Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2008, 20:07
samix samix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.08
Sijainti: kajana city, Finland.
Viestit: 88
Perusasetus

ostin kompuran..


Edellisestä loppui potku hiekkapuhallukseen (20 litrainen säiliö ja tehoa??). Nyt ostin stenhoj merkkisen kompuran, jossa kaksi moottoria ja kolmesylinteriä lohkoa kohden per moottori..
Toisesta lohkosta kampiakselin laakerit menneet, saisiko niihin osia? Kyseessä on lohko joka on tähden muodossa ja remmivetoinen. Tuottoa on 750 litraaa per lohko eli 1500 litraa, jos molemmat myllyt pyörisi. Valmistusvuosi on 1984 ja rekisteröity sun muuta...

Kompura nyt kytketty toimimaan vain toisella moottorilla.
Miten voin säätää nykyistä painetta pienemmälle? Kello katkaisee virrat, kun säiliössä (500 l) on 16 bar painetta.

Periaatteessa jos tuon paineen saa pienemmälle riittäisi myös jos tuo toinen moottori vaan pyörisi.

Purin toisen moottorin, painekellon, kolmivaihe autom. kytkimen, putket, lohkon ja muut toiseen liittyvät pois.

Ilmaa tuntuu tulevan mutta se poaine on turhan jytky...

Minkä hintaisena pidätte mokomaa kompuraa? Meinaan vaan maksoinko tuosta liikaa.. Hinta jääköön sanomatta..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2008, 20:14
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.259
Perusasetus

Juuri tuommoisen kompuran haluaisin, vähän oon kateellinen..! Laitat vaan paineensäätäjän kompuran ja lähdön väliin. Voisihan tuohon tietysti vaihtaa pienemmällä paineella toimiva painekatkaisija, mutta minun mielestä ei kannata. Se 16 bar voi olla kova juttu jossain vaiheessa, oma 8.5 bar max on loppunut useasti.

Stenhöj on vielä laatumerkkikin, että kyllä tuommoisesta jotain voi maksaakin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.09.2008, 21:48
samix samix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.08
Sijainti: kajana city, Finland.
Viestit: 88
Perusasetus

anna jotakin hinta arviota... jos joskus vaihdan tuon niin tiedän mitä vaatia.. paitti ei se ainakaan muutamaan vuoteen ole liikkumassa minnekkään korkeintaan lainaan jos kaveri tarttee.. tarkoitus olisi laittaa siihen renkaat alle ja sit se onkin helppo liikuttaa, painaa nyt jotakin 500 kiloa eikä alla ole renkaita.. käytin puntarilla ennenkiun purin toisen moottorin ja lohkon pois niin painoi 620kg!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.09.2008, 21:54
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

onko toi jotenkin lähtöisin pohjanmaan suunnalta. Oisko kuvatusta?
TT
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.09.2008, 21:56
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.259
Perusasetus

En osaa heittää mitään arviota.

Lainaus:
KOMPRESSORI 5.5HV 150L
Öljyvoideltu, sopii työskentelyyn mm. öljysumuttimen, ruosteensuojasumuttimen, hiekkapuhaltimien ja renkaiden täyttölaitteen kanssa. Sopii myös maalaamiseen. Selviytyy kaikkien Biltemassa myytävien paineilmatyökalujen käyttämisestä.

Varustettu manometrillä ja paineensäätöventtiilillä, joilla säädetään sopiva paine eri
työkaluille. Täysautomaattinen painekatkaisin sekä käynnistää että sammuttaa moottorin asetetun toleranssin rajoissa. CEJN-pikaliittimellä.

Ilmasäiliö 150 litraa, moottorin teho 5,5 hv, tuotto ilman vastapainetta 605 l/min, tuotto vastapaineella 485 l/min, maksimi työpaine 10 baaria, kaksisylinterinen, hihnaveto, paino 140 kg , 400 V/3-vaihe.
Tuollainen Biltsun kompura maksaa uutena 849 e. Kumpi on parempi, 24 vuotias Stenhöj, vai uusi Bil-jotain?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2008, 06:41
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Mulla on samalainen. Eli 10 vuotta vanhempi sts ja toisesta lohkosta puuttuu se korkeapaine mäntä.

Joko pienennät painekytkimestä painetta tai laitat kunnollisen paineensäätimen sinne säiliön päähän. Riippuu ihan mihin tartteet laitetta.

Itse maksoin 500€, mukaan tuli 1" pulttimopo(kerran olen tarvinnut, ja syö mukavasti ilmaa kun letkukin on tommosta tuumasta). Lämpösuojareleen jouduin vaihtamaan ja joitain muita pikku osia. Ja nopeasti kerää itteensä vettä, siis öljyn sekaan(johtuu säilytyksestä).

Lainaus:
Voisihan tuohon tietysti vaihtaa pienemmällä paineella toimiva painekatkaisija
Niin ja sitä painekytkintä pystyy säätämään alaspäin, ainakin 8bar asti, eli ei tarttee vaihtaa jos on yhtään samanlainen kun tuo minun. Säädin sen 10een bariin.

Viimeksi muokannut Tumi : 08.09.2008 06:53
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2008, 21:51
samix samix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.08
Sijainti: kajana city, Finland.
Viestit: 88
Perusasetus

kuinka tuo paineensäädin sitten säädetään pienemmälle? myy mulle se toinen lohko..

Ite en ole pohjanmaalta vaan kainuusta, mutta kompuran historiasta en osaa sanoa mitään muuta kuin eräästä romuliikkeestä sen ostin..

Pistettiin muuten käyntiin se eilen.. ja ilmaa tuotti aika kiittettävän tehokkaasti..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2008, 22:58
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

... aattelin vaan kun nuo "pikkuviat" kuulosti niin tutuilta yhden Pohjalaishuutokaupan kompuralle pari kuukautta sitten...epäilen sen olevan sama kone.
TT
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.09.2008, 07:47
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samix Näytä viesti
kuinka tuo paineensäädin sitten säädetään pienemmälle? myy mulle se toinen lohko..
Onko se strömbergin painekytkin? Harmaa... Koppa auki ja sieltä ruuvia jompaankumpaan suuntaan... en nyt muista kumpaan. kompurasta tulee se kupariputki siihen kytkimelle. Kokeilet.

Eikun myy sä mulle se toinen lohko. Tai vaihdetaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.09.2008, 21:15
samix samix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.03.08
Sijainti: kajana city, Finland.
Viestit: 88
Perusasetus

niin mikä osa sulla tarkemmin sanoen uupuu?

Sain paineet alemmas kiitti vaan neuvosta! Nyt max painen on 10bar ja kjäynnistyy taas n.7 bar:in kohdilla..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: AtlasCopcon kompuran lohko Teukka O/M/V Muut 16 28.08.2007 21:19
O:Ilmastoinnin kompuran osia V.A.PAHTAJA O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.07.2007 21:25
kompuran moottorin kytkentä? Jari Tekniikka & Jutustelu 0 07.06.2006 17:55
Lukon kompuran sijoitus joker Tekniikka & Jutustelu 12 06.07.2005 20:54
Kompuran raudat HeikkiH O/M/V Muut 6 18.04.2004 18:32


Sivu luotu: 21:39 (GMT +2).