![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() patrollin välityksistä?varmaan näistä on juttua jossain mut en löytänyt..eli saa nakella vaikka linkkejä. elikkä projektina 82vm pätkä patrolli johon pitäs saada tiheämmät välitykset. autossa näkyy olevan takana pikkuperä, vaihteisto 4-lovinen. takaa on kitkaperä hitsattu lukkoon ja tätä palstaa mitä oon lueskellut niin se ei vissiin oo kovin kestävä yhdistelmä vetareiden kannalta. perävälitykset lienevät 4,11. olen ostamassa osien luovuttajaksi uudempaa (kanttilamput)pitkää mallia. tuossa olis 5-loota ja iso takaperä ainakin. näkeekö perien alkuperäisiä välityssuhteita mistään? tyyppikilvestä muka olin kattovinani että 4,625 siel lukisi mut tarkoittaako se sit periä? saako tuosta muuten mitään mikä tiuhentaisi pätkän välityksiä..?vaihteiston välitykset lienevät samat, 5:n ylivaihde? jakoloota? pitkä on ollut kalkkikaivoksella uutena.. runkoa ei oo hitsattu koskaan..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jos on kaivos käyttö niin voip olla 4,625 perät etuperän koppa irti niin helpoin tarkastaa on stansattu hammas luvut lautaspyörään jako askiin uudet rattaa sillä helpotusta välitys ongelmaan pistä viestiä tapsa 4x4 niin voip varmaan kertoa lisää jakiksen välitysksistä ja niitten hinnasta.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tommosia vois muutkin tarvita kun noita ylipitkillä vaihteilla varustettuja patrolleja on kajaanissa muillakin.. ![]() mut ne vaihteiston välitykset edelleen kiinnostaa niin sais laskettua noita välityksiä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Koita penkoa tuolta
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Nissan...ol%20160%20MQ/ 4 vaihteisen 1 on 3,519 sieltä löytyy kaikki muutkin tiedot . 5 vaihteisen 1 on4,222 Viimeksi muokannut tiipe : 27.05.2010 10:39 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Omaan -82 pätkään vaihdoin viime kesänä kunnostetut -88 pitkän akselit 4.375 välityksillä.
31":n kitkarenkailla mittari näytti vajaat 20km/h liikaa. Keväällä vaihdoin alle 265/75-16 Insan Special Trackit (mitattu halkaisija n. 32,5"). Näillä renkailla mittari näyttää enää n. 6-7km/h liikaa. Matka-ajossa kuitenkin mukavampi ajaa (rengasmelusta huolimatta), kun kone ei karju liikaa. Pitäis vielä laittaa turbosatsi ja IC & toi 5. vaihteinen laatikkopaketti, vinssi ja aurausvarusteet, kunhan tuon vajaavetoisen turboprojektin saa ensin kuntoon ja ajoon. Saisi vielä vähän matkustus"mukavuutta" lisää... ![]() Tuohon toiseen -82 pätkään vois kanssa laittaa sen tiuhemman jakoaskin välityksen, jos niitä alkaa kohtuuhintaan saamaan. Tässä vielä listaa noista välityksistä. Laatikoiden välitykset: Akseleiden välitykset: |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ai 5 -vaihteisessa olis noin paljon tiuhempi 1:n? kuis mä en tosta kartsen listasta sit löydä tommosta 4-vaihteisen 1:stä. mut jos noissa noin iso ero on niin kannattanee vaihtaa toi 5-aski paikoilleen. ääh.. pitää ottaa toi pikkuneiti matkaan ja lähtä purkaa se pitkän etuperän luukku irti niin saa selviön ainakin perävälläreistä. tosta pätkästä on tulossa ihan hupivehje.. ei tiekäyttöön.. renkaina on 36" tsl swamperit.. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kerkesin tänään aukasta ton pitkän etuperästä luukun ja se tavan 4,375:n perävälitys siellä näkyis olevan.
![]() ![]() eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen? tänään tallissa tutkailin tota lukkoa..ehjät osat siinä ainakin on.. saako siitä mitattua esijännitystä mitenkään kun murikka on irrallaan? pikkasen ot: näkys muuten pajeron 4,625:n lautanen käyvän pulttijakonsa puolesta tohon,sisäreikä on 4mm pienempi.. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen?
Kyllä käy. jos kitkan hiluja jää niin voisin pois ottaa kuleksimasta |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kitka käypi kyllä... koitappas pinionia paikalleen, jos näihinkin sais sit välityksiä ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
ei taida jäädä kitkan osia yli kun siitä toisesta lukosta on hitsattu tasauspyörästön rattaat puikolla jumiin joten siitä tuskin mitään saa irti. pajeron levyjä olis irrallaan mut ne on isommat kuin patrollissa..
pitää tos viikolla vertailla noita patrollin ja pajeron pioneja.. onko noissa patrollin rungoissa muuta kuin pituusero? ajattelin et leikkasin kakapään ainakin siitä pitkänrungosta tohon pätkään kun se näyttää niin kovaltaa.. tai onko tommosella pitkän ehjällä rungolla mitään arvoa? minkä ikäinen toi pitkä muuten mahtaa olla kun siinä on kantikkaat ajovalot? mikäs tohon nyt tulee kokonais välitykseksi noilla 4,375 perillä? mietin vain tota 1:n nopeutta maastoon.. ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
-84 tai uudempi.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() ?
menee patrollin taka akseli vaihtoon, ennen pikkuakseli ja vetarit ei kestä yhtään. niin isonakselin vaihdossa joutuisi etuakseliin välityksen vaihtamaaan mutta käykö pikkuakselin välitys isoonakseliin ettei tarvisi etuakselin välitystä vaihtaa?
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Pätkä ja pitkän etuvälitykset sopii keskenään.
Pätkän takavälitys sopii pitkän ja pätkän etuakseliin. Pitkän takavälitys ei sovi yhteenkään etuakseliin. Eli pätkän takavälitys ei myöskään sovi pitkän taka-akseliin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
välityksistä | kippo86 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 11.03.2009 16:07 |
välityksistä | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 14.04.2008 22:31 | |
patrollin 4.11 välityksistä | mikkoimp | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 18.11.2007 14:06 |
Välityksistä | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.08.2007 15:34 |
Patrollin välityksistä | freddie | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.10.2004 16:04 |