|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Etuakselin öljyvuotoEli tuli siis vihdoin hommattua neliveto hiluxi monen vuoden kiroamisen jälkeen takavedosta. Kyseessä on kai vissiin se ln46? Vm 82. Tossa hallilla viikonloppuna kattelin että pelkääjänpuoken etuakselin kääntömurikan kautta (oikeenimi?) kusee öljyä pihalle. Eli kymysys on, että mitä osia tarvii hommata ja paljonko pitää varata aikaa. Etujarrut ravistaa niin kivasti, että ainakin ne. Mutta kun purkaa pitää kaikkea, niin olis kiva tietää mitä vaihtaa samaan vaivaan.
|
#2
|
||||
|
||||
Siellä vuotaa vetoakselin stefa peräöljyä sinne kääntöpään maljan sisälle missä kuuluisi olla vain vaseliinia. Jos jarrulevyjen vaihtoon olet alkamassa niin samalla saa hyvin sitten nuo stefat uusittua. Aikaa on syytä varata jokunen tunti jos ei ole ennen purkanut.
Osia kyseiseen projektiin löytyy hyvin ainakin tuolta -> http://www.tamgears.com/
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Siis kun huohottimen yläpään venttiilii on vuosikymmenien suolakylvyissä saanut tarpeeksi paskaa sisäänsä, niin on tukossa. (olikohan v.-82 tuo takaiskuventtiili? Mutta tarkista huohotin ensimmäiseksi! samoin takaperän- ja jakiksen huohottimet) Muutama positivisessä mielessä "käsistään kätevä" harrastaja on jatkanut huohottimien letkuja niin paljon, että letkun päähän laitettu mopon? bensansuodatin on työnnetty runkoaisan sisään, ja nimenomaan niin päin, että mahdollinen kondesiovesi valuu suodattimesta ulos. Jos meinaat ajaa syvässä vedessä, niin huohotin kannattaa jatkaa esim. hytin takapilariin ikkunan puoliväliin? JA ILMAN MITÄÄN TAKAISKUVENTTIILEITÄ (siis tuo takaiskuventiili päästää toimiessaan lämminneen perän ylipaineen ulos, ja kun perä öljyineen jäähtyy, niin "imasee-" ilmaa, ja mahdollisen öljyn takaisin öljytilaan 2 tai 3:lla tiivistepinnalla olevista stefoista. Japanissa autot ei saa merkitä parkkipaikkaansa öljyllä. p.s jos vaihdat vetoakselin stefan, niin laita alkuperäinen tai ns. vahvistettu/tuplahuuli, joka sietää akselin epäkeskeisyyttä (Tamgearsilta löytynee) Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 20.02.2019 00:02 |
#4
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
Itse varautuisin samaan konkurssiin vaihtamaan pronssiholkit ja kääntöpään laakerit.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Samurai käynnistysongelma + etuakselin öljyvuoto | Smäkä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.09.2009 23:13 |
Putkentaivuttimen öljyvuoto?? | HiluMiks | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.01.2009 05:03 |
Harrasteauto LJ-70 Öljyvuoto | lukkomestari | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.04.2007 18:08 |
HJ Öljyvuoto | Holle | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.01.2007 13:20 |
öljyvuoto bj:ssä | HannuN | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.05.2006 22:37 |