Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Out of this World > Tuskan Parahdus - The True Stories
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tuskan Parahdus - The True Stories Tuska's Stories About Real Life

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2002, 17:24
tuska
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kauppakadun Approbatur


Jyväskylässä on sellainen hieno systeemi, että kerran vuodessa järjestetään niinkutsuttu "Kauppakadun Approbatur".
Ideana tapahtumassa on kiskoa neljän tunnin aikana käydä niin monessa baarissa kuin kerkee ja juoda niin paljon viinaa/kaljaa kuin napa vaan vetää. Joka kapakasta sai tietysti leiman sellaseen paperiin joka viimeisellä tuomiolla tarkastettaisiin. Itse kävin kokeilemassa juomakuntoani vuosina -97 ja -99. 1998 jäi välistä armeijan takia. Muistaakseni vuonna -99 säännöt olivat jo muuttuneet niin ettei ollut pakko vetää edes mitään alkoholipitoista juomaa. Joku saatanan kiihkoilija oli kirjoitellut lehtiin kuinka häntä vituttaa kun opiskelijat örveltää kadulla. Ajattelin kuitenkin vetää vanhan kaavan kautta ja vetää alkkista oikein tuelta. Siinä myös onnistuen.

Arvosanat juomakisassa meni muistaakseni Approbatur, Cum Laude, Laudatur ja Tohtori. Joku saattoi jäädä välistä, mutta who gives a shit. Nää piti tietysti käydä järjestyksessä läpi, eli ensimmäisenä vuotena pystyi juomaan vaan Approbaturin. Me Mikon kanssa päätettiin kuitenkin koittaa tohtoria heti kärkeen.

Aloitetaan vuodesta 1997.
Päätettiin Mikon kanssa ottaa osaa senvuotiseen tapahtumaan ja ostettiin liput jo etukäteen. Kaljaa oli jo tullut sen verran juotua että tiedettiin ettei sitä pysty heti vetämään kauheella tahdilla. Käytiin varastamassa Mikon faijalta muutama pullo neloskaljaa ja juotiin ne pois ennen juomakilpailun alkua. Näin me päästiin hyvään nousuun heti alussa. Jälkeenpäin ajateltiin että meidän olisi tullut saada heti lähdössä noiden pohjien takia jo kolme leimaa paperiin.

Startti kisaan oli kello 1700 ja me kepitettiin kaikista kauimmaiseen baariin juomaan kaljaa. Fiksuina tietysti sinne mentiin kun siellä ei ollut mitään jonoa. Muut jonotti onnellsesti ensimmäiseen baariin vielä ovella kun me oltiin jo vaihtamassa baaria.

Me vedettiin viinaa kuin viimeistä päivää ja Mikolla se kävi kaaliin aika rankasti. Sitten sen sai päähänsä että me mennään käymään sen vanhempien luona. Mä mietin että onko toi nyt kuitenkaan hyvä idea, mutta suostuin sitten viimein. Ajattelin että jotain hupia siitä varmasti irtoo. No me valuttiin sinne sen porukoille ja se alkoi heti ovella valistamaan mutsilleen ihan hirveessä kännissä: "Witttu että on hiANoo kun VoiI vetäÄÄ näinN paljon VIINAA iLNMAN että SAmmUu!"
Mä nauroin ihan saatanasti. Sitten Mikon faija tuli siihen ja sillä kun on helvetin huono kuulo (herra omistaa jopa kuulolaitteen) eikä se kuullut mitä Mikko siinä örisi, niin Mikko joutui toistamaan saman sille KOVAAN ääneen. Mä nauroin niin saatanasti että meinas tulla kuset housuun. Varmaan kaikki naapuritkin kuuli sen kailotuksen. Sitten me lähdettiinkin vetämään lisää viinaa ja painuttiin kohta sinne "viimeiselle tuomiolle". Mä sain arvosanan "Hiukan tuiskeessa". Mua vaan tuijotettiin siitä pöydän toiselta puolen ja mä tietysti tuijottelin takasin ja näytin typerältä. Mikko joutui laulamaan jotain piisiä siinä. Ja mä nauroin taas, kun ei sen laulamisesta mitään tullut. Loppuillasta mulla ei oo mitään havaintoo.

Vuonna 1999 mä kävin muistaakseni juomassa yksin koko reissun. Puolet reissusta oon jo unohtanut ja puolet ei muistunut mieleen seuraavana päivänäkään -> filmi poikki. Juotua kuitenkin tuli todistuksen mukaan ja arvosanakin oli Todella Tuiskeessa Miinus.

Lopuksi kuvia noista todistuksista ja haalarimerkeistä (joita en koskaan mihinkään kiinnittänyt kun en omista haalareita):

Appron diplomi


Cumun diplomi


Haalarimerkit


-tuska

"So many assholes, so few bullets."

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kauppakadun Improbatur Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:17


Sivu luotu: 00:22 (GMT +2).