|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
aura ja virkavalta???kohta sitä lunta pukkaa ,ja pihaakin olisi kolattava, kiinostaakin jotta miten auravarustuksen voi ns.katsastaa ,vai voiko? ja ajella tienpäällä ,vai nikkaroinko suosiolla nopeasti irrotetavan mallin? irroitettavassa on toki etunsa mutta se laiskuuss... saippua ei aja antibiootin asiaa...
|
#2
|
||||
|
||||
Ohan noita monessa kiinteistöfirman autossa.. eikös siinä valoja tartte siirtää..
<center>-87 Lada Niva ¤projekti kesken¤- Suomen Niva Clubi @ www.suomennivaclubi.tk</center> |
#3
|
||||
|
||||
Joo voi leimata, mä viime talvena aurailin Suzukilla johon oli rakennettu hydraulitoiminen aura.
Siinä oli karjaraudassa toiset ajovalot ja toiset vilkut, ajovalot toimi vaihtokatkasijalla: omat <-> karjarautavalot. Otteessa luki että auravarustus, kahdennetut ajovalot ja tarvittava määrä lisävaloja <- eli kattovalot oli sallittu. VAZ 2121 Niva SORONÒ Off-Road Team @ www.sorono.tk Suomen Niva Clubi @ www.suomennivaclubi.tk |
#4
|
||||
|
||||
Kysyin kanssa uazin auran leimaamisesta konttorilta.
Ei olisi mikään paha homma. Lisävalot, jos alkuperäiset ei näytä tarpeeksi. Etuakselipaino ei saa ylittyä, paitsi valmistajan luvalla. Tähän mulla tökkäsi leima. --Bisnis, sano ryssä kun naisen näki.-- |
#5
|
||||
|
||||
Mulla on pajerossa mayerin sähköhydraulinen aura otteessa lukee lisä ajovalot ja vilkut 105cm korkeudella erillisellä kytkimellä niin että ei saa ajossa päälle.Ajo nopeus auran kanssa 50 km/h
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lisäpaino = Kevennystarve * Akseliväli / Lisäpainon etäisyys taka-akselin keskiöstä Ei tietty pelasta satoja kiloja, mutta jos jää kiinni vaikka muutamasta kymmenestä kilosta, niin onnistuu, ainakin autoissa, joissa pitkä takaylitys. T, Antti antti@offroadpaja.fi http://www.offroadpaja.fi/ |
#7
|
|||
|
|||
Mistä tuo nopeusrajoitus 50 km/h on keksitty? On tainnut katsastusmies soveltaa omiaan? Olen aikas monia lumiauroja erilaisissa ajoneuvoissa nähnyt ja tuo nopeusrajoitus oli ihan uusi juttu. Joissain USA auroissa (esim. Meyer) saattaa olla aurassa valmistajan tarra jossa nopeusrajoitus, mutta en tiedä onko tuolle nopeusrajoitukselle Suomessa mitään perustetta. Ainakaan missään aura-autossa en ole moista nähnyt,
Hessu Lumenaurausta jo vuodesta -87 |
#8
|
||||
|
||||
Sen rajoituksen voi antaa auton valmistaja. Edellä puhutun akselipainon ylityksen ehtona voi olla alhaisempi nopeus.
--Bisnis, sano ryssä kun naisen näki.-- |
#9
|
||||
|
||||
Kyllä se ihan kokonaispainoraja aura- ja hiekoitusvarusteilla varustetussa (lelu)avolavassa. Jos se ylittyy niin 80 ei saa enää körötellä.
Jo vuodesta -99 työkoneella aurannut. NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY |
#10
|
|||
|
|||
50 tulee nopeusrajaksi ja kilpikin pitäis siitä olla takana. Ohjaustehostin pitää olla. Valot siirrettävä ja vaihtokytkin sellaisessa paikassa ettei voi ajossa käyttää. Jos etuakselipaino ylittyy tarvitaan valmistajan/maahantuojan hyväksyntä.
Näin ake kirjallisesti minulle -93 kun auraa asentelin. -Maastoautossa on jäykkä etuakseli- |
#11
|
|||
|
|||
Siis jos kokonaispaino ylittyy niin sitten tulee tuo nopeusrajoitus? En ole moiseen törmännyt mutta kuulostaa ehkä loogiselta. Itselläni on aurausvarusteltuna SJ410 suikka, Defender ja Chevy eikä näissä ole otteessa mitään nopeusrajoituksia. Suikassa ei etuakselin painot riitä mutta maahantuojan/valmistajan todistuksella siihenkin saa aurausvarustuksen.
Hessu |
#12
|
||||
|
||||
Lainattaas tätä, aika monessa Suzuki Vitarassa tuntuu olevan autavarustus otteessa. Omasta moinen puuttuu, vai voiko se olla "peseytynyt" pois joskus? 95´ vuosikerta kyseessä.
Mitkä mahtais olla omavalmiste auralle leimaamis mahdollisuudet? |
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Punnaavat auton, ja jos aura ei nouse omien ajovalojen tielle, niin ei vaadita edes aurausvaloja... Jos etuakselipaino tosiaan nousee "liikaa" niin nopeus tippuu 50km/h... Kirjoittaa nimim. 10v maasturilla aurannut... Ja periaatteessa voi poistua otteesta, jos inssi ei ole katsonut sellaista enään olevan...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#14
|
||||
|
||||
Minulle tuli Vitaran otteeseen maininta auravarustuksesta silloin kun uudet otteet tuli käyttöön muutama vuos sitten. Eikä tuossa ole koskaan ollut auraa keulilla. Silloin ei vain aken uudesta tietokannasta saanut muun laista paperia ulostettua.
|
#15
|
|||
|
|||
Omassa Hilussa on ollut joskus aikanaan aura keulassa,otteessa merkintänä ainoastaa maksinopeus 50km/h,neliveto kytkettynä. Valoista tai muusta ei ole merkintöjä.
|
#16
|
||||
|
||||
mites, kun otteessa on merkintä "etuakselimassa valmistajan luvalla 1350kg, jolloin nopeus 50km/h"
Otteessa on etuakselille merkattu 760kg, rintapellin lätkässä kuitenkin 1300kg. Tuon 1300kg vissiin sais muutettua ihan konttorilla käymällä tuonne otteeseen? Taka-akselillekkin on merkattu otteeseen 1450kg, mut tyyppikilvessä on 1500kg. Ja vaikuttaakos nuo akselimassamuutokset nyt muuhun, kuin siihen jotta sais ajella "laillisilla massoilla"? Vinssit, karjarauda, ja panssarit keulilla ei varmasti jää etuakselin massa paljoa alle tonniin... Mites jos tuo 1300kg ei ylity auran kanssa, niin eikös sillä saa päästellä kaheksaakymppiä? |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#18
|
||||
|
||||
Mutta otteessa on jo merkintä "suurin tieliikenteeseen sallittu kokonaismassa 2210kg " ja sama on myös tuolla rintapellissä ja jota ei vissiin voi nostaa mitenkään...
Yhdistelmän suurin massa oli rintapellissä kai 4210kg, ja otteessakin oli merkattu 2000kg kärry jarruin. |
#19
|
||||
|
||||
50 km/h nopeus perustuu valmistajan ilmoittamaan nopeuteen korotetulla etuakselimassalla. Jos sitä ei ole mahdollista korottaa tai vaikka olisi, mutta ei ole merkattu, nopeus on 80 km/h aura kiinni.
779/1998: Lainaus:
|
#20
|
|||
|
|||
Jumankekka, uusitermi "Leimaaura" tekee matalan että omat valot riittää ja kevyen että kantavuus piisaa :-))
|
#21
|
||||
|
||||
mitäs siitä seuraa jos ajelee auran kanssa siirtoajoa, mutta ei lue otteessa?
mulla on tollanen 2,5m aura joka on vinossa niin ei ole hirveen levee, mutta on se nokka aika pitkällä! |
#22
|
||||
|
||||
Saiskohan mistä tiedon onko tuossa vitarassa ollu aura otteessa? Ja siis olis myöhemmin pesty pois, jos sillä verukkeella saisi sen takaisin otteeseen?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
o aura varustus | tonnisata | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.05.2008 15:45 |
aura | sheriff | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 19.01.2007 14:13 |
Virkavalta ja renkaat... | Vihavainen | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 01.07.2006 14:27 |
Pilariputki hiluksissa/virkavalta | Jukka4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.06.2005 10:44 |
Isommat renkaat kuin otteessa ja virkavalta | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 14.04.2005 08:21 |