|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
arb:in vuotoonko muilla tullut vastaan samallaista tilannetta. eli asensin lj:n takaperään arb:in lukon. ensimmäisellä metsä reissulla alkoi lukko vuotamaan takaperän sisälle. eilen purin takaperän ja otin murikan lattialle, mutta vuoto on lakannut kokonaan. kyseisellä välityksellä + lukolla on ajettu noin 350km eli tuskin on mikään kulunutkaan niin pahasti että olis alkanut vuotamaan. lukko on asennettu perämurikkaan trailgearilla. kytkin lukkoa päälle ja pois montakertaa, heiluttelin sitä kupari putkea mutta ei tunnu vuotavan perän läpiviennistäkään mutta kertaakaan en saanut sitä edes suhahtamaan oletteko saaneet selville mistä lukko on vuotanut jos olette törmänneet vastaavaan ongelmaan?
|
#2
|
|||
|
|||
http://www.montenegrooffroad.com/for...topic.php?t=92
Tuolla oli juttua asennuksesta.Mulla vuoti kans molemmat päät paineet akseliputkeen kun oli huolimattomasti tiukannu laakerit tuurnaa käyttäen.... |
#3
|
||||
|
||||
Tojotan perästä en tarkkaan tiedä mutta suzukin vastaavassa jos se poskilaakerin säätörenkaan lukittava peltilipare siitä laakeripukin päältä painattaa yhtään siihen o-rengas holkkiin niin saattaapi aiheuttaa satunnaista vuotoa. Jos kokeilet pienellä paineella/tuotolla niin löytyiskö vuotokohta helpommin?
|
#4
|
||||
|
||||
http://static.petrisimolin.com/galle...ARB.jpg&lite=1
tuo kuvassa oleva lipare on se mitä yritin eilen selittää eli juuri niinkuin LaaLaa sanoi. |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
tänään olin taas puuhastelemassa auton kanssa. taivutin tuota pelti liparetta hieman tuohon lipareen kiinnitys ruviin päin koska se vaikutti sille että voisi ottaa kiinni siihen holkkiin. pistin perämurikan takaisin paikalleen ei ainakaan vielä alkanut vuotamaan. toinen vetari jäi vielä irtaalleen kun ei ollut tuolla mahdollista vaihtaa pyörän laakeria. kun on laakeri vaihdettu paasee taas testailemaan. |
#7
|
||||
|
||||
...
Mulla vuoti sen takii, ku ton laakerin mutterin lukituksen pultin ollessa kiristettynä, nii se painoi tota tiivistysholkkia alaspäin, jolloin vuoti ulos.
|
#8
|
||||
|
||||
Piti ostaa parempi kamera että sai paremman kuvan.
Miulla on prikka siellä välissä ja on taivutettu ettei varmaan pääse painamaan tota ilmaholkkia. |
#9
|
|||
|
|||
Onko kukaan kokeillut vuototapauksessa lorauttaa öljyä ilmareiästä lukon sisään ? Kuulin että vois auttaa, tiedä sitten...
|
#10
|
||||
|
||||
Onhan siellä öljyä perä puolillaan, ei paljon auta kun toi klipsi painaa holkkia vinoon akseliin nähden.
|
#11
|
|||
|
|||
Eikös tuon klipsin pitäs myös lukita tuota lukon putki/tiivistelaikka osaa.
|
#12
|
||||
|
||||
no nyt on ensimmäisiä koe ajoja suoritettu "remontin" jäljiltä. en ainakaan koe ajolla/normaali tieliikenne käytössä saanut lukkoa vuotamaan enää. yritin kytkintä rämpsäyttelemällä antaa vetareille/lukolle tällejäkin jos siellä osat silloin pyörisi ääri asentoihin ja täten saataisi vuoto esille mutta ei tunnu vuotavan.ilmeisesti tuo lukitus lipare painoi sitä holkkia niin kuin tuossa aijjemmin jotkin jo mainitsikin.
ja kyllä sen pellinpalan pitää estää sen osan pyöriminen missä tuo kupari putki on kiinni. Iso kiitos avusta |
#13
|
||||
|
||||
Mulla vuoti vissiin tosta läpiviennistä, kun olin laittanut tollaisen tukevamman letkunlähdön, niin ei se kiristänyt sitä o-rengasta kunnolla ja alkoi vuotaan perän sisään.
Arb:llä tapahtunut tuotekehitystä, pyöreät o-renkaat vaihtunut tollaisiin huulellisiin. Kupariputki oli melkein puhki hankautunut, vissiin taipunut jossain remontissa ja alkanut hankaamaan. |
#14
|
||||
|
||||
eilen pyrki taas vuotamaan tuo samainen lukko kuin aiemminkin. vuoto lakkasi kun ajoin kotiin lukko päällä. vuoto ei ollut raju mutta noin minuutin aikana hävisi 6L säiliöstä 1 bar painetta. auto seisoi paikallaan pitkän aikaa lukko päällä silloin ei vuotanut lähdin ajamaan ja huomasin että lukko alkoi vuotamaan. liekö nuo O-renkaat jotka vuotaa? onko muilla ollut saman tyylisiä ongelmia?
|
#15
|
||||
|
||||
Mulla patrolissa samaa ongelmaa et välillä vuotaa ja välillä ei. Lukko päällä niin välillä kompura käy kokoajan. Vuotaa murikan sisällä.
Perän peltikuoren avoin mutten saanut tallissa pukkien nokassa vuotamaan kertaakaan. Pitää vissiin purkaa ja laittaa uudet O-renkaat josko sit toimis. Kertaakaan en ole huomannut että lukko olisi mennyt pois päältä vuodon takia vielä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#16
|
||||
|
||||
miul on ollu kans samanlaisia oireita patun etuaksulalla, välil ei meinannu millää mennä päälle, nyt taas rupes pelaamaa. ei tosin joka kerta kytkeydy... sit ei vuoda yhtää ku sattuu menemää päälle. ärsyttävää, ei oo kuitekaa iha ilmane käikäle ni sais pelata... pitää tutkiskella ku joskus kerkee purkamaa murikan pöydälle.
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#17
|
||||
|
||||
patrollin etuakselilla samaa vikaa alussa, ei kyteytynyt joka kerta mut vissiin vika oli kun sattui kerta korjaantumaan oli putkessa mikä tulee peräkopan läpi ja tiivistelee itsensä muoviputkkeeen. diagnoosi omasta mielestä oli sellainen et perästä tuleva putki oli karvan verran vinossa ja siksi ilma virtaili väärin/ohi.
|
#18
|
||||
|
||||
Mullakin oli vuotoa niiden arbin omien kuoren läpivientien putki-o-rengas-juntturamutteri-holkkihässäköiden kanssa. Sorvautin siihen uudet ja millisille liittimille eikä saa enää vuotamaan vaikka kuinka vääntelis eri suuntiin.
Ja nyt varaosat saa suoraan hydrauliikkakaupasta.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#19
|
|||
|
|||
arb
mulla oli patrollin perässä vuoto välillä vuoti enemmän ja välillä taas vähemmän vaihdoin o-renkaat ja vuoto lakkasi.kannatta laittaa reilusti liukastetta o-renkaisiin kun laittaa paikalleen ettei vaurioidu uudet paikalleen laittaessa
|
#20
|
|||
|
|||
ARP
Onko kellään kokemuksia TML;n lukosta onko siinä samanlaisiA ONGELMIA. Ois hankinnassa hiluxsiin joku tuommonen vaan ei taida olla kunnon holkki lukon voittanutta..Ei pierut(paineet) suhise...?
|
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
On, ARB kunhan malttaa kasata sen kunnolla ja tarkistaa ettei edellä mainittuja ongelmia muodostu. |
#22
|
|||
|
|||
Ilima lukko
Täällä kuopiossa vaan aikonaan yks osti noi ARB;t Hj;hin toinen kesti puol vuotta ja toinen 1vuoden. Siitä on kyllä jo 15 vuotta,liekkö nykyään parempaa terästä..Molemmista lohkeili tasuaspyörästön kuoret kappaleiksi ja sitä ennen oli jo paljon noita suhina ongelmia..Auto oli ihan aika vaatimattomassa safari käytössä,tietysti sitä kytkemistä en tiedä miten lukkoa käyttivät...ainakin joskus tuli itse katsoneeksi että auto oli löllössä kiinni niin sitten sutkittiin lukkoja kiinni pyörien rajusti pyöriessä..Oisko särkeneet omaa tyhmyyttään.. Noista TML;län lukoista joku vaan mainitsi että on tehty paremmin kuin ARB;t jotenkin muistelen että yksin kertaisempi ja vahvempi rakenne..jos joku jolla on TML;lät viitsisi kommentoida kokemuksiaan tähän oisin kiitollinen...
|
#23
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ite suosittelen arb.tä kun on itelläkin jokuset olleet. TML:än lukosta en sano mitään kun ei oo minkään näkösiä omakohtaisia kokemuksia! eikä varmaan noin pienellä hintaerolla tule olemaankaan. |
#24
|
|||
|
|||
mulla on ollut ilma-timo luxin haietuperässä noin vuoden, käytetty on, vielä ainakaan mitään ei ole hajonnut. lukon kytkennän olen tosin aina pyrkinyt tekemään pienesti ennakoiden, luultavasti arpit ynnä kaikki muut saa hajalle jos toinen rengas ei pyöri ja toine pyörii ziljoonaa ja sitten nyhtää lukon päälle. ja hyvin on oikea arppi kestänyt vuoden ehjänä muoviämpärissä sorvin takana...
jos jotakin pitää timo-lukon laadusta sanoa niin paketissa mukana tulevat sähköt aivan käsittämättömän huonot, ja ei sillä kompurallakaan oikeesti taida mitään tehdä. nämä molemmat asiat timo kertoo jo lukkoa ostettaessa. hieman rouheempi koneistusjälki ainakin näissä kopioissa on, materiaaleista ja lämpökäsittelyistä on paha mennä sanomaan mitään silmämääräisesti. molemmissa se voi olla hyvä tai hyvin huono. kaksi arpin omaa kompuraa ja piuhasarjaa mitkä varastossa on niin näyttää varsin laadukkailta, tosin siitä huolimatta kun laitan arpin käyttöön niin teen siihen samalaisen "käyttöjärjestelän" kuin timo-lukkoon. piuhasarjojen merkkivalolliset kytkimet näyttää hienosti sen että milloin kytkin on painettu on-tai off asentoon, lukon tilasta se valo ei kerro mitään. kytkeytymisen tuntee kyllä ohjauspyörästä. takaperässä ajan ennemmin aussiella, kempillä tai spoolilla tein kompuran t-maxin pöpöttäjästä ja siihen n. 2,5 litran pytty, lukonkytkentä tapahtuu normaalilla pneumaventtiilillä. painekytkin käynnistää kompuran 5 bar ja sammuttaa 8 bar, lukon voi kytkeä noin 10krt ennenkuin kompura käynnistyy. |
#25
|
||||
|
||||
Saa siihen sen HD kytkentäholkin mikä maksaa melkein lukon verran, eipä sille taida olla käyttöä kuin jenkkien RC kisoissa missä ne kytkee lukkoja yllämainituissa tilanteissa päälle.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxissa diesel vuoto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.05.2006 12:23 | |
Disco II:sen polttoainelauhduttimen vuoto | Saucor | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.02.2006 18:31 |
Ohjaustehostimessa vuoto | tapio | Vuosimallit 1968-1982 | 5 | 22.07.2004 13:58 |
syylari vuoto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.04.2004 23:49 | |
Naperon vuoto | tuukka | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.02.2004 09:16 |