Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.03.2012, 02:51
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 209
Perusasetus

Lj70 jousista


Nyt täytyy jo tätäkin asiaa kysellä. Haku ja google on käynyt kuumana, mutta en ole oikein löytänyt tietoa. Tarkotus olis saada korotettua 3-4tuumaa. Nyt edessa 2" koropalat ja vakiojouset. Takana 2" korojouset. Dobinsons iskarit joka kulmassa. Jakareissa uretaanipuslat. Porukka laittanut noita takajousia eteen ni minkä verran on keula noussut. Tarkoitus olis saada joustoja ja pyörille tilaa ilman rälläkkää. Pitäiskö ruveta samalla kattomaan pidempiä jarruletkuja? Omat mietteet on ollut seuraavat:
1. Eteen noi 2" koropalat ja 2" korottavat jouset, taakse 4" korottavat.
2. Eteen noi vanhat +2" takajouset ja takapää riippuu etupään korotuksesta. (voi tulla jo liikaakin)
3. +3" tai 4" jokanurkkaan.
4. Myös rangen jousia miettinyt. Vaikea valinta ko niin montaa eri sorttii noita jousia.

Meneekö jo 4" korotuksissa casterkulma ihan mahdottomaksi?

Korinkorotus ei ole vaihtoehto. Jos joku pystyis auttamaan tässä asiassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2012, 04:48
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stare Näytä viesti
Nyt täytyy jo tätäkin asiaa kysellä. Haku ja google on käynyt kuumana, mutta en ole oikein löytänyt tietoa. Tarkotus olis saada korotettua 3-4tuumaa. Nyt edessa 2" koropalat ja vakiojouset. Takana 2" korojouset. Dobinsons iskarit joka kulmassa. Jakareissa uretaanipuslat. Porukka laittanut noita takajousia eteen ni minkä verran on keula noussut. Tarkoitus olis saada joustoja ja pyörille tilaa ilman rälläkkää. Pitäiskö ruveta samalla kattomaan pidempiä jarruletkuja? Omat mietteet on ollut seuraavat:
1. Eteen noi 2" koropalat ja 2" korottavat jouset, taakse 4" korottavat.
2. Eteen noi vanhat +2" takajouset ja takapää riippuu etupään korotuksesta. (voi tulla jo liikaakin)
3. +3" tai 4" jokanurkkaan.
4. Myös rangen jousia miettinyt. Vaikea valinta ko niin montaa eri sorttii noita jousia.

Meneekö jo 4" korotuksissa casterkulma ihan mahdottomaksi?

Korinkorotus ei ole vaihtoehto. Jos joku pystyis auttamaan tässä asiassa.
4" korotusjousilla pitää casteria muuttaa että ajettavuus säilyy/joko kääntöpalloja kääntämällä,casteripuslat tukivarsiin tai sit tukivarsien reikiä mulkkaamalla.jarruletkut joutuu hankkimaan pidemmät..itsellä tällä hetkellä 4"jouset paikoillaan ja casterpuslat.ennen noita oli dopinssonin 2" nostavat ja takajouset oli eri mittaset entä edessä...tais olla jopa lyhyemmät jos en väärin muista.itse laittasin samanlaiset jouset joka nurkkaan eikä mitään virityksiä tai vähän joka vehkeestä keräiltyä..iskarit kans joutuu uusimaan jos nostaa 4"
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.03.2012, 18:10
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 209
Perusasetus

Suunnitelma


Tulin siihen tulokseen et dopinsonin +3" korottavat jouset joka nurkkaan. Kai ne sit ajan myöten vähän kasaantuu. Tuli venyteltyy tänään. Täytyy lokareista kyl ottaa siivu pois. Eteen ainakin pidempi jarruletku, taakse ei välttämättä tarvita. Etupäässä maasta renkaaseen 55cm. ja takana 50cm. Jos kuudenkympin paremmalle puolelle pääsis. Noi vanhat koropalat täytyy sipast pois.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	16032012438.jpg‎
Views:	360
Size:	93,2 Kt
ID:	25418   Click image for larger version

Name:	16032012442.jpg‎
Views:	335
Size:	90,0 Kt
ID:	25419   Click image for larger version

Name:	16032012437.jpg‎
Views:	320
Size:	92,7 Kt
ID:	25420   Click image for larger version

Name:	16032012446.jpg‎
Views:	353
Size:	91,0 Kt
ID:	25421  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.03.2012, 19:32
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

totta sä oot kallistuksen vakaajan heittäny kuikkaan??panhardin korvakoita rungosta tiputa hieman alemmas..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.03.2012, 20:15
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 209
Perusasetus

Juu ei ole vakaajia. Toi korvakoiden alentaminen vaikuttaa casteriin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.03.2012, 20:24
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Äkkiä ajateltuna se palauttais akselin lähemmäs alkuperäistä paikkaan sivuttaissuunnassa..?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.03.2012, 21:13
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 209
Perusasetus

Olut vaikuttanu jo sen verran et ei leikannu. Juu sen vois tehdä molempiin päihin. Luulin et jakareitten kiinnikkei.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.03.2012, 22:13
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Äkkiä ajateltuna se palauttais akselin lähemmäs alkuperäistä paikkaan sivuttaissuunnassa..?
juurikin näin...korkeammilla jousilla se väännättää akselia kieroon
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.03.2012, 00:18
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 209
Perusasetus

Tommosen löysin, Jos olis muillekkin apuja. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=41617
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.03.2012, 01:45
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 868
Perusasetus

anteeksi offtopic.
ompas muuten komee lj, mulla oli joskus 1 joka kaukaisesti muistutti tuota sun biiliä

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.03.2012, 06:35
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Onks noi 3" dobinsonit miten pirun jäykän tuntuset ajella?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.03.2012, 09:04
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja liero Näytä viesti
anteeksi offtopic.
ompas muuten komee lj, mulla oli joskus 1 joka kaukaisesti muistutti tuota sun biiliä

Kyl se muuten, mut suzuki tarrat lähteny kävelee. Näköjään on mustilla vanteilla paremman näkönen. Kaine dobinsonit on aluks aika jäykät. Mites onko kellään trail masterin jousia? Kokemuksia? Sain tarjouksen joka oli n.200€ kierros kalliimpi kuin dobinsons.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.03.2012, 18:12
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Velipojan RJ:ssä ja kaverin LJ:ssä on trailmasterin 2" korottavat.

Aika fiksun pehmosilta tuntuu molemmissa autoissa. RJ kulkee vähän perse pystyssä ja LJ on yllättävän matala mun silmään, johtunee tosin kaikesta mukana kulkevasta tavarasta ja molemmissa päissä olevista vinsseistäkin.

Miten halvat noi dobinsonsit muka oli kun muistaakseni trailmasteritkin saa about viidellä sataa?

Viimeksi muokannut Late_ : 21.03.2012 18:47
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.03.2012, 18:55
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 209
Perusasetus

Offivarusteest satasen kappale.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.03.2012, 18:43
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Jos muutat etupanhardin korvia niin voi olla routaheitoissa naamanilmeitä
kun ei panhardi ja ohjausvarsi enää "pelaa yhteen" Ja tämä perustuu omaan kokemukseen
ja todennäköisesti jollakulla muulla ei o vaikuttanu, mut kokeile ni saadaan tietää
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.03.2012, 23:25
mielimetsään:n Avatar
mielimetsään mielimetsään ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.10.05
Sijainti: Luhtikylä
Viestit: 97
Perusasetus

itsellä rj:ssä alla trailmasterin 3 tuumaa korottava sarja tai ilmottavat sen 2 tuuman sarjana mutta kyllä tuo sen lähemmäs kolme nostaa vaikka on autossa jonkin verran painoa takavinssiä sun muuta. hyvin pelaa ja on suht pehmeä ainakin dopinssoniin verrattuna, aikaisemmin siis oli dopinssonin 2 tuuman sarja joka mielestäni aluksi kova ja kun pehmeni niin meni todella löysäksi ainakin peräpää, otti melkein joka töyssyssä pohjaanlyöntikumeihin tosin jälkeenpäin laitettu hieman pidemmät kumit ku muuten ottaa levyjarrujen satulat runkoon kiinni. iskareina autossa omen tolpat jotka alunperin tarkoitettu hj:n alle. itse olen trailmasterin jousiin todella tyyvyväinen ja suosittelen muillekkin. on hieman kalliimpi mutta on sen väärti.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 25.03.2012, 08:51
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
kaverin LJ:ssä on trailmasterin 2" korottavat.
..
LJ on yllättävän matala mun silmään, johtunee tosin kaikesta mukana kulkevasta tavarasta ja molemmissa päissä olevista vinsseistäkin.
Täshän puhutaa varmaa minust.

Joo, uutenahan toi oli ihan sellain ku piti mut muutaman kuukauden päästä sai todeta että mulla on taas universumin matalin 2" korotettu Läjä. Ihan yhtä tontissa se oli edellisillä 2" Omeillakin mutta pistin sen piikkiin että olivat jo muutaman vuoden vanhat ja ostin sitten uudet. Mutta ilo oli tosiaan aika lyhytaikanen.

Keulilla mekaaninen vinssi, perässä sähköinen, jonkun verran putkea etu- ja takapuskureissa, tankki ja loota panssaroitu, turvakaaret ja 'huoltoautovarusteita' ehkä 20 kilon verran. Iskareina Omet joissa lukee jotain nitrojuttua :-)

Jotainhan tolle tarttis tehrä mutta ideat on vähän vähissä. Ei olisi peraatteessa taas varaa ostaa uutta jousisettiä (enkä oikein tiedä millaset ostaisikaan) joten jonkunlaisia välipalikoita jousiin olen funtsinut, mutta vähän tiukassa on ollu löytää sopivaa materiaalia kun takajousien halkaisija on kuitenkin sen reilun 150mm.

Tarttis varmaankin käydä alkajaisiksi vaa'alla tutkimassa että paljon toi edes painaa.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 26.03.2012, 21:39
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Tarttis varmaankin käydä alkajaisiksi vaa'alla tutkimassa että paljon toi edes painaa.
No ni. Toijjotan teknisestä palvelunumerosta kertoivat alustanumeron perusteella että etuakselin omapaino 860 ja taka 910, ja noistahan tulee siis 1770. Rekisteriotteessa lukee 1940. Vaaka sen sijaan antoi aikalailla toisenlaisia lukemia.

Tyhjällä tankilla, normaalilla arkiajovarustuksella ja hoikalla katsastusmiehellä etuakseli 1023kg ja taka 1194. Eli kepeä 450 kiloa enemmän kuin Toijjotan ilmoittama omapaino ja vajaa 300 enemmän kuin rekisteriotteen omapaino. Ja 7 kiloa enemmän kuin otteen kokonaispaino. Ja tämä kaikki siis ~tyhjänä.

Oiskohan tässä nyt sitten syy tohon jousien lässähtämiseen.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 27.03.2012, 21:54
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

kysytääs tässki topikissa, eli minkä mittaset on lj iin joouset kun on auton paino pällä, eli ei pituus irrallaan vaan paljonko ne painuu kasaan auton alla, pitäs bj kierteyttää ni tietäs vähän mitkä jouset laittas
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.03.2012, 22:45
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
kysytääs tässki topikissa, eli minkä mittaset on lj iin joouset kun on auton paino pällä, eli ei pituus irrallaan vaan paljonko ne painuu kasaan auton alla, pitäs bj kierteyttää ni tietäs vähän mitkä jouset laittas
Piti viel käyd vähä konttaamas. Edessä vakiojousi n.26cm. ja takana 2" korottavat n.32cm.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.03.2012, 06:46
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stare Näytä viesti
Piti viel käyd vähä konttaamas. Edessä vakiojousi n.26cm. ja takana 2" korottavat n.32cm.
kiitos
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 28.03.2012, 09:31
Erion:n Avatar
Erion Erion ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.12.06
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 290
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Jos muutat etupanhardin korvia niin voi olla routaheitoissa naamanilmeitä
kun ei panhardi ja ohjausvarsi enää "pelaa yhteen" Ja tämä perustuu omaan kokemukseen
ja todennäköisesti jollakulla muulla ei o vaikuttanu, mut kokeile ni saadaan tietää
En ihan tajunnut, eli miten olisi paras ratkaisu? Oletko säädettävän panhardin vai panhardin rungon puoleisen kiinnityspisteen tiputtamisen kannalla? itsellä nimittäin myös korotus edessä.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 28.03.2012, 11:44
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Erion Näytä viesti
En ihan tajunnut, eli miten olisi paras ratkaisu? Oletko säädettävän panhardin vai panhardin rungon puoleisen kiinnityspisteen tiputtamisen kannalla? itsellä nimittäin myös korotus edessä.
säädettävä panhardi varmasti hyvä vaihtoehto,aika kalliita tuppaa olemaan..tietenkin jos ei ole tieliikenne kelpoinen ajoneuvo niin voi itsekkin tehdä sen..itse olen tiputtanut korvakkoa rungosta hieman alaspäin..ajamaan en ole vielä päässyt joten siltä saralta ei ole kokemusta vielä..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 28.03.2012, 13:38
Stare:n Avatar
Stare Stare ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lappi
Viestit: 209
Perusasetus

Trailgear ja trailmaster taitaa olla yksi ja sama merkki. Sain tarjouksen Trail gearin jousista jotka joudutaan teettämään. Korotusta tulee n.3-4" Kaine hyvät on jos 2" jousetkin lässähti kuukauden ajossa. Tommoset laitan tilaukseen niin saan olla ensimmäinen onnellinen epäonnistuja.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 28.03.2012, 15:04
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Vallilasta saa Läjään +2" jouset jotka on noin 20% vakioita jäykemmät, 470e/kierros oli tän aamusessa sähköpostissa hinta.

En tiie. Ehkä ostan 3" Dopinssonit ja luotan siihen että se jäykkäkin jousi vetristyy ja on parin kk päästä veltto 2 tuumainen :-)
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ:n jousista kyssäri Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 0 28.05.2010 14:02
Volvon jousista.. TTHimanen Tekniikka & Jutustelu 3 09.01.2008 06:36
LJ ja RJ:n jousista KössiKenguru Tekniikka & Jutustelu 16 18.01.2007 15:57
hj jousista Jani E Tekniikka & Jutustelu 5 02.02.2006 08:23
HJ60:n jousista akke Tekniikka & Jutustelu 19 21.03.2005 19:13


Sivu luotu: 23:37 (GMT +2).