Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.03.2009, 16:05
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 133
Perusasetus

Rangerin/pikku Broncon etuakseli...


Tästä kyseisestä autosta on täällä jo varmaan ollut jotain juttuakin, mutta ei minun toimesta. Mutta nyt siis tulee... Minulle ajaantui siis tälläinen USA Ford Ranger Extra Cap vm. 90. Edelliset omistajat on ajaneet kuskinpuolen vetoakselin ns. paskaks. Käsittääkseni ekaks on mennyt ristinivel, joka on navan ja vetoakselin välissä. Tuho on kuitenkin aika totaalinen. Nyt kun olen jututtanut näitä muutamaa edellistä omistajaa, ei nämä ole pystynyt minulle selvittämään että onko tämän auton etuperärakenne samanlainen kuin pikku Broncossa? Perän rakenne on jokseenkin erikoinen. En ole törmännyt vastaavanlaiseen koskaan aiemmin. Mutta minä henk. koht. siis kuitenkin uskon että juuri pikku Broncossa on samasysteemi. Tietääkö kukaan, onko joku jossain purkanut tälläistä Rangeria taikka pikku Broncoa? Entäpä osaako kukaan kertoa millainen tuo pikku Broncon etuakseli itsessään on? Eli käykö tuollaisen Broncon vetoakselit minulla olevaan Rangeriin?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2009, 07:28
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.518
Perusasetus

Pitäisi olla ihan sama, joko dana28 tai 35. Aika veikeä tuo TTB -rakenne, koita katsella jos apua löytyisi broncoii.org
Multa löytyy sitten kasa korjauskirjoja jos tarvetta... perus haynes, ja sellainen 3 senttiä paksu tehdasraamattu..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2009, 08:10
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 133
Perusasetus

Mistä erottaa kumpi Dana siellä on? Mä tarviisin tohon mun Rangeriin osia, kaikenlaista. Esim. vetoakselia, peltejä jne. jne. Olisko tiedossa mistä näitä löytyis?

Viimeksi muokannut Markku_66 : 06.03.2009 20:06
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2009, 16:15
hietsu hietsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: jkl, Finland.
Viestit: 225
Perusasetus

Broncossa vaihtui 28->30 n.1990, tunnistaa ulkoisesta koosta, kun löytää jostain speksit(vois löytyä palstalta kun mittaa jeepin perää, dana30)

Vetari muuten tulee läpi navankin puolelta kun purkaa napalukon, jarrut ja laakerit pois (ainakin -89 broncossa).

Merkki huollossakin aikanaan purkivat kuulemma vetarin vaihdossa kokoperän alas ja laskuttivat 8000mk...

tuolla apua: http://www.therangerstation.com/

kysele jos tarvii apua, tuli 6 vuotta broncoa pajatettua..
__________________
Caravaanari Land Rover
http://personal.inet.fi/koti/hietsu täällä projekti!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.03.2009, 14:37
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 133
Perusasetus

Mä purin sen kuskinpuolen akselin pois, ja näinollen pääsin perehtymään ja mittaileen mistä on kyse. Kaijalainen, eli USA Classic Parts on purkanut yhden Broncon, mutta siinä oli isommat akselit kuin mulla. Eli mulla on nyt sit nähtävästi tää pienempi perä. Tää Usa Classic Partsin ukko lupas nyt selvitellä että paljonko maksais jenkeissä uusi koko akseli? Siis tää ite vetoakseli, ristikko ja pyörännavan tumppi. Jos muuten on, varsinkin Jenkki Fordien kanssa jotain juttua, tää USA Classic Parts on todella asianllisen oloinen firma. Mulla nyt siis seisoo tää Rangeri tallissa tyhjänpanttina, etukulma yläällä odottamassa vetoakselia. Tää koko keula systeemi on aika erikoinen. Mut ei mikään hullumpi systeemi. Kattelin tuossa jenkeistä kuvia, kuinka ne on korottanu näitä, jne. Ihan mielenkiintoinen kampe koko auto. Tietysti moottori sais olla joku diesel... Tää on siis mun mielipide... Ajattelin yhtenä vaihtoehtona myös sellasta, että kattelis purkuun Broncon, jossa olis tää isompi etuperä, ja vaihtas siitä etu-, ja takaperän tohon mun ajokkiin... No, yritetään nyt vaan ensiks löytää käypänen vetoakseli kaikkineenpäivineen, että pääsee yleensä kokeileen tota autoa miltä se tuntuu muualla kun tiellä... Vinkkejä siis otetaan vastaan, mistä voisi löytyä kyseinen vetoakseli. Myös jotain muuta Rangerin osaa saattasin ostaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mazda-rangerin tuunausta JiiPee Maasturiprojektit 47 06.09.2010 19:53
Myydään Broncon jäykkä etuakseli Leo N. Berger O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 08.08.2008 12:01
Rangerin rakentelua gikseri Tekniikka & Jutustelu 24 27.09.2007 09:55
M:Rangerin tekniikkaa Rankku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.03.2007 18:43
M: Ford Rangerin lavakaari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.01.2006 23:14


Sivu luotu: 15:35 (GMT +2).