Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2012, 14:18
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Terrano polttaa sulaketta


2001- mallin Terrano ampuu takapään sulakkeen heti kun kääntää viiksestä valot päälle tai laittaa auton käyntiin. Pimenee takavalot, rekkarivalot, mittarivalot, ja parkit sekä sumuvalot. Valojen pohjien viat olen mielestäni rajannut pois, irroittamalla ensin polttimot, myöhemmin koko lamppusysteemit. Seuraavaksi pitäisi kytkeä valoviiksi irti, ja kysynkin että lähteekös tuo ratin keskiö tai pillipainike ihan repäisemällä pois? Mites turvatyynyn laita, tuleeko silmille helposti? Ohjausakselni muovisuojia ja valoviiksen liitintä ei taida saada näkyviin irroittamatta rattia?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2012, 19:46
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

WD21 korisessa Terraanossa ainakin suojamuovit lähtee irti, että rattia tarvii irrottaa.... Ja sen alapuolisen ku saa pois, niin pääsee sen pistokkeen irrottaan. Täst tuoreemmasta ei oo sillai tietoa, että onko tässäkin tuo viiksi erillistä osaa pyykijän kaa kutne WD21:sen on.

Mitä Nissaneita tullut raplattua, niin yhdessäkään ei oo noissa ratin suojamuovien kauluksella lankarengasta kuten Mitsuissa on. Niissä melkeen järkiään siis ratti irti otettava, tai muuten vaan koitettava se renkuli ujuttaa pois kaulalta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2012, 21:04
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Onko vetokoukkua?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2012, 22:37
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Mulla hävisi takavalot niin vetokoukun johtonipussa oli johto poikki palanut.

Kaikki haaroitukset oli tehty nipun sisässä. Sen joutu purkamaan että vika löytyi.

Aika huonossa hapessa oli kaikki koplingit siinä nipussa.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.11.2012, 08:23
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Sain ohjausakselin ja liittimet näkymään ilman ratin irroitusta, ei sielläkään vikaa. Vetokoukku on kyllä, oli mielessä että pitää sekin tarkastaa. Fronteroissa oli paljon mystisiä vikoja johtuen vetokoukun sähköistä. Ei mulla mutta maailmalla. Kuinka paljon koukun johtonippua pitää purkaa, vai löytyykö mahdollinen vika pistokkeen kytkennöistä jos löytyy?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2012, 17:37
samisami2:n Avatar
samisami2 samisami2 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 3.891
Perusasetus

Vetokoukun rasiasta nyt ensimäisenä mittaisin että ei ole mikään väärä nasta rungossa. Sitten jos löytyy piuha mikä on maissa niin katsoo mistä se on ryöstetty ja johto irti. Nyt jos ei enään polta sulaketta niin vika on paikallistettu.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2012, 17:24
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Miten tuo mittaus käytännössä tehdään, ihan yleismittarilla?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2012, 17:54
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Nyt mää jo sanoisin että ota joku kaveri, jolla on hajua (auto)sähköistä, jeesiin niin helpottaa paljon.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.11.2012, 20:29
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Kyllä mä auton sähköjen kanssa olen rassannut, ja Harrikkaankin laitoin vilkut ihan itse, sitä vaan en nyt tajua miten tuosta pistokkeesta mitataan viallinen johto.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.11.2012, 20:53
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Ihan vaikka yleismittarin jatkuvuusmittauksella pistokkeen napojen ja korin välillä. Jos piippaa->maissa.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.11.2012, 21:00
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Terrano R20 melko lailla yleisvika on ne koukun sähköt, jotka lonkeroi siellä takapuskurin takana, hankaa maihin ja sulakkeet palaa, ei välttämättä ite rasiassa ja lamppujen takana näy kun kattelee...

Tarvikepaskaa kun laitetaan alkuperäiseen kiinni niin syntyy ongelmia yleensä aina jossain vaiheessa.

Noissa muistaakseni sähköt koukulle on vielä otettu noilla väliliittimillä itse valojen orkkisliittimistä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.11.2012, 09:08
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Mikäs asento yleismittarissa näyttää sen jatkuvuuden, sille on varmaan tietty symboli olemassa?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.11.2012, 13:01
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja räkä-ykä Näytä viesti
Mikäs asento yleismittarissa näyttää sen jatkuvuuden, sille on varmaan tietty symboli olemassa?
Ω eli vastusmittaus
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.11.2012, 13:56
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Mä yritin mittailla koukunpistoketta, sain kaikki pinnit piippaamaan...Mittari oli Ohmi-asennossa, 200 yksikkönä missä on kaiuttimen kuva,tai tuommoinen äänimerkin logo. Oliko edes oikein? Tuossa samassa asennossa jäljitin joskus viallisen hehkun.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.11.2012, 16:25
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

On se oikein. Taisit löytää vian, eli koko nippu maissa. Mitenhän lie mahdollista.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.11.2012, 16:44
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Älä sattana...en laittanut mustaa piuhaa runkoon vaan siihen pistokkeen peltilätkään missä pistoke on kiinni. Tuo vaiva tuli muuten heti pakkasilla, olisko pistokkeen kytkentäpurkki täynnä jotain jäätynyttä shittiä...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 09.11.2012, 14:53
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Mä mittasin tänään terveestä autosta koukun pistokkeen, sain siinäkin kaikki pinnit piippaamaan. Joko teen sen väärin tai mittari ei sovellu jatkuvuusmittaukseen?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 09.11.2012, 17:08
thudor thudor ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: Lapua, Finland.
Viestit: 109
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja räkä-ykä Näytä viesti
Mä mittasin tänään terveestä autosta koukun pistokkeen, sain siinäkin kaikki pinnit piippaamaan. Joko teen sen väärin tai mittari ei sovellu jatkuvuusmittaukseen?
Maattaahan se lamppujen kautta. Koita pienimmällä asennolla erottaisko mittari lamput ja suoran maan.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.11.2012, 17:11
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja räkä-ykä Näytä viesti
Mä mittasin tänään terveestä autosta koukun pistokkeen, sain siinäkin kaikki pinnit piippaamaan. Joko teen sen väärin tai mittari ei sovellu jatkuvuusmittaukseen?
Taitaa näyttää jatkuvuutta, kun maadottaa auton valojen kautta. Ei oo kovin montaa ohmia auton tuikut. Varmuuden asiaan saa, kun napsii polttimot irti ja testaa uudelleen. Luulis...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 13.11.2012, 13:21
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Täällä ollaan jäljillä. Vetokoukun piuhoja kun tempoi niin sai sulakkeen poksahtamaan. Runkopalkissa oli joku releen näköinen ihmeen purkki, joka oli liittimen tapainen. Sen irroittamalla sai sulakkeen kestämään. WD:tä liittimeen niin ei ainakaan heti mennyt sulake. Kärähtäneitä piuhoja tai sähkönjälkiä ei missään näkynyt. Seuraillaan tilannetta.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 14.11.2012, 19:07
räkä-ykä räkä-ykä ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: pohjois-häme/keski-suomi
Viestit: 61
Perusasetus

Ja vika löytyi. Kuskin puolen takavalon päällä olevan johtomytyn yhdestä johdosta oli kuori hinkkaantunut puhki, sieltä hitsaili ja räki. Tuo edellisen viestini outo purkki on vissiin kärryn vilkkurele, 42w luki kyljessä, ja releeltä se näytti. Kiitos myötäelämisestä!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajero polttaa sulaketta JJ90 Tekniikka & Jutustelu 11 23.03.2016 22:04
RJ70 Polttaa moottorin sulaketta? Janne1986 Tekniikka & Jutustelu 27 22.02.2012 19:55
Nainen polttaa (pitää savusta) AtteL Linkit 2 04.09.2011 13:35
Webasto polttaa sulaketta, VIKA KORJATTU Pete4WD Tekniikka & Jutustelu 9 24.10.2006 19:38
jeeppis polttaa kumia Linkit 7 28.05.2006 08:18


Sivu luotu: 05:28 (GMT +2).