Uneton yö joten joutaa kirjoittelemaan. Muutamia kuukausia sitten oli kaverin kanssa puhetta aiheesta. Kuulema rajoittavana tekijänä näiden uudempien pumppusuutin ja jakajapumppu tdi:n käytössä offi laitteissa on ajonesto ja sähkötyöt. Minulla on tekeillä matalampi leikkikalu mutta sama idea.
Hyötyä näkisin tähän käyttöön esim tuollaisesta 101heppaisesta pumpparista saa vakio osilla n.150hevosvoimaisen ja 350nm moottorin joka herää vaikka 1000 kierroksesta jos vaihdelaatikko ja kytkin sen sietää. Isommalla ahtimella yhtä hyvä herääminen mutta teho rajoittuu noin 170hp ja 380nm suuttimien loputtua 101heppaisesta. Moottoreita ja osia saa lähes ilmaiseksi. Pieni ja kevyt moottori.
Moottorin mukana tarvitsee tietysti johtosarjan, ecun, kaasupolkimen asentotunnistimen ja map anturin. Ilmamassa mittarin voi ohjelmoida pois jolloin yksi vikapaikka vähemmän, Moottorissa on käyntiin tarvittavia liittimiä teoriassa 3: nokka-akselin asentotunnistin, kampiakselin asentotunnistin ja suuttimien johtosarja liitin. Ei paljon hankalampi siis teoriassa kuin vanhatkaan.
Purkuautostani poistin ajoneston ensimmäisenä ja testailin autoa ilman mittaristoa. Ajoneston poisto vie aikaa noin 30min ehjässä autossa. irtoecussa vähän pidempään. En tiedä miten tämän foorumin linjaus on saako ajoneston ohittamiseen liittyviä tietoja jakaa julkisesti mutta joku voisi linjauksesta valaista. Muuten voin asian neuvoa privaviestinä. Tarvikkeet maksaa 20-30euroa.
ATD moottorin johtosarjan teurastamisesta tulee tarkempaa tietoa muutaman viikon sisällä, ja tarvittavista kytkennöistä. Oma projekti on silloin johtosarjan asennus vaiheessa.