Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #3776  
Vanha 03.07.2011, 18:59
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
Mulla on Haier merkkisessä pumpussa muoviverkkoa. Panasonic:in pumpuissa on myös joissakin muoviverkkoa.
Ostakee Hitachi, siinä on automaattinen puhdistustoiminto

Niin ja ketuttaa vähän, kun oikea käsi on turvoksissa ja syy on osin tuntematon. Onneksi tiistaina on varattu uudemman kerran aika lääkärille.
__________________
Tumpula Racing Team
  #3777  
Vanha 03.07.2011, 19:49
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
Noh, en myy, enkä asenna Ilpo:ja, mutta oon vaan huomannu et eivät oo läheskään samalla tasolla kun muut. Sähköö vievät huomattavasti enemmän, ja heikkotehoisempia ovat. Tosin, ajaa jotkut Ladalla, ja Scaniallakin, vaikka olis autojakin tarjolla...
Jaa. Mulla on pari kappaletta noita Ultimaten Premier inverter 10 pumppuja, toinen tallissa ja toinen talossa. Sähköä on menny talon pumpussa 29.5-3.7 välisenä aikana tasan 46 kwh. Sisällä varsin miellyttävä lämpötila verrattuna ulkoilmaan, eli 22-23 astetta. Eikä ainakaan toi pumppu joudu näin pienessä talossa (n. 90neliötä) koville, 30 asteen helteillä käy pienimmillä teholla.Eikä pidä meteliä. Ja tallinkin saa tarvittaessa mukavan viileäksi hetkessä, ilmatilavuutta reilu 200 kuutioita, ja hyvin lämmittää talvella. Tallin lämmityskulut puolittu, ennen lämmitettiin suorasähköllä lattiaa. Laadusta en tiiä, hyvin on toiminu toistaseks, eikä oikeestaan edes kiinnosta niin kauan kun on täystakuu (2 vuotta, kompura 5vuotta).

Kysyin tarjousta Mitsun pumpuista, hintaa olis ollu karvan alta 4k€ asennettuna. Pakko olla helvetin hyviä tohon rahaan,sähköä ei kyllä voi enää mennä ollenkaan. Ultimatet jäi maksamaan 1400€ itse asentaen, aikaa meni ensikertalaiselta yht. n. 10tuntia, laatikko Karhua ja pullo Jallua. Mutta vittuako näistä väittelemään kun kerran tiedät selvästi paremmin...
  #3778  
Vanha 03.07.2011, 21:59
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Jaa. Mulla on pari kappaletta noita Ultimaten Premier inverter 10 pumppuja, toinen tallissa ja toinen talossa. Sähköä on menny talon pumpussa 29.5-3.7 välisenä aikana tasan 46 kwh. Sisällä varsin miellyttävä lämpötila verrattuna ulkoilmaan, eli 22-23 astetta. Eikä ainakaan toi pumppu joudu näin pienessä talossa (n. 90neliötä) koville, 30 asteen helteillä käy pienimmillä teholla.Eikä pidä meteliä. Ja tallinkin saa tarvittaessa mukavan viileäksi hetkessä, ilmatilavuutta reilu 200 kuutioita, ja hyvin lämmittää talvella. Tallin lämmityskulut puolittu, ennen lämmitettiin suorasähköllä lattiaa. Laadusta en tiiä, hyvin on toiminu toistaseks, eikä oikeestaan edes kiinnosta niin kauan kun on täystakuu (2 vuotta, kompura 5vuotta).

Kysyin tarjousta Mitsun pumpuista, hintaa olis ollu karvan alta 4k€ asennettuna. Pakko olla helvetin hyviä tohon rahaan,sähköä ei kyllä voi enää mennä ollenkaan. Ultimatet jäi maksamaan 1400€ itse asentaen, aikaa meni ensikertalaiselta yht. n. 10tuntia, laatikko Karhua ja pullo Jallua. Mutta vittuako näistä väittelemään kun kerran tiedät selvästi paremmin...
Tais osua arkaan paikkaan...

Kaikkihan omia kamojaan kehuu, ja naapurin kamoja haukkuu, mut jokainen saa jäähdyttää kämppäänsä vaikka jääkaapilla, jos siitä saa mielensä hyväksi, ja punaiseen jäsenkirjaan muumi-leiman...

Ja pieni lisäys: Ite oon minä noot omatkin pumput asentanu, ja edelliseen kämppäänkin parit kappaleet, ei voi tehä myös ite asennuksen muihin merkkeihin kun "Ultimaattiseen gämplääjään"!
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot

Viimeksi muokannut Rompe1 : 03.07.2011 22:01
  #3779  
Vanha 03.07.2011, 23:05
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Voi herranlettas sentään, ei mua kosketa millään lailla mitä sä oon niistä Ultimaten paskoista mieltä. Enkä todellakaan välitä jos sä et niitä arvosta. Olisko mun nyt pitäny loukkaantua ja itkeä itseni uneen?

En mä omasta mielestäni mitään sen erityisemmin kehunu enkä haukkunu, kerroin vaan miten ne mulla on toiminu ja mitä se lysti maksaa. Vai valehteleeko mun energiankulutusmittarini? Totta vitussa kalliimmat merkkipumput on parempia, pakko ollakkin jos hintakin on ihan toista kuin noissa kiinalaisissa. Ei kai kukaan muuta ole väittänytkään? Ite totesin että Mitsun pumppuja ei tule vaikka ne varmasti hyviä olisikin. Hinta oli senverta kova. Kerroppa nyt sitten mihin pumppuun kannattais laittaa pelimerkit kiinni, missä on paras hinta-laatusuhde? Olis yx pumppu vielä tarkotus hankkia... Etten nyt sitten taas tule kusetetuksi, mä toimin jo nyt varoittavana esimerkkinä muille pumpun ostoa suunnitteleville...
  #3780  
Vanha 03.07.2011, 23:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Nii-in, rahalla saa ja hevosella pääsee.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rompe1 Näytä viesti
Noh, en myy, enkä asenna Ilpo:ja, mutta oon vaan huomannu et eivät oo läheskään samalla tasolla kun muut. Sähköö vievät huomattavasti enemmän, ja heikkotehoisempia ovat. Tosin, ajaa jotkut Ladalla, ja Scaniallakin, vaikka olis autojakin tarjolla...
Homma nyt leves väärään topikiin (miksi hyvä olla), mutta en malta olla kommentoimatta: Noita kaikkien parjaamia ultimaten 13 peruspumppuja
sekä talossa ja tallissa.

Ja isäni antoi tulikomennon, että minun lapsuudenkotiin pitää saada viilennystä! (muutama vuosi sitten autossa ei ollut ilmastointia, mutta nyt tärkein?)

Ja nyt helteessä en ala parittelemaan pilkun kanssa (kirjotan tätä ultimate 13 kuivaamassa ilmassa, tilattu lämpötila 19c)

Oletetaan että tuo ultimate on 2x sähkönsyöppö parempiin verrattuna:
siis (Hihasta) normaali omakotitalo vaatii 2 kw lämpötehoa syyspäivänä, ulkona
+5c.

Tuolla 2 kw jäähdytysteholla siis k.o koju saadaan jäähtymään teoreettisesti
15c. mutta todellisuus on jopa parempi; kosteutta saadaan alaspäin paljon, ja
lämpötilaakin monta astetta.

Nii-n, tuon huonon pumpun käyttökustannus on noin 1 kwh- siis tehot tapissa noin 0,1 euroa tunnissa

Ja käyttöunnit vois olla 200 h,/kesä, niin tuo sähkönkulutus 0lis n.20/euroa

Paremmalla pumpulla pääsis halvemmalla

Ja en osallistu noihin asennus talkoisiin
  #3781  
Vanha 04.07.2011, 11:00
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Vituttaa pieleen menneet tekniikkakaupat. Nyt sit taas ei mitään ideaa mistä ja mitä.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
  #3782  
Vanha 04.07.2011, 11:14
NewJuhani:n Avatar
NewJuhani NewJuhani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.10
Sijainti: Finland
Viestit: 353
Perusasetus

Sipoonlahden sillalla, työmaan kohdalla on ohituskielto, silti aina joku mulk.. pyrkii rinnalle.
Eikä ihme kun poliisitkin yrittivät kiilata bussia ahtaimmasa sikaanissa. Mistähän toi sikaosasto nykyään rekrytoidaan.
Samassa paikassa koppavatlakit antoi eräälle säiliö-autokuskille varoituksen kun oli kuulemma ajanut holtittomasti.
Henkilöautokuskissa ei mitään vikaa oli vetänyt satasta rinnalle ja peilit irtosi.
Eikai siinä mitään mut kun olis 50km/h rajoitus ja ohituskielto.
__________________
RR L322
EX-RRC
EX-LR 110 HCPU
FF stw
S 580J
JET-A1
  #3783  
Vanha 04.07.2011, 11:29
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.518
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NewJuhani Näytä viesti
Sipoonlahden sillalla, työmaan kohdalla on ohituskielto, silti aina joku mulk.. pyrkii rinnalle.
Eikä ihme kun poliisitkin yrittivät kiilata bussia ahtaimmasa sikaanissa. Mistähän toi sikaosasto nykyään rekrytoidaan.
Samassa paikassa koppavatlakit antoi eräälle säiliö-autokuskille varoituksen kun oli kuulemma ajanut holtittomasti.
Henkilöautokuskissa ei mitään vikaa oli vetänyt satasta rinnalle ja peilit irtosi.
Eikai siinä mitään mut kun olis 50km/h rajoitus ja ohituskielto.
Mua vituttaa samassa kohdassa ne spedet jotka ei päästä ohi...
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
  #3784  
Vanha 04.07.2011, 11:41
NewJuhani:n Avatar
NewJuhani NewJuhani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.10
Sijainti: Finland
Viestit: 353
Perusasetus

Jatkossakin ajat siellä takana.

Onhan se ikävää jos ei pääse ohi kuin viidenkympin alueella.
__________________
RR L322
EX-RRC
EX-LR 110 HCPU
FF stw
S 580J
JET-A1

Viimeksi muokannut NewJuhani : 04.07.2011 13:39
  #3785  
Vanha 04.07.2011, 12:40
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Ukkos myräkät.

Lähdettiin eilen kiireellä mökiltä pois ukkosen alta, isolla tiellä kaatui 3 puuta eteen. Vettä tuli vaakatasossa, onneksi oli kirves autossa. Kivaa kuitenkin oli kun yleisöä riitti, toistakymmentä autoa eikä kukaan auttanut kun meidän perhe.

Velipojan parempi puolisko oli vielä kysynyt että eikö ne puut pitäisi karsia ja siirtää pois pientareelta..
  #3786  
Vanha 04.07.2011, 12:51
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Oma toimintakyvyttömyys.

Pitäisi saada Jeepin kuskinpuoleisen vetarin nivel korjattua. Uusi ristikko on hankittuna vaan kun oikeasta käpälästä peukalosta jänne poikki niin milläs teet?

Merkkihuolto huutaa älyttömiä hintoja ko duunista.
  #3787  
Vanha 04.07.2011, 17:36
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.259
Perusasetus

Kännykän (Sonim) kalenterissa on viikon heitto, perkele. Luulin että pääsen jo ens viikolla kesälomalle. Eikun viikko vielä lisää...
  #3788  
Vanha 04.07.2011, 19:08
boozer:n Avatar
boozer boozer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.09.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 345
Perusasetus

nonni nii ekaks hajos ruohotrimmeri no ostin uuden tilalle niin
eilen teki ajoleikkuri tenän ajosta sammutin ja 1/2 tunnin päästä ei lähteny käyntiin enään
oli ku ois kone menny jumiin pyörähti startilla 1/4 kierroksen ja sit löi takasi
tänään lähti käyntiin kauheen öljysavun saattelemana
mikä v...u voi tulla koneeseen tollalailla yht äkkiä
koneessa uudet öljyt eikä eilen ajoa ku noin 1 tunti
kone suht uus mut takuuhan on jo ummessa
tunteeko kukaan murray 110/96 koneita?
  #3789  
Vanha 04.07.2011, 21:28
pahapaimen:n Avatar
pahapaimen pahapaimen ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.09
Sijainti: Hamina
Viestit: 562
Perusasetus

Pisti pikkasen vituttamaan kun kaikesta kivusta ja särystä huolimatta päätin jatkaa Rangen laittoa ja nostin koria pois rungolta niin eikö perkele pettäny nostovehkeet just kun oli ylimmässä asennossa. Se tuli nyt sitten keulan pelteihin lisää laitettavaa
  #3790  
Vanha 04.07.2011, 22:15
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

canoni ei tarkenna..
  #3791  
Vanha 05.07.2011, 08:18
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

2kk kortti hyllyllä ku ajaa maaseudulla ylinopeutta vähän mutkanen tie OK mutta tasan 2 autoo tuli vastaa, ekassa oli jotai jännää teknoloogiaa ja tokassa vekkuleita vilkkuvaloja maskin takana. PERKELE. Eilen tuli sitte uutiset postissa että jee! kiitti vaa. Eikä oo ees varaa ryypystellä koko aikaa.
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
  #3792  
Vanha 05.07.2011, 17:57
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Stiga:n ruohonleikkuri.

Kun pieni osa hajoaa, niin joutuu hankkimaan hirmuisen paketin varaosia, kun yksittäin ei osia myydä. Perkele. Ja hinnoittelu on tietysti kohdillaan.

Ja kun menee alan liikkeeseen kysymään varaosia, niin vastaus on aina: "tilaamalla saadaan viikossa". Perkele. Eikö missään ole enään mitään hyllyssä, miksi kaikki pitää aina tilata.
__________________
Tumpula Racing Team
  #3793  
Vanha 05.07.2011, 18:01
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Stiga:n ruohonleikkuri.

Kun pieni osa hajoaa, niin joutuu hankkimaan hirmuisen paketin varaosia, kun yksittäin ei osia myydä. Perkele. Ja hinnoittelu on tietysti kohdillaan.

Ja kun menee alan liikkeeseen kysymään varaosia, niin vastaus on aina: "tilaamalla saadaan viikossa". Perkele. Eikö missään ole enään mitään hyllyssä, miksi kaikki pitää aina tilata.
Stigaan kannattaa tilata varaosia valmiiksi. Tosin varaosan tultua jollain toisella asiakkaalla oli kiireempi ja huollosta soittivat jotta saako myydä osan ja tilataan sitten toinen tilalle.
Mikäs siinä eikä ole edes hra Murphy hokannu vielä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
  #3794  
Vanha 05.07.2011, 20:58
Pafo:n Avatar
Pafo Pafo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.04.04
Sijainti: Forrest Hill, Vaasa, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Sotaratsu...

Matkis toi hianosti jotain tarpeellista, ja ku sitten rupee valmistelemaan vaihtoja, niin paikat vieressä hajoavat käsiin...

pjrkl, kohta **** sitä....
__________________
ex 4wdwannabe

-= In Lockers We trust! =-

LeijonaEmot RY supporter
http://www.noonansuomi.net/
  #3795  
Vanha 06.07.2011, 08:41
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Leekopalikkaa särkee niii perkeleesti että ei kärsi ees korvaan koskea..
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
  #3796  
Vanha 06.07.2011, 11:11
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Stigaan kannattaa tilata varaosia valmiiksi. Tosin varaosan tultua jollain toisella asiakkaalla oli kiireempi ja huollosta soittivat jotta saako myydä osan ja tilataan sitten toinen tilalle.
Mikäs siinä eikä ole edes hra Murphy hokannu vielä.
Varmaan pitäisi tilata liikkeeseen kaikki mahdolliset osat varastoon. Toisaalta eilen meni 50 eskoa osiin ja kyseessä on siis n. 5 vuotta vanha Stiga:n perusruohonleikkuri. Eilisessä lehdessä oli mainos samannäköisestä leikkurista (vihreä koppa, merkkiä en muista) ja sen hinta oli 149 e. Eli eipä noita hirveästi kannata ylläpitää, kun hinnat on tällaiset. Näemmä noilla varaosilla otetaan ne katteet.

Toisaalta hyvin yksinkertaisia koneitahan noi on, helppo pitää kunnossa.
__________________
Tumpula Racing Team
  #3797  
Vanha 07.07.2011, 12:05
Tirkmacine Tirkmacine ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.08
Sijainti: Röykkä
Viestit: 333
Perusasetus

Elämä päättyy


Muija tulee hoomona kotio,poikamies elämä koht takana päin !!
  #3798  
Vanha 07.07.2011, 18:37
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

jäin tänään käsisärkyjen takia sairaslomalle (n,2h unet ei riitä) ja tj kertoi että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkaa mun työsopimus
  #3799  
Vanha 07.07.2011, 19:36
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.313
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mäksä Näytä viesti
jäin tänään käsisärkyjen takia sairaslomalle (n,2h unet ei riitä) ja tj kertoi että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin purkaa mun työsopimus
100 % laitonta, ota yhteys liittosi lakimieheen.
__________________
Tumpula Racing Team
  #3800  
Vanha 07.07.2011, 19:40
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
100 % laitonta, ota yhteys liittosi lakimieheen.
Tai sanot suoraan toimarille, et käräjillä nähdään jos näin on...
__________________
RUMARACING Esla T4
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kerro mikä ei vituta... miksi on hyvä olla? FinnDRZ Chit-Chat 1829 07.01.2013 09:50
Autossa turhaa.Kerro.....1/2.......... Bruno Chit-Chat 76 10.12.2010 02:00
Kerro peräkärrystäsi Blaaseri Tekniikka & Jutustelu 35 08.07.2007 20:10
köyhää vituttaa Tekniikka & Jutustelu 3 08.12.2003 10:08
Mua vituttaa mika Bullshit 0 01.03.2002 01:47


Sivu luotu: 00:37 (GMT +2).