|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
King capin suuttimien paineetSuuttimet pitäisi mitata ja säätää joten millaisiin lukemiin pitäisi päästä? Mikähän mahtaa olla venttiilivälykset jos nekin säätäisi samalla? Ja jos joku vielä tietää pumpun ennakon niin aina parempi. Ja moottori oli 2.5L vapari vm -89. Ongelmana on kylmäkäynnistys ja lievä "täryytys" yläkierroksilla, ja pakoputkesta tulee vaaleaa savua joka haisee dieselille. Jos joku keksii jotain muuta vikaa niin voipi ehdotella... t:Mikko
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#2
|
|||
|
|||
hehkut kannattaa myös tarkistaa
|
#3
|
||||
|
||||
hehkut on vaihdettu. Kylmänä kun starttaa niin lähtee yhdellä tai kahdella pytyllä heti ja muut seuraa kohta perästä..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#4
|
|||
|
|||
ja mitattu myös että hehkuille tulee virtaa?
|
#5
|
||||
|
||||
no ei.. paljonko sinne tarttis tulla 9.6 vai jotain muuta?? jos ei tule niin mistä kannattaa lähteä vikaa metsästään?
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#6
|
|||
|
|||
Kokeileppa hehkuttaa 3-4 kertaa peräkkäin.Omassa kc:ssa ainaki se auttaa ja en hehkuta hehkun merkkivalon mukaaan vaan kuuntelen millon aika rele napsahtaa pois päältä ja sit ootan n.5 sekunttia ja hehkutan uudelleen.Kovalla pakkasella saatan hehkutaa viis-kuuskin kertaa.
|
#7
|
||||
|
||||
juu useammin hehkuttamalla lähtee inasen paremmin käyntiin.. hetken silloinkin rytyyttää mutta käymään lähtee. Savu arvot olivat kaverin tallilla kun kokeiltiin aikas korkeat 8 ja vaaleaa puskee. Jäähdytin nesteet ei häviä eikä painetta tule syyläriin.
Viikonloppuna tarttis ottaa suuttimet käteen ja kokeilla kuseeko joku.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#8
|
||||
|
||||
Moottorin tyyppi tarttis tietää ja suuttimen numero olis jo 100-varmaa faktaa --> hatusta 135 - 150 bar alueella.
Harmaa savu tulee paskoista suutinkärjistä. Lisäkäryä antaa perseellään olevat venttiilivälykset ja komeuden kruunaa ruiskutuspumpun ajoitus, joka on melkein samalla kierroksella... 1. suuttimet kuntoon 2. TARKASTA hehkut yleismittarilla ja MITTAA jokaiselta jännite 3. venttiilivälykset kohdalleen 4. pumppu kohdalleen 5. MOLEMMAT suodattimet uusiksi Matka taivaanrantaa kohden alkaa (ja lopuu samalla kun polttonestekkin!)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Moottorin päällä lukee td25 mutta kun ilman turboa niin eikös se ole sd25? Täytyy tarkastaa tyyppikilvestä jos se edes sieltä selviää..
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#10
|
||||
|
||||
sd25 ajotuksen säätö oli muistaakseni aika hankala, ei kai se muuten ois jääny mieleen. Vahatermarin kanssa tais oola teluuminen...
|
#11
|
|||
|
|||
ei. se konetyyppi on td25 vaikka ilman turboa onkin
|
#12
|
|||
|
|||
Juu.. Ja jos ois turbollinen malli, ni se ois TD25T tosin, noi lienee aika harvas, mut Terranos esim on TD27T, joka o periaattees sama ku toi.
Eli toi tosiaan on malliltaan TD25. Ja tää o se uudempi kikkare, joka o ilmestynu jostai '88 nurkilta tonne '98 nurkille saakka. TD25 on tappikone, kun taas SD25 tais olla ketjun kans, korjakkaa jos oon vääräs. (?) Ja tuskin selviää tyyppikilvestä. |
#13
|
||||
|
||||
mittasin hehkut ja kaikkiin tuli noin 10,4 volttia alussa ja 5,5 v jälkihehkuna.. kai ne kunnossa on..
lauantaina pitäis ottaa suuttimet irti ja testata paljonko kusee ja luultavasti maanantaina hakea tiivisteet ja uudet kärjet. Mistä tampereelta kannattaa lähteä kyselemaan niintä, tammer diesel, dieselpojat vai joku muu ja minkä merkkiset kärjet ois hinta/laatu suhteeltaan parhaat??
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#14
|
||||
|
||||
mittasitko hehkujen vastuksen, eli noi jännitteet vihjaa releen olevan ok, muttei kerro välttämäti mitään hehkujen toimivuudesta, ainaski mersujen hehkujen vastusmittauskaan ei aina ole vakuuttanu niiden toimivan, ts. voi näyttää jotain, eikä silti rokkaa oikein
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#15
|
|||
|
|||
AutoDatan antamaa Faktaa TD25 -koneelle:
Suihkutusjärjestelmä Ruiskutuspumppu Merkki Bosch Kiki Ruiskutuspumppu Tyyppi VE Ruiskutuspumppu Osanumero 16700-44G05 Ruiskutuspumppu Osanumero 16700-1S800 Pumpputyyppi Jakajaruiskutuspumppu Ruiskutusjärjestys 1-3-4-2 Suutin Merkki Bosch Kiki Suutin ja suutinrunko Osanumero KV11257800/2 Avautumispaine - uusi/käytetty bar 103-112/98-103 Suutinkärjen vuoto (tippuminen) bar/sek 88-87/10 Hehkutulpat Hehkutulppa - osanumero Beru 921 MJ Hehkutulppa - osanumero Bosch 0 250 202 060 Hehkutulppa - osanumero Lucas/CAV HDS276 Viritys ja päästöt Männän liike (pumppu) mm JAKK 0,71±0,02 Autodatan huomautus 25 16700-79P00 = 0,46±0,02 16700-79P01 = 0,71±0,02 Kampiakselin asento °EYKK 0 Joutokäynti rpm 700±50 Kuormittamaton kierrosluku rpm 4950-5150 Öljyn lämpötila °C 85 Joutokäynti - savutustestissä rpm 650-750 Säätimen nopeusalue - savutustestaukseen rpm 4800-5100 Max.aika korotetulla kierrosluvulla sek 1,0 Huoltotarkastukset ja säädöt Venttiilivälys - imu mm 0,35 kuuma Venttiilivälys - pako mm 0,35 kuuma Puristuspaine bar 24,5-29,4 Öljynpaine bar/rpm 2,9-3,9/3000 Jäähdyttimen korkki bar 0,78-1,0 Termostaatin (ensiö/toisio) °C 82 Hehkut kannattaa testata myös irrallaan siten, että laittaa vaikka käynnistyskaapeleilla miinusta hehkun runkoon ja plussaa liittimelle. Kytkentähetkestä alkaen alkaa mielessään laskemaan, että montako sekuntia kuluu, ennenkuin hehkutulpan kärki on punaisena. Nopea tulppa hehkuu jo 5:ssä sekunnissa, mutta hidas tulppa vaatii 20 - 25 sekuntia. Myös tulpan hehkuvaa kärkeä pitää seurata, sillä hyvä tulppa hehkuu kärjestään ja huono tulppa hehkuu sieltä tyvestään. Kaikki tulpat pitäisi olla ainakin parin sekunnin sisään samanveroisia ja hehkua samasta kohtaa. Joskus on tullut eteen sellaisia koneita, että siellä on sekaisin hitaita ja nopeita hehkuja. Hehkun rele määrää sen, että kumpiako tyyppejä pitäisi käyttää. Esim. jos laitetaan nopeat pikahehkut ja autossa onkin alkuperäinen "hidas" hehkutuksen aikarele, niin silloin nämä nopeat pikahehkut palavat rikki heti ensimmäisessä hehkutuksessa (ovat liian pitkään kuumana). Jos taas laitetaan hitaat hehkut ja autossa on "nopea" hehkurele, niin silloin hehkut eivät ehdi kuumentua riittävästi ennen starttausta. Hehkutulpat käyvät vanhemmiten hitaaksi ja vaativat sen takia kaksikin peräkkäistä hehkutuskertaa ennen starttausta. Aika monessa autossa on sellainen systeemi, että kun virta-avainta kääntää sen "virta" -asennon jälkeen vähän lisää, niin silloin saadaan hehkutuksen releelle "pakkosyötettyä" muutama sekuntti lisää hehkutusaikaa... Viimeksi muokannut Kartse1 : 01.01.2009 18:30 |
#16
|
||||
|
||||
hehkut näytti 0.01 ohmia kun mittasin.. en oo varma mitä tarkoittaa.
irrotan hehkut lauantaina samalla ja testaa akulla.. Kiitos kartse1lle autodata tiedosta. t:Mikko
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- Viimeksi muokannut MikkoS : 01.01.2009 18:54 Perustelu: lisäys |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: king capin vaihdeloota | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 01.02.2010 23:11 | |
Ostetaan O: King-Capin -87 napalukot | Klasu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.11.2008 19:15 |
King Capin lisäpenkit | SamTheFrog | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.07.2007 15:39 |
O: King capin vaihteisto | Pexzi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2007 07:04 |
o/4*4 king-capin levikkeet | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 30.04.2006 13:46 |