![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() pajeron laatikkoKysymys pajeron vaihelaatikosta. Elikkä itselläni on vm-88 pätkä pajero lancerin loovalla. Meneekö vaihtaa suoraan lujempi vm-90 alkaen oleva laatikko. Edessä olis laatikon kunnostus ja ajattelin, että laittais sen vahvemman version.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
ei mee suoraan joutuu vaihtaan vautipyörän ja sen levyn moottorin päädystä .
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
ja kardaanit on erilaiset ja vaihdelaatikon kannatin palkki. ja vauhtipyörässä erilainen hammaskehä eli ei käy starttikaan jotain tälläistä muistelisin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on täysin kunnostettu vanhempi laatikko+jakovaihteisto. Ajettu remontin jälkeen 15tkm. Sen verran kerkesin ajaa sillä kunnes kone leikkas kiinni ja otin elintenluovuttajasta käyttöpeliin koneen ja uudemman vaihteiston. Jos oot kiinnostunut niin hp.700€. Lisätiedot 0405731284 ja löyty Espoosta.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jaa sekö on niin iso rojekti. Sitten mie kunnostan vanhan laatikon, koska siinä ei ole muuta vikaa kuin, että öjyä vuotaa vähän sieltä sun täältä niin ehkä on helpompi vaihtaa vain ne tiivisteet.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Otin tuossa laatikon irti, mutta aina se pitää vastustaa. Miten vaihelaatikon saa erotettua jakolaatikosta??
Irrotin vaihelaatikosta kahtapuolen olevat pultit jossa on jousi sisällä ja yrittäny vähän joka vaihettaki tarjota, mutta ko ei se oikein halua irrota ![]()
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua...ee8914/22A.pdf
Olisko tuosta jotain apuja? Edittiä: sivulta 125 etiäpäin pitäis olla aika hyvää ohjetta... Viimeksi muokannut mki : 07.05.2009 11:03 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos hyvistä neuvoista! Kyllä mie uskon että nyt alkaa hommat taas eteneen.
![]()
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nonii taas edettiin rojektissa. Vaihteisto on purettu sille mallille, että stefat ja tiivisteet voi alkaa vaihtaan. Kiitos vielä vinkeistä.
Mietiskelin että olen pyöritelly tuossa paskasta vaihelaatikkoa nyt pari päivää ja varmasti on sitä likaa joutunut vaihteiston sisäpinnoillekkin. Millähän kannattais huuhtoa tai puhdistaa osat? Löpöastiassa liottamalla?
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Miulla on tuolla myyntipalstalla tarjolla täydellinen paketti pikkulaatikon vaihtamiseksi isoon laatikkoon
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itelläni on vanha astianpesukone autotallissa, pesuaineet (jotain tehopesu+ tjms.) jotka kiertää takas koneeseen... sillä pesin puretun laatikon kuorineen päivineen. Emäntä/Äiti/Anoppi tjms. saattaa antaa haisevan vastalauseen jos tupaan pesukoneeseen laatikon kantaa, mut ainahan sitä voi kokeilla =) |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa meneen pikkuhiljaa maku noihin pajeroihin. Sain nimittäin tiivisteet vaihettua ja laatikon kasattua jonka jälkeen löysin laakerin kuulan lattialta...
![]()
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
oliko se iso kuula.ookko varma ettei oo niitä vaihde akselin lukituksia.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
No se kuula on n.4-5mm halkaisialtaan.Missähän nämä vaihdeakselin lukitukset sijaitsee??. Tuntuu hullulta että laakereista tippuis kuulat vaikka niihin ei koske ollenkaan. Ja kun pyöritin vaihteistoa akselista niin hyvin pyörii eikä ääntele erikoisemmin. Ois tosiaan mukava jos jollakin olis haju mistä nämä kuulat olis lähtösin vaikka täytyy olla melkonen velho, että tämän perusteella vois sen sanoa.
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti. Viimeksi muokannut vilhe : 12.05.2009 21:36 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Peruutusvalon katkaisijan alla on kuula. Samoin jakolaatikossa nelivedon merkkivalon katkaisijoitten alla.
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Siirtäjän kuula jos on ni jossakin saattaa olla vielä pieni jousikin,ne löytyy sellaisten silikoni möykkyjen alta jossa on ruuvarilla kierrettävä säätö otappa ne auki ja tarkista
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos en väärin muista kokoja niin sivulla 119 pienin n.3 - 4 mm, 118 ja 121 n. 5mm |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Paljon kiitoksia hyvistä neuvoista taas! Helpotti nyt kyllä jo vähän oloa. Mie käyn tutkimassa laatikkoa ja ilmineeraan sitten mistä kuulat olivat peräisin jos löytyy...
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Noniin verenpaine saatiin laskemaan. Kuulathan oli peruutusvalon anturista ja toinen vaihdelaatikon päällä olevan ruuvin alta. Kiitokset vielä neuvoista!!
__________________
Positiivisella ajattelulla petyt yhtämittaa, negatiivisella ajattelulla yllätyt aina iloisesti. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron laatikko ongelma? | Givelä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.02.2009 10:26 |
Pajeron laatikko/malli | Moscu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.09.2007 19:23 |
M: Pajeron laatikko, yms. | KIM | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 30.08.2006 06:45 |
O: Pajeron laatikko | Raajärvi_Rules | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 25.01.2006 19:42 |
O:Pajeron laatikko | jutkula | O/M/V Muut | 4 | 02.04.2005 11:58 |