|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Cherokeehen välitykset, onko eroja?Hommailen uusia välityksiä XJhin ja noitahan tuntuu olevan kovin erihintaisia. Kun ensimmäinen tilaukseni karahti kiville maksuvälinekiistan vuoksi, kortti ei kelvannut ja olisi pitänyt lähettää shekki tai money order, niin vaihdoin kauppaa. Nyt sitten mieltä kaivertaa että kannattaako välityksistä valita kohtuuhintaiset vai maksaa n. 20% enemmän "parhaista"? Eli onko normirattaat kuinka paljon heikommat kuin kalliimmat? Käyttö on orkkis suunnistusta ja satunnaisia kulman etc tissiposkisafareita joilla ei pyritä extreme suorituksiin. 100% lukkoja ei ole, taakse saattaa tulla jollakin aikavälillä track-lockin tilalle joku kytkettävä ja eteen on matkalla Truetrack. Sulakkeina toimii luultavasti jo nyt edessä ristikot ja takana vetarit. Tuli tuo takakardaani Warnin kolhujen jälkeen KoMetin laittamana numeroa vahvempi. Perät ovat D30 ja Chrysler 8.25.
|
#2
|
||||
|
||||
Hommaa vaikka www.4x4garage.de:stä Yukonin välitykset. Hinta-/ laatu on erittäinkin hyvin kohdallaan, varsin hyviä arvioita on jenkkilän piireissäkin saanut. Itselle hommasin kys. firman 4:88 välitykset, ei voi haukkua. ARB:in paukahtamisen seurauksena pinioni oli syönyt syvät urat murikan kylkeen, mutta ei näkynyt mitään ylimääräisiä kulumia/ lohkeiluja lautaspyörän eikä pinionin hampaissa. Kertoo kai sekin jotain..
Halvimpien ja kalliiden välillä on eroa mm. työstön laadussa, viimeistelyssä, materiaaleissa, lämpökäsittelyjen laadussa yms.. joskus noita halkileikkauskuvia ja muita propagandainfoja lehdistä katsellut niin ei se ihan sama ole mitä ostaa. Halvimpien kohdalla voi oikeasti tulla ongelmaksi kestävyys (ei kestä "teräviä" iskuja), ja se että hammaskosketus on hankala/ mahdoton saada kohdalleen -> kuluu nopeammin ja voi siinä sivussa vähän pitää meteliäkin. Kyllä mall crawlerillakin pääsee. |
#3
|
||||
|
||||
Itsellä Genuine Gearin 4.56 ja ARBin lukot olleet käytössä jo kolmevuotta,ajettu warnii yms kisaa sekä muuta extremeä eikä ole ollut mitään ongelmaa. Pinnat hyvässähapessa eikä mitään epänormaalia havaittu. MVA Huolto asensi amattitaidolla....
|
#4
|
||||
|
||||
Alloy USA välityksessä oli noin 35-30% enemmän "kosketuspintaa" kuin Dana/Spicer originaalissa vuodelta 1980. Siis sama välitys kuitenkin kyseessä. Pinionin/lautaspyörän rakenne erosi originaalista CJ:n välityksestä.
Yukonilla on ainakin vetaripuolella ollut laatuvaikeuksia lähiaikoina... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dieselien eroja ? | arhe | Chit-Chat | 6 | 22.01.2008 08:18 |
Dieseleissä eroja? | Aapo-A | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 16.12.2007 17:54 |
Eroja rullakidoissa? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.07.2006 21:30 |
Onko hehkuissa eroja? Bosch vs. muut | Oz | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.01.2005 11:52 |
lantikoiden eroja | jsr | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.09.2003 20:52 |