Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.05.2010, 07:53
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

patrollin välityksistä?


varmaan näistä on juttua jossain mut en löytänyt..eli saa nakella vaikka linkkejä.

elikkä projektina 82vm pätkä patrolli johon pitäs saada tiheämmät välitykset. autossa näkyy olevan takana pikkuperä, vaihteisto 4-lovinen. takaa on kitkaperä hitsattu lukkoon ja tätä palstaa mitä oon lueskellut niin se ei vissiin oo kovin kestävä yhdistelmä vetareiden kannalta.
perävälitykset lienevät 4,11.

olen ostamassa osien luovuttajaksi uudempaa (kanttilamput)pitkää mallia. tuossa olis 5-loota ja iso takaperä ainakin.
näkeekö perien alkuperäisiä välityssuhteita mistään? tyyppikilvestä muka olin kattovinani että 4,625 siel lukisi mut tarkoittaako se sit periä?

saako tuosta muuten mitään mikä tiuhentaisi pätkän välityksiä..?vaihteiston välitykset lienevät samat, 5:n ylivaihde? jakoloota?
pitkä on ollut kalkkikaivoksella uutena.. runkoa ei oo hitsattu koskaan..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.05.2010, 19:26
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

jos on kaivos käyttö niin voip olla 4,625 perät etuperän koppa irti niin helpoin tarkastaa on stansattu hammas luvut lautaspyörään jako askiin uudet rattaa sillä helpotusta välitys ongelmaan pistä viestiä tapsa 4x4 niin voip varmaan kertoa lisää jakiksen välitysksistä ja niitten hinnasta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.05.2010, 09:32
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
jako askiin uudet rattaa sillä helpotusta välitys ongelmaan pistä viestiä tapsa 4x4 niin voip varmaan kertoa lisää jakiksen välitysksistä ja niitten hinnasta.
jep. tapsalle soittelinkin jo muutama viikko sitten.. mut sen välitykset on 5-vaihteiseen eikä oo ihan halpa.. mä taidan käyttää ton 4-vaihteisen jakikisen ake-gears:lla mittailussa ja arvioittaa mitä sen välitys maksais.
tommosia vois muutkin tarvita kun noita ylipitkillä vaihteilla varustettuja patrolleja on kajaanissa muillakin..

mut ne vaihteiston välitykset edelleen kiinnostaa niin sais laskettua noita välityksiä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.05.2010, 10:34
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Koita penkoa tuolta
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Nissan...ol%20160%20MQ/
4 vaihteisen 1 on 3,519
sieltä löytyy kaikki muutkin tiedot .
5 vaihteisen 1 on4,222

Viimeksi muokannut tiipe : 27.05.2010 10:39
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.05.2010, 10:44
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Omaan -82 pätkään vaihdoin viime kesänä kunnostetut -88 pitkän akselit 4.375 välityksillä.

31":n kitkarenkailla mittari näytti vajaat 20km/h liikaa.

Keväällä vaihdoin alle 265/75-16 Insan Special Trackit (mitattu halkaisija n. 32,5").
Näillä renkailla mittari näyttää enää n. 6-7km/h liikaa.
Matka-ajossa kuitenkin mukavampi ajaa (rengasmelusta huolimatta), kun kone ei karju liikaa.

Pitäis vielä laittaa turbosatsi ja IC & toi 5. vaihteinen laatikkopaketti, vinssi ja aurausvarusteet,
kunhan tuon vajaavetoisen turboprojektin saa ensin kuntoon ja ajoon.
Saisi vielä vähän matkustus"mukavuutta" lisää...

Tuohon toiseen -82 pätkään vois kanssa laittaa sen tiuhemman jakoaskin välityksen,
jos niitä alkaa kohtuuhintaan saamaan.

Tässä vielä listaa noista välityksistä.

Laatikoiden välitykset:




Akseleiden välitykset:

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.05.2010, 17:10
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipe Näytä viesti
Koita penkoa tuolta
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Nissan...ol%20160%20MQ/
4 vaihteisen 1 on 3,519
sieltä löytyy kaikki muutkin tiedot .
5 vaihteisen 1 on4,222
ei aukene mulle noi tiedostot.. on tässä toosassa kait joku esto tai sit en vaan ossaa..

ai 5 -vaihteisessa olis noin paljon tiuhempi 1:n? kuis mä en tosta kartsen listasta sit löydä tommosta 4-vaihteisen 1:stä.
mut jos noissa noin iso ero on niin kannattanee vaihtaa toi 5-aski paikoilleen.

ääh.. pitää ottaa toi pikkuneiti matkaan ja lähtä purkaa se pitkän etuperän luukku irti niin saa selviön ainakin perävälläreistä.

tosta pätkästä on tulossa ihan hupivehje.. ei tiekäyttöön.. renkaina on 36" tsl swamperit..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2010, 18:59
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

kerkesin tänään aukasta ton pitkän etuperästä luukun ja se tavan 4,375:n perävälitys siellä näkyis olevan. nop onhan se vähän tiheempi kuin 4,11..

eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen?

tänään tallissa tutkailin tota lukkoa..ehjät osat siinä ainakin on.. saako siitä mitattua esijännitystä mitenkään kun murikka on irrallaan?

pikkasen ot:
näkys muuten pajeron 4,625:n lautanen käyvän pulttijakonsa puolesta tohon,sisäreikä on 4mm pienempi.. kävisköhän pioni.. noitahan olis 4,785 välitykselläkin..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2010, 19:51
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen?


Kyllä käy. jos kitkan hiluja jää niin voisin pois ottaa kuleksimasta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.06.2010, 19:56
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
kerkesin tänään aukasta ton pitkän etuperästä luukun ja se tavan 4,375:n perävälitys siellä näkyis olevan. nop onhan se vähän tiheempi kuin 4,11..

eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen?

pikkasen ot:
näkys muuten pajeron 4,625:n lautanen käyvän pulttijakonsa puolesta tohon,sisäreikä on 4mm pienempi.. kävisköhän pioni.. noitahan olis 4,785 välitykselläkin..

kitka käypi kyllä... koitappas pinionia paikalleen, jos näihinkin sais sit välityksiä
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.06.2010, 20:10
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
kerkesin tänään aukasta ton pitkän etuperästä luukun ja se tavan 4,375:n perävälitys siellä näkyis olevan. nop onhan se vähän tiheempi kuin 4,11..

eikös tohon pitkän etuperään käy tuo pätkän takaperästä otettu 200:n kitkalukkomurikka kun vaihtaa vaan sen 4,375 välityksen?

tänään tallissa tutkailin tota lukkoa..ehjät osat siinä ainakin on.. saako siitä mitattua esijännitystä mitenkään kun murikka on irrallaan?

pikkasen ot:
näkys muuten pajeron 4,625:n lautanen käyvän pulttijakonsa puolesta tohon,sisäreikä on 4mm pienempi.. kävisköhän pioni.. noitahan olis 4,785 välitykselläkin..
joo kitka käy 4,375 välitykseen eteen mutta joutuu poraamaan 2mm suuremmat reijät kehäpulteille että saa paikalleen 4.11ja 4,625 käy suoraan näin ainakin itsellä joutui tekemään .
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.06.2010, 09:55
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

ei taida jäädä kitkan osia yli kun siitä toisesta lukosta on hitsattu tasauspyörästön rattaat puikolla jumiin joten siitä tuskin mitään saa irti. pajeron levyjä olis irrallaan mut ne on isommat kuin patrollissa..
pitää tos viikolla vertailla noita patrollin ja pajeron pioneja..

onko noissa patrollin rungoissa muuta kuin pituusero? ajattelin et leikkasin kakapään ainakin siitä pitkänrungosta tohon pätkään kun se näyttää niin kovaltaa.. tai onko tommosella pitkän ehjällä rungolla mitään arvoa?

minkä ikäinen toi pitkä muuten mahtaa olla kun siinä on kantikkaat ajovalot?

mikäs tohon nyt tulee kokonais välitykseksi noilla 4,375 perillä? mietin vain tota 1:n nopeutta maastoon..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.06.2010, 19:11
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
minkä ikäinen toi pitkä muuten mahtaa olla kun siinä on kantikkaat ajovalot?

:
-84 tai uudempi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.09.2011, 21:10
m1ka:n Avatar
m1ka m1ka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.08
Sijainti: Luumäki
Viestit: 106
Perusasetus

?


menee patrollin taka akseli vaihtoon, ennen pikkuakseli ja vetarit ei kestä yhtään. niin isonakselin vaihdossa joutuisi etuakseliin välityksen vaihtamaaan mutta käykö pikkuakselin välitys isoonakseliin ettei tarvisi etuakselin välitystä vaihtaa?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.09.2011, 21:37
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Pätkä ja pitkän etuvälitykset sopii keskenään.
Pätkän takavälitys sopii pitkän ja pätkän etuakseliin.
Pitkän takavälitys ei sovi yhteenkään etuakseliin.

Eli pätkän takavälitys ei myöskään sovi pitkän taka-akseliin.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
välityksistä kippo86 Tekniikka & Jutustelu 9 11.03.2009 16:07
välityksistä Tekniikka & Jutustelu 10 14.04.2008 22:31
patrollin 4.11 välityksistä mikkoimp Tekniikka & Jutustelu 17 18.11.2007 14:06
Välityksistä vepele Tekniikka & Jutustelu 4 27.08.2007 15:34
Patrollin välityksistä freddie Tekniikka & Jutustelu 2 21.10.2004 16:04


Sivu luotu: 18:06 (GMT +2).