Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.11.2007, 00:59
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

RR 3,5 TDIC - iäisyysprojekti


Tervehdys!
Sain tuon kännykameran tyhjättyä vanhoista kuvista ja muutenkin on joku kaivannut aiheesta kuvia niin aloitetaan tämä iäisyysprojetin esittely. Tästä ei loppua tule koskaan.

TT

Alussa oli vanha Range, maksoin 200€. Laitoin sinne uudet jouset ja iskarit sekä Colwayn Macho 235/85-16 renkaat (Sahara). Tein vinssipuskurin (jossa kiinni tojon mekaaninen odottamassa edelleen hydrauliseksi rakentelua). Ajelin tällä vuoden verran ja sitten konepelti tuli tuulilasille. Sen jälkeen se jäikin projektiksi...




Tässä pannuna patalaiska NC-50.






Tässä on jo soviteltu vähäsen paikoilleen Ivecon 3,7 l kuorma-autosta ahdinta (Garrett G4??). Imusarja on saatu paikalleen ja jakopään koppa vaihdettu 3,7 l vapari-Ivecosta josta myös syöttöpumppu on peräisin. Laturi jouduttiin istuttamaan uusiksi paikoilleen. laturi on K-maatalouden 93 Ah yleislaturi.








Ohjaustehostajan pumppun kanssa oli sovittelemista, säätövarat jäi minimiin ja tehostava simpukka on ahtaalla lohkon kanssa, mutta mahtuvat juuri ja juuri.




Välijäähdyttimen madallusta. Cooleri on FL40 Volvosta, 20 cm madallettuna. Joku voi kritisoida viiveitä ym... ainakin on riittävän kokoinen.




Välijäähdytin paikallaan muiden romujen olessa suunnilleen hahmollaan. Jäähdyttäjäksi sopi heittämällä 900 Saabin jäähdytin, joka on siis coolerin takapuolella. Cooleri-jäähdytin -paketista tuli kätevä konsepti tosi helposti. Imusarja on melko korkea, joten joutuu tekemään konepeltiin kuhmun imuputken kohtaan. Ei viittinyt alkaa madaltamaan imusarjaa moisen takia.




Ilmanputsari 702 Valmetista. Turbon voitelun sai kätevästi öljynpaineanturin liitännästä haaroittamalla ja paluuputki menee suoraan lohkon läpi kampikammioon.




Näkymää ajovalmiista hässäkästä imupuolelta.




Tämmönen paketti tästä tuli. Olis vain pitänyt nähdä vaivaa ja puuhata vähän pensselinkin kanssa samalla...olis kivempi kattella.




Sillä ei sitten juuri ole ajettu vuoteen. Potkua tuli jotakuinkin 30 hv?? 0,6 bar ahdoilla ja "runsaalla" syötöllä. Tähän Boschin pumppuun ei saa tietääkseni lainkaan alipainekantta, joten alakierrossavuja ei saa mitenkään pois. Kone laakeroitiin samalla ja laitettiin uusi öljypumppu ym. Harmi vaan kun tässä ei ole öljysuihkuja männänhelmoille, mikäli sikäli sillä on merkitystä.

Suunnitelmat on suuret jatkojen osalta. Kori pois ja täyshoito koko autolle... kattotaan toteutuuko koskaan.

TT


Edited by - solihull on 28/11/2007 01:25:21

Edited by - solihull on 28/11/2007 01:30:58

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2007, 19:38
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

No tulihan se rojektitopikki tällekin laitokselle, vuoden takakainen koeajo muistui mieleen... edellinseen vaparikoeajoon verraten lähti kuin
rusakko makuulta !
Aloin jopa uskoa että näissä ivecoissa ym viiuissa olis potentiaalia offikäyttöön, ainakin tuollaisella HI-PO paketilla varustettuna !

Ei muutakun korille kyytiä ! ja rojektille viittintippoja..


*press play on the tape*
http://pohojanmaanoffroad.fi/foorumi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.05.2008, 08:23
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Mikä on tämän tilanne tänä päivänä ??

Power Range
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.05.2008, 16:32
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Niinku kuvasta näkyy. Ehkä jopa heikompikin. Siellä se lojuu suulissa. Ties koska isken tämän kimppuun? olis vähän muutakin projektia menossa. Kiva olisi saada tuo kuitenkin joskus safarikuntoon. Tekemistä on paljon, mutta kori ja runko on hyvässä kunnossa ruosteiden suhteen, muu tekniikka ja lisälaitteet on silti täysin läpikäytävä ja osa korista fiksattava... äähh...masennus iskee.
TT

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M/V: VW LT35 TDIC -95. * MYYTY * Kartse1 O/M/V Ajoneuvot 1 19.02.2008 22:41
m: pajero 2.5 tdic -89 O/M/V Ajoneuvot 1 08.12.2006 01:58
M: PAJERO TDIC -90 nansen O/M/V Muut 6 13.10.2005 22:02
M: Pajero tdic -90 O/M/V Muut 0 29.04.2005 18:44
M: pajero 2,5 TDIC O/M/V Muut 6 08.03.2005 15:56


Sivu luotu: 23:57 (GMT +2).