Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2008, 23:02
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

King capin suuttimien paineet


Suuttimet pitäisi mitata ja säätää joten millaisiin lukemiin pitäisi päästä?
Mikähän mahtaa olla venttiilivälykset jos nekin säätäisi samalla?
Ja jos joku vielä tietää pumpun ennakon niin aina parempi.

Ja moottori oli 2.5L vapari vm -89.

Ongelmana on kylmäkäynnistys ja lievä "täryytys" yläkierroksilla, ja pakoputkesta tulee vaaleaa
savua joka haisee dieselille. Jos joku keksii jotain muuta vikaa niin voipi ehdotella...

t:Mikko

__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2008, 15:03
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

hehkut kannattaa myös tarkistaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2008, 20:00
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

hehkut on vaihdettu. Kylmänä kun starttaa niin lähtee yhdellä tai kahdella pytyllä heti ja muut seuraa kohta perästä..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.12.2008, 20:05
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

ja mitattu myös että hehkuille tulee virtaa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.12.2008, 20:21
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

no ei.. paljonko sinne tarttis tulla 9.6 vai jotain muuta?? jos ei tule niin mistä kannattaa lähteä vikaa metsästään?
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.12.2008, 22:52
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Maliskylä, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Kokeileppa hehkuttaa 3-4 kertaa peräkkäin.Omassa kc:ssa ainaki se auttaa ja en hehkuta hehkun merkkivalon mukaaan vaan kuuntelen millon aika rele napsahtaa pois päältä ja sit ootan n.5 sekunttia ja hehkutan uudelleen.Kovalla pakkasella saatan hehkutaa viis-kuuskin kertaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.12.2008, 08:57
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

juu useammin hehkuttamalla lähtee inasen paremmin käyntiin.. hetken silloinkin rytyyttää mutta käymään lähtee. Savu arvot olivat kaverin tallilla kun kokeiltiin aikas korkeat 8 ja vaaleaa puskee. Jäähdytin nesteet ei häviä eikä painetta tule syyläriin.

Viikonloppuna tarttis ottaa suuttimet käteen ja kokeilla kuseeko joku.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.12.2008, 21:32
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Moottorin tyyppi tarttis tietää ja suuttimen numero olis jo 100-varmaa faktaa --> hatusta 135 - 150 bar alueella.

Harmaa savu tulee paskoista suutinkärjistä.
Lisäkäryä antaa perseellään olevat venttiilivälykset ja komeuden kruunaa ruiskutuspumpun ajoitus, joka on melkein samalla kierroksella...

1. suuttimet kuntoon
2. TARKASTA hehkut yleismittarilla ja MITTAA jokaiselta jännite
3. venttiilivälykset kohdalleen
4. pumppu kohdalleen
5. MOLEMMAT suodattimet uusiksi

Matka taivaanrantaa kohden alkaa (ja lopuu samalla kun polttonestekkin!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.12.2008, 21:41
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011 Näytä viesti
Harmaa savu tulee paskoista suutinkärjistä.
Lisäkäryä antaa perseellään olevat venttiilivälykset ja komeuden kruunaa ruiskutuspumpun ajoitus, joka on melkein samalla kierroksella (ja lopuu samalla kun polttonestekkin!)
Näin vähän arvelinkin..

Moottorin päällä lukee td25 mutta kun ilman turboa niin eikös se ole sd25? Täytyy tarkastaa tyyppikilvestä jos se edes sieltä selviää..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.12.2008, 22:02
PatrolGR:n Avatar
PatrolGR PatrolGR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.12.07
Sijainti: Kompero, Liperi .
Viestit: 486
Perusasetus

sd25 ajotuksen säätö oli muistaakseni aika hankala, ei kai se muuten ois jääny mieleen. Vahatermarin kanssa tais oola teluuminen...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.12.2008, 22:20
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

ei. se konetyyppi on td25 vaikka ilman turboa onkin
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.01.2009, 14:23
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pazi86 Näytä viesti
ei. se konetyyppi on td25 vaikka ilman turboa onkin
Juu.. Ja jos ois turbollinen malli, ni se ois TD25T tosin, noi lienee aika harvas, mut Terranos esim on TD27T, joka o periaattees sama ku toi.

Eli toi tosiaan on malliltaan TD25. Ja tää o se uudempi kikkare, joka o ilmestynu jostai '88 nurkilta tonne '98 nurkille saakka. TD25 on tappikone, kun taas SD25 tais olla ketjun kans, korjakkaa jos oon vääräs. (?)

Ja tuskin selviää tyyppikilvestä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.01.2009, 16:11
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

mittasin hehkut ja kaikkiin tuli noin 10,4 volttia alussa ja 5,5 v jälkihehkuna.. kai ne kunnossa on..
lauantaina pitäis ottaa suuttimet irti ja testata paljonko kusee ja luultavasti maanantaina hakea tiivisteet ja uudet kärjet.
Mistä tampereelta kannattaa lähteä kyselemaan niintä, tammer diesel, dieselpojat vai joku muu ja minkä merkkiset kärjet ois hinta/laatu suhteeltaan parhaat??
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.01.2009, 16:30
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

mittasitko hehkujen vastuksen, eli noi jännitteet vihjaa releen olevan ok, muttei kerro välttämäti mitään hehkujen toimivuudesta, ainaski mersujen hehkujen vastusmittauskaan ei aina ole vakuuttanu niiden toimivan, ts. voi näyttää jotain, eikä silti rokkaa oikein
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.01.2009, 18:12
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.058
Perusasetus

AutoDatan antamaa Faktaa TD25 -koneelle:

Suihkutusjärjestelmä

Ruiskutuspumppu Merkki Bosch Kiki
Ruiskutuspumppu Tyyppi VE
Ruiskutuspumppu Osanumero 16700-44G05
Ruiskutuspumppu Osanumero 16700-1S800
Pumpputyyppi Jakajaruiskutuspumppu
Ruiskutusjärjestys 1-3-4-2
Suutin Merkki Bosch Kiki
Suutin ja suutinrunko Osanumero KV11257800/2
Avautumispaine - uusi/käytetty bar 103-112/98-103
Suutinkärjen vuoto (tippuminen) bar/sek 88-87/10

Hehkutulpat

Hehkutulppa - osanumero Beru 921 MJ
Hehkutulppa - osanumero Bosch 0 250 202 060
Hehkutulppa - osanumero Lucas/CAV HDS276


Viritys ja päästöt

Männän liike (pumppu) mm JAKK 0,71±0,02
Autodatan huomautus 25
16700-79P00 = 0,46±0,02
16700-79P01 = 0,71±0,02
Kampiakselin asento °EYKK 0
Joutokäynti rpm 700±50
Kuormittamaton kierrosluku rpm 4950-5150
Öljyn lämpötila °C 85
Joutokäynti - savutustestissä rpm 650-750
Säätimen nopeusalue - savutustestaukseen rpm 4800-5100
Max.aika korotetulla kierrosluvulla sek 1,0


Huoltotarkastukset ja säädöt

Venttiilivälys - imu mm 0,35 kuuma
Venttiilivälys - pako mm 0,35 kuuma
Puristuspaine bar 24,5-29,4
Öljynpaine bar/rpm 2,9-3,9/3000
Jäähdyttimen korkki bar 0,78-1,0
Termostaatin (ensiö/toisio) °C 82


Hehkut kannattaa testata myös irrallaan siten, että laittaa vaikka käynnistyskaapeleilla miinusta hehkun runkoon ja plussaa liittimelle.
Kytkentähetkestä alkaen alkaa mielessään laskemaan, että montako sekuntia kuluu, ennenkuin hehkutulpan kärki on punaisena.
Nopea tulppa hehkuu jo 5:ssä sekunnissa, mutta hidas tulppa vaatii 20 - 25 sekuntia.
Myös tulpan hehkuvaa kärkeä pitää seurata, sillä hyvä tulppa hehkuu kärjestään ja huono tulppa hehkuu sieltä tyvestään.

Kaikki tulpat pitäisi olla ainakin parin sekunnin sisään samanveroisia ja hehkua samasta kohtaa. Joskus on tullut eteen sellaisia koneita,
että siellä on sekaisin hitaita ja nopeita hehkuja. Hehkun rele määrää sen, että kumpiako tyyppejä pitäisi käyttää.

Esim. jos laitetaan nopeat pikahehkut ja autossa onkin alkuperäinen "hidas" hehkutuksen aikarele, niin silloin nämä
nopeat pikahehkut palavat rikki heti ensimmäisessä hehkutuksessa (ovat liian pitkään kuumana).
Jos taas laitetaan hitaat hehkut ja autossa on "nopea" hehkurele, niin silloin hehkut eivät ehdi kuumentua riittävästi ennen starttausta.

Hehkutulpat käyvät vanhemmiten hitaaksi ja vaativat sen takia kaksikin peräkkäistä hehkutuskertaa ennen starttausta.

Aika monessa autossa on sellainen systeemi, että kun virta-avainta kääntää sen "virta" -asennon jälkeen vähän lisää,
niin silloin saadaan hehkutuksen releelle "pakkosyötettyä" muutama sekuntti lisää hehkutusaikaa...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 01.01.2009 18:30
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.01.2009, 18:54
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

hehkut näytti 0.01 ohmia kun mittasin.. en oo varma mitä tarkoittaa.
irrotan hehkut lauantaina samalla ja testaa akulla..


Kiitos kartse1lle autodata tiedosta.

t:Mikko
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-

Viimeksi muokannut MikkoS : 01.01.2009 18:54 Perustelu: lisäys
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: king capin vaihdeloota O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 01.02.2010 23:11
Ostetaan O: King-Capin -87 napalukot Klasu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.11.2008 19:15
King Capin lisäpenkit SamTheFrog Tekniikka & Jutustelu 2 25.07.2007 15:39
O: King capin vaihteisto Pexzi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.01.2007 07:04
o/4*4 king-capin levikkeet O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 30.04.2006 13:46


Sivu luotu: 06:01 (GMT +2).