|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
410 ehjäystäPitää vissiin tänne jotaki kirjotella Elikkäs 19.10.09 tuli tollane -82 410 tohon pihalle. Kansipahvi palanut muuten ihan hyvissä kuoseissa eli ei mätää hirveesti ole löytynyt. Tarkotus olis rakennella tuosta ensimmäinen ohwikampeke. Kuvia laittelen kunhan kerkeen.
Viimeksi muokannut nuti-90 : 07.03.2015 10:59 |
#2
|
||||
|
||||
Hieno peli
Vielä niin neitseellisen originelli.......
|
#3
|
|||
|
|||
Eli kopan otin ensimmäisenä poijes. rungossa ei ole muutakun korin kannattimissa hitsattavaa.
ja hetimiten takalehdet poijes ja tukivarsia mallailemaan eli rangen tukivarret ja kierrejouset olis tulollaan. Taka vinssipetikin löysi paikkansa kuten myös uusi iskareiden kiinnitys palkki ja sitte jotaki kuvia niin päästään ajan tasalle missä ollaan menossa tällä hetkellä Viimeksi muokannut nuti-90 : 05.11.2009 21:38 |
#4
|
|||
|
|||
siinäpä niitä kuvia..
tosta vinssipedin kidan edestä lähtee toi putki käveleen ja koppaan tulee huolto luukku vinssille. iskarit, puslat ja takakeskitukivarren pallonivel lähti tänään tulemaan englannista. ja joka nurkkaan tulossa 413 levyt.. 413 jarrusatulat olis hakusessa eli jos jollakin on ylimääräsiä niin ilmotteluja tänne päin. |
#5
|
|||
|
|||
Se siitä neitseelisestä originellista.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#6
|
||||
|
||||
Joo, parin vuoden päästä olis saanu museorekisteriin. Ei enää.
|
#7
|
|||
|
|||
ääh ei kait maastureita museo rekisteriin kannata laittaa..
|
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Edittiä: Liekö kellään suunnitteilla museoida tuommoista Suzukia? |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kotteroa ei ole liiemmin muuteltu alkuperäisestä poikkeavaksi ja yleiskunto on ihan hyvä. Toisaalta auto on joskus nuoruudessaan kaadettu vasemmalle kyljelleen/katolleen ja nyt myöhemmin hitsattu joka kulmasta ruosteita pois. Siinä mielessä voisi löytyä helpompikin aihio. Tuo hopeanvärinen näyttää koriltaan uskomattoman hyvältä -82:ksi, koska tummista kuvista pääteltynä se on a) suora b) orkkismaalissa c) kukkaa ei näy pinnassa. Vikoja voi olla, mutta ne ei näy kilometrien päähän kuten yleensä. |
#10
|
|||
|
|||
onhan tuo suora peltinen ja vähä kukkanen mutta kyllä sen päivän valossa näkee et on sitä paikka maalattu.. sisällä oli lattiat pinnotettu kattohuovalla
taka "jalkatilan" reunasta löytyi pienehkö reikä ja sitten pieni reikä takapyöränkotelon juuresta. tämä yksilö oli muuten vissiin lapista tullut siinä varmaan syy ruosteettomuuteen..... |
#11
|
|||
|
|||
Nooh, onkos suikka edennynnä, onko siihen jousi ongelmaan tullu ratkasua ja onko ne jarrusatulat löytyny?
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#12
|
|||
|
|||
ei ole jarrusatuloita..ne pitää ne jouset upottaa runkopalkin sisään niin tulee tarpeeksi tilaa..
|
#13
|
|||
|
|||
juu eli runkopalkin ja renkaan väliin jää tuolla takana niin vähän tilaa että jouduin tekemään "loven" runkopalkin kylkeen että sai mahtumaan jouset alle ..kuvaa ei kyllä ole mutta laitan tässä joskus senkin..
tutun katsastus miehen kanssa kävin tänään pitkät porinat kahvipöydän ääressä ja tuntuisi siltä että ei ongelmia tule muutosten kanssa.. niin ja moottorihan olisi tarkoitus tässä rojektissa vaihtaa 2-2.2 litraiseksi tiisseliksi niin ja olisiko kellään niitä 413 etu satuloita.. olisi tarvetta sellasille. niin ja swiftin tai vastaavanlainen jarrutehostaja olis myös kattelun alla. |
#14
|
|||
|
|||
Kai muistit tarjota katsastusmiehelle pullat kans... helpottaa sitten sitä lopullista katsastusta
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#15
|
|||
|
|||
een tarjonnu.. katsuri tarjos mulle kahavet ja pullat
niiin rojektia taas vähäsen laitellut.. elikkäs tossa olis kuva niistä jousien upotuksista runkopalkkiin, takakolmiotuen pallonivelen pusla sekä taka jarrulevyjen kiinnitys mekanismistä..jousikuppien rakentelu tällähetkellä työn alla.. ehkä huomenissa tulis niistäkin jotaki kuvia.. |
#16
|
||||
|
||||
Ei kelpais 1.6 vapari tiisseli Lähtee halvalla poes
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#17
|
|||
|
|||
ei kiitos.. nyt tuli hommattua tollanen 2.2 isuzun kone + laatikko...
onko kellään tieto onko näitä 410 saatu katsastettua LJ.n akseleilla..???? vai onko ne jo liian leveet ??? jimmyyn tiedän että on ainaski laitettu mutta entä samuraihin, 413 ja 410? |
#18
|
||||
|
||||
Jimnyyn ja samuraihin on leveyden puolesta muutoskatsastuksessa läpi huuto juttu. Noihin kapeampiin malleihin (413/410) voi ehkä jotenkin kepuloimalla saada.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#19
|
|||
|
|||
jep jep. ja eikös se raideleveys mitata renkaan keskeltä?? elikkäs laittas vaan tarpeeksi isolla ET.llä olevat vanteet niin ei leveys pitäs mennä yli sallitun rajan
|
#20
|
|||
|
|||
no jaa väärässä olin
AKE n sivuiila kerrottiin näin akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm; Akselistosta johtuvaan raideväliin eivät kuulu vanteet (ts. vanteiden kiinnitystasojen välinen etäisyys saa esim. jäykän vetävän taka-akselin kavennuksen yhteydessä pienentyä enintään 100 mm). |
#21
|
|||
|
|||
Tuolla kotipuolessahan sitä jo aikusemmin puitiin tuota lj:n raideväliä kön sitä kerta pitää metästää
http://offroadoulu.com/index.php?opt...&topic=1561.30 Ainaki ku pikaseen kävin tuossa pimiässä mitan kanssa heilahtamassa niin näyttäs pitävän paikkansa, eli vanteen kiinnityspintoihin on nuo mitat. (70-sarjalainen Etu 1415/ Taka 1400) |
#22
|
|||
|
|||
dodiin..
samurain akselit hommasin ja niitä asetellaan seuraavaksi paikoilleen.. takapää on jo tolla 410 akselilla ja kierrejousilla kun ehdin sen jo saada melkeen valmiiksi.. eli turhaa työtä on tullu ton vanhan akselin kans tehtyä mutta ei voi mitään.. noi samurain akselit on 8cm pidemmät ku 410 ja sitte ne LJ.n akselit mitä suunnittelin olis ollu varmaan 15cm pidemmät |
#23
|
|||
|
|||
jees etupäässä olisi jakareiden kiinnikkeet rungossa hyvällä mallilla ja akselipäässä pitäisi saada toiselle puolelle jakariin kunnon puslat niin voisi senkin liimata kiinni.. korinkannakkeita piti hiukan laihduttaa jotta sai noi jakarit mahtuun paikoilleen... harmittavan alas noi siltikin jää noi rungon pään piinnikkeet
|
#24
|
|||
|
|||
Kyllä on taas komiaa jälkeä .
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... Viimeksi muokannut anssi80 : 05.12.2009 23:21 Perustelu: kirotushärö |
#25
|
|||
|
|||
toivotaan vaan että herra katsastusmies on samaa mieltä
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
rungon/korin ehjäystä mimmoset pohjamyrkyt? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.02.2008 16:17 | |
brittiläisen maastoauton ehjäystä (pari kuvaa) | velikani | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.05.2007 16:09 |