. Maksan aina käteisellä kaiken.
Kai käyt eläkeläisten kanssaharhailijoiden kanssa myös nostamassa varmuuden vuoksi käteistä suoraan pankin tiskiltä?
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.03.2015, 18:55
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Noi tilauksethan pitää tehä pienessä hönössä niin ei jännitä. Joskus yritin tilata saksasta napalukkoja ja tilauksessa oli joku onkelma niin se natsi soitti mulle. oma muija nauro vieressä katketakseen kun yritin rallienklannilla säätää.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.03.2015, 18:56
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.941
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Kai käyt eläkeläisten kanssaharhailijoiden kanssa myös nostamassa varmuuden vuoksi käteistä suoraan pankin tiskiltä?
Joo tottakai, samallahan se käy kun käy merkkauttaan eläkkeet pankkikirjalle (paitsi etten ole eläkkeellä)
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.03.2015, 19:00
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.941
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu Näytä viesti
Noi tilauksethan pitää tehä pienessä hönössä niin ei jännitä. Joskus yritin tilata saksasta napalukkoja ja tilauksessa oli joku onkelma niin se natsi soitti mulle. oma muija nauro vieressä katketakseen kun yritin rallienklannilla säätää.
niin siis enhän minä mitään tilaamassa ole, ainoostaan toi spotify maksu menee tuolta peipalilta.

Tuo ulkomailta tilaaminenhan on jo sitten täysin eri juttu
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.03.2015, 19:16
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Tuo ulkomailta tilaaminenhan on jo sitten täysin eri juttu
Näin on
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.03.2015, 04:33
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Mä oon tosiaan aina tsägällä vetäny kun en oo tajunnu noista mitää
Aina on tosiaan tullut se paupaali "varmistus" kun on luottokorttia vinguttanu.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.03.2015, 05:51
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Ite oon ostellut amerikan ihmemaasta millon mitäkin palikkaa ja onpi hyvin pelannut paypal ja ihan oon oman kortin tunnuksen ja varmuuskoodin sinne nakutellut joskus ajat sitten. Pari kauppaa kun on mennyt mönkään lähettävän pään kautta niin palautukset on tullut nätisti tilille. Hereillä tosin pitää olla, viimeksi Amerikan Bob palautti kymmenen taalaa postikuluja ja meinasi mennä PayPallin accept-ilmoitus ohi silmien.
Myös rahan lähettäminen erään amerikkalaisen sähköpostiosoitteeseen tuntui aluksi oudolta mutta hyvinpä sekin meni. PayPal on huoleton mutta Ebayssa kannattaa edelleenkin todella tarkkailla keneltä ostelee (seller feedback)...viimeks tuli Bobilta mopar-kamaa niin muutama tunti ja romut oli USPS:n hallussa ja kaikki hoitui säpinällä, kaverilla oli tuhansien osien myyntihistoria ja 99,9% positive feedback.
Itellä menee mm. Netflix ja nettilevykaupan ostot Paypalin kautta eikä ikinä mitään vyyhtiä noissa.
__________________
Tiäräksää tuanoi

Viimeksi muokannut vartiainen : 08.03.2015 05:53
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 09.03.2015, 08:38
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Mites tonne tilille voi laittaa fyrkkaa... ?? Taas muuttunu jotenkin. perkele
Ihan sellaset rautalangasta väännetyt ohjeet suomeksi kelpais...
Kirjaudu sisään sinne. My Account välilehti sieltä kohta Top up account. Itse olen ihan tilisiirtona tehnyt tuota, eli Top up (in a few days).

Tälläiset tiedot se sieltä antoi.

Payee PayPal Europe
Payee's bank Deutsche Bank
BIC DEUTDEDBPAL

Sit tietenkin laitat sen paypallin iban koodin tilinumeroksi. Tuo pitää sitten maksaa omalta tililtä ja omalla nimellä. Käsittääkseni sillä se kohdistaa sen oikeaan paikkaan. Itsellä pankki ainakin nillitti jotain osoitetta niin joka kohtaan laitoin Paypal europe. Viitenumeroa ei ole, mutta viitetekstinä olen myös pitänyt Paypal europea. Parisen päivää tuossa siirrossa menee. Jos nopeampaa haluaa niin luottokortilla sitten.. Omasta mielestä tuo paypal toimii kyllä paremmin kuin luottokortti. Luottokortilla saa aina hetken odotella että maksut näkyy edes siellä kortilla. Lisäksi noita sivustoja haxataan niin sinne meni luottokortin tiedot ja joku voi niitä sitten käytellä. Sen jälkeen saatkin selvitellä luottokunnalle ettet ole tuollaisia ostellut.. Vaikeaksi menee.

Tässä parin viikon aikana itse tilannut ebayn kautta vetokoukkua puolasta sähkösarjoineen, käsitukea bulgariasta, stilettiavainta briteistä, luurin näytönsuojakalvoa koreasta ja suojakuorta hongkongista. Tällä viikolla pitäisi ensimmäiset tilaukset alkaa saapua.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.03.2015, 20:04
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Vähän ohi aiheen mutta PayPal lienee se turvallisin paikka netissä, jonne luottokortin voi rekisteröidä. Ite hoidan käytännössä kaikki maksut sen kautta niin korttia ei tarvii jakaa jokaiseen kauppaan erikseen. Mutta jokainen tyylillään......
x2
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 10.03.2015, 14:56
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Paypalliin voi nykyisin siirtää rahaa odottelematta tuota paria päivää. Menee samalla systeemillä kuin ennen oli tuo parinpäivän odottelu, maksunvälittäjän kautta. Mulla on paypal toiminut moitteetta jo vuosia ja tämä viimeisin muutos on ihan loistava. Siirtää verkkopankin kautta tarvitsemansa rahat paypalliin ja ne näkyy siellä heti. Ei tarvitse luottokortteja ilmoitella ja eikä odotella rahojen siirtymistä. Rahat siirtyy maksunvälittäjän kautta joka on sama systeemi kuin monissa verkkokaupoissa. Itse pidän tätä turvallisimpana tapana hankkia tavaraa maailmalta.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 07.03.2016, 08:46
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 564
Perusasetus

Ei tuo Paypali ja Ebay kyllä ole suomalaisen ostajan puolella. Tarkoitus on suojella amerikkalaista myyjää.

Ostin autooni radion sovitekappaleen Coast National Salesilta. Ei sopinut lainkaan, vaikka paketin päällä olikin auton tiedot. Ilmeisesti jenkkimalli on sitten kuitenkin erilainen euromalliin nähden, vaikka piti kyllä sopia.

Olin yhteydessä ebay-myyjään, jolta ei saanut kyllä mitään järkevää vastausta. Uudet vastaukset eivät mitenkään liittyneet aiempiin vastauksiin eli ilmeisesti aina uusi henkilö vastasi.

Tein ebay-reklamaation, ei mitään vaikutusta. Klikkasivat, että "odottaa palautusta", vaikka sähköpostitse kertoivat myyjäliikkeestä, etteivät halua osaa takaisin.

Tein myös Paypal-reklamaation, ja ilmoittivat kahden viikon jälkeen, etteivät voi päättää asiaa edukseni. Ei mitään perusteluja.

Nyt tilaus on ebayssa merkitty "odottaa palautusta", vaikka myyjä ei halua osaa takaisin. En siten pääse jättämään myyjälle negatiivista palautetta. Ovela tapa toimia. Ilmankos ei saa negatiivista palautetta...

Tästä viisastuneena en kyllä anna enää Paypalille mitään lisäpainoarvoa. Eivät todellakaan ole ulkomaisen ostajan puolella.
Toki kätevä tapa maksaa, mutta turvallisuushyötyä ei tule, jos tavara ei vastaa kuvausta.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 07.03.2016, 09:20
Ralu Ralu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.14
Sijainti: Tampereen lähellä
Viestit: 58
Perusasetus

Noissa ongelmissa on luottokorttiyhtiö paras ja voimakkain selvittäjä jos ei keskustelu etene myyjän kanssa. Jenkit itse todenneet niin pettyneenä paypaliin ja ebayhyn.

Paypal on sitten kanssa hakkeroitu joku vuosi takaperin, mulla meni luottokortti vaihtoon sen vuoksi. Ei ole satavarmaa maksukonstia tänä päivänä.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 07.03.2016, 11:44
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 564
Perusasetus

Joo ihan periaatteesta laitan luottokorttiyhtiön kautta asian vireille. Vaikka kyse on vain kympeistä, niin saapahan myyjä ainakin käyttää aikaansa vastauksien laatimiseen.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 16:53 (GMT +2).