|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
4runnerin takajouset ja tankin huohotusputkiMoro! Nyt kun juuri luotettavaan käyttökuntoon saatu Läjä on vaihdettu paremmin perhe-elämää palvelevaan automalliin, herää heti myös uusia kysymyksiä. Eli auto on -91 2,4TD 4runner. Mistä muualta kuin toyotalta saa runneriin uusia takajousia? Vai olisiko jollakulla paremmin vehkeeseen sopivaa jousta tiedossa, esim jonkun toisen pirssin vieterit? Takapäähän pitäisi saada alkuperäinen ryhti palautettua. Mitä pitäisi samalla ottaa huomioon kun olen ajatellut laittaa 31" kumit kesäksi. Miten tankin huohotus on rakennettu? Ilmeisesti kulkineesta on jäätynyt huohotusputki kun tankissa on noin paljon alipainetta. En pikaisella kurkkauksella päässyt jyvällä mistä putkesta se huohottaa. Vänkärin lokasuojasta luukun avaamalla saa näkyviin täyttöputken ja tankkauksen huohotusputken, mutta missä on varsinainen huohotusputki?
|
#2
|
||||
|
||||
hesa laakerilta saa aika hyvin maastureihin tarvike jousia.. siis vakioita...
My Toyota is F*k*ng Sh*t |
#3
|
|||
|
|||
vallilan takomolta
Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Täällä näyttäisi myös olevan 4Runnerin korotusjousia (kts. sivun alareuna): http://www.jmtech.fi/intrax.htm Kannattanee vaihtaa 1.5"-2" korotusjouset taakse niin saa auton ryhtiin, tai vähintäänkin jotkin heavy duty -vieterit. Kato vaikka tää: http://www.4x4wire.com/toyota/4Runne...nsion/cody.htm |
#5
|
||||
|
||||
Onko kokemuksia vallilan takomosta? Onko kuinka hinnakas pulju tommonen erikoisliike? Laiton postia jo kun ei nettisivuilta oikein selvinnyt. Joku on "korjannut"jousia noilla kumisilla korotus/jäykistys paloilla joilla ei tee yhtään mitään missään kohtaa, liekkö edes lailliset.
Kannattaiskohan käydä paikallisella purkaamolla etsimässä vietereitä vai tilata suoraan uudet. Jos laittaa taakse heavyduty-mallit niin täytyykö etupäätä kanssa ryhdistää? Tuo huohotin ongelma mietityttää. Liekkö siellä kuinka monta metriä letkua tankinpäällä vai minkälainen sovellus sieltä löytyy? Räjäytyskuvia olen etsinyt mutta ei oikein onnaa. |
#6
|
|||
|
|||
Vallilan takomosta jouset puoleen hintaan toyotan tiskin hinnasta,muistaakseni toyotalla 160/kpl. Takomon jouset noin 20-30% jäykemmät, perä nousi noin 7cm.Huohotin löytyy tankin päältä meno ja paluuputkien kanssa samassa laipassa, tuppaavat mätänemään. Tankki alas ja tutkimaan. PS. jousia ei löydy vallilan luettelosta soittamalla selviää.
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mites tuo 7cm korotus, tuleeko siitä ns. teini malli, vai pitääkö sivaltaa kiekka pois että olisi etupään kanssa samaa paria? Vai olisiko etupäälle jotakin tehtävissä helposti ja nopeasti? Ei ole risukeulaisista aiempaa kokemusta. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja voithan sä nuukailla (niinkuin mäkin) ja laittaa taakse vaan tällaset kiekot väliin: http://www.roadlessgear.com/Merchant...SU/TOY-4CS-001 LaaLaallahan on kimppatilaus tonne suunnitteilla, joko lie tilaus lähtenyt? Sorvaahan tosin tollaset näppärä jätkä itsekin... |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
Juu se tankin huohotusputki on juuri siitä samastalaipasta mistä menopaluutkin polttoaineelle. Kyllä ne näkyy sieltä autonalta,suunnilleen takamatkujtajan jalkatilankohdlta , lähteevät sitten runkoopitkin eteenpäin. Mutta huomaat sitten sen huohotusputken sieltä alta kanssa, sieltä noin auton keskivaiheilta pitäs kurvata runkopalkin sisään sellasesta kumireunasesta läpiviennistä, siinäputkessa on sitten ainakin yksiventtiili - se on eka mikkannattaa tarkistaa . Luultavasti se on tukossa . Joissakin on lisäksi kuristusta ite siinä putkensisällä, sellanen huoviholkki , tunnet jos puristelet putkea , ei o kaukana siitä ventiilistä ollut. Jos alipainetta tulee tankkiin, silloinhan letkujenlähdöt ovat vielä ehjät - ja ilmansaanti on estynyt muualta - eikös vaan , ja tuosta venttiilistä löydät syyllisen - jos paikat autossa on vielä alkuperäiskuosissa ...
joopajoo |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mutta onkos nuo muovikiekat miten lailliset vehkeet? Ilmeisesti on? Note! This message was posted anonymously! |
#12
|
||||
|
||||
Se olin minä
|
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
Kiitos, eli sorvaamme niistä asianmukaiset.
|
#15
|
||||
|
||||
Aines on hankittuna (nylon halk. 180mm)ja sorvaamisen voisi aloittaa. Olisko kellään mittoja tallessa "tehdas" tekoisista spring spacereista? Saahan ne mitat jos kömpii pirssin alle ja mittaa, mutta jos jostakin saisi mittoja vertailukohteeksi. Ajattelin tehdä noin 2" paksuiset kakkarat.
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
Mittasin päältäpäin mitä voi, mutta mutta..Siellä jousilautasessa on sellainen kartiomainen juttu ohjaamassa vieteriä kohdalleen. Se kartio on vielä toiselta laidalta jyrkempi niin siksi kiinnostaisi paljonko myynnissä olevissa spacereissä on seinämävahvuutta. Tarkistelin muita mittoja noista ylhäällä olevista kuvista.
|
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.photoalbum.cc/showpic.php...=2265&uuid=255 |
#19
|
||||
|
||||
Kiitti, kyllä tuo tukee omaa käsitystä. Tuossa sinun tapauksessa näyttää olevan jousen puolelle tehty kavennus matalampi kuin netissä olevissa kuvissa. Jousi näyttää uppoavan noin jousen paksuuden verran eli 14-15mm. Netistä löytyneistä kuvista laskeskelin saman mitan olevan noin 20mm. Eli teen noin 15mm:n kavennuksen johon jousi nätisti istuuntuu.
|
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
Nonniin, Nyt on takajousitus fixattu, joten ajattelin laittaa muutaman sanan jos joku joskus vaikka tarvii saman homman tehdä. Coil spacerit tein nylon-tangosta jota saa paikallisesta muovituotteita myyvästä putiikista. Nylonia siksi että sillä hetkellä se oli ainut vaihtoehto ehtyneistä varastoista. sorvilla sopivat kakkarat ja eikun paikalleen. Ei kannata vakioautoon tehdä yli 2" kakkaroita. Minun on pikkusen vaille 2" ja se näyttää ja tuntuu oikein hyvältä. Kyllä se kummasti tuntuu persauksen alla kun jouset toimii oikein, ilman mitään pling pling kumitylleröitä.
Kiitti mutta TÄSTÄ-nappihan toimii ainoastaan IE:llä... Edited by - Samppa79 on 08/04/2006 22:58:14 Edited by - Samppa79 on 08/04/2006 23:02:13 Edited by - Samppa79 on 08/04/2006 23:03:16 |
#22
|
||||
|
||||
No niin, hienothan noista tuli ja Runneri saatiin ryhtiin. Ite tein vielä paineesäätöventtiilin vivun akselinpuoleiseen päähän saman verran korotusta, on autossa takajarrut täysissä paineissa korotuksen jälkeenkin. Latta vaan siihen väliin.
Mitä toi tankin alipaine tekee pahaa (muuta kun pahaks äityessään vetää tankin ruttuun)? Oon huomannu että viimeaikoina on suhahtanu aina kun aukasee korkin, ei paljon mutta vähän kuitenkin. |
#23
|
||||
|
||||
Tuo venttiilijuttu pitää katsoa vielä kun jarrut on tosiaan hiukan erilaiset. Ei vaarallisella tavalla mutta kumminkin eli siihen tarvii sen pulikan myös. Tankin alipaine korjaantui filtterin filtterin vaihdolla. Siellä tosiaan on huohotusputkessa suodatin tankin päällä, laitoin siihen tavallisen bensiini suodattimen.
|
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei oo kokemusta diisselistä, muutaku että appiukon hiasteen tankin korkki on sihahtanu vähän niin kauan ku muistan. Kai tuo ainaki saa koneen etsimään ne pienimmätki ilmavuodot putkistosta. EDIT: typoja ______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. Edited by - HJ60 on 12/04/2006 07:06:16 |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4Runnerin tankki. | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 22.12.2010 20:21 | |
Hj-61 tankin huohottimet | TexasCruiser | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.07.2007 15:09 |
O: 4Runnerin kuskin ovi | -MaTTi- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.08.2006 18:50 |
M:4Runnerin osia | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 19.03.2006 18:27 | |
Tankin sijoitus | Mörkö | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.02.2005 14:27 |