|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Terrano polttaa sulaketta2001- mallin Terrano ampuu takapään sulakkeen heti kun kääntää viiksestä valot päälle tai laittaa auton käyntiin. Pimenee takavalot, rekkarivalot, mittarivalot, ja parkit sekä sumuvalot. Valojen pohjien viat olen mielestäni rajannut pois, irroittamalla ensin polttimot, myöhemmin koko lamppusysteemit. Seuraavaksi pitäisi kytkeä valoviiksi irti, ja kysynkin että lähteekös tuo ratin keskiö tai pillipainike ihan repäisemällä pois? Mites turvatyynyn laita, tuleeko silmille helposti? Ohjausakselni muovisuojia ja valoviiksen liitintä ei taida saada näkyviin irroittamatta rattia?
|
#2
|
|||
|
|||
WD21 korisessa Terraanossa ainakin suojamuovit lähtee irti, että rattia tarvii irrottaa.... Ja sen alapuolisen ku saa pois, niin pääsee sen pistokkeen irrottaan. Täst tuoreemmasta ei oo sillai tietoa, että onko tässäkin tuo viiksi erillistä osaa pyykijän kaa kutne WD21:sen on.
Mitä Nissaneita tullut raplattua, niin yhdessäkään ei oo noissa ratin suojamuovien kauluksella lankarengasta kuten Mitsuissa on. Niissä melkeen järkiään siis ratti irti otettava, tai muuten vaan koitettava se renkuli ujuttaa pois kaulalta. |
#3
|
||||
|
||||
Onko vetokoukkua?
|
#4
|
|||
|
|||
Mulla hävisi takavalot niin vetokoukun johtonipussa oli johto poikki palanut.
Kaikki haaroitukset oli tehty nipun sisässä. Sen joutu purkamaan että vika löytyi. Aika huonossa hapessa oli kaikki koplingit siinä nipussa.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#5
|
|||
|
|||
Sain ohjausakselin ja liittimet näkymään ilman ratin irroitusta, ei sielläkään vikaa. Vetokoukku on kyllä, oli mielessä että pitää sekin tarkastaa. Fronteroissa oli paljon mystisiä vikoja johtuen vetokoukun sähköistä. Ei mulla mutta maailmalla. Kuinka paljon koukun johtonippua pitää purkaa, vai löytyykö mahdollinen vika pistokkeen kytkennöistä jos löytyy?
|
#6
|
||||
|
||||
Vetokoukun rasiasta nyt ensimäisenä mittaisin että ei ole mikään väärä nasta rungossa. Sitten jos löytyy piuha mikä on maissa niin katsoo mistä se on ryöstetty ja johto irti. Nyt jos ei enään polta sulaketta niin vika on paikallistettu.
|
#7
|
|||
|
|||
Miten tuo mittaus käytännössä tehdään, ihan yleismittarilla?
|
#8
|
||||
|
||||
Nyt mää jo sanoisin että ota joku kaveri, jolla on hajua (auto)sähköistä, jeesiin niin helpottaa paljon.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#9
|
|||
|
|||
Kyllä mä auton sähköjen kanssa olen rassannut, ja Harrikkaankin laitoin vilkut ihan itse, sitä vaan en nyt tajua miten tuosta pistokkeesta mitataan viallinen johto.
|
#10
|
||||
|
||||
Ihan vaikka yleismittarin jatkuvuusmittauksella pistokkeen napojen ja korin välillä. Jos piippaa->maissa.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#11
|
|||
|
|||
Terrano R20 melko lailla yleisvika on ne koukun sähköt, jotka lonkeroi siellä takapuskurin takana, hankaa maihin ja sulakkeet palaa, ei välttämättä ite rasiassa ja lamppujen takana näy kun kattelee...
Tarvikepaskaa kun laitetaan alkuperäiseen kiinni niin syntyy ongelmia yleensä aina jossain vaiheessa. Noissa muistaakseni sähköt koukulle on vielä otettu noilla väliliittimillä itse valojen orkkisliittimistä. |
#12
|
|||
|
|||
Mikäs asento yleismittarissa näyttää sen jatkuvuuden, sille on varmaan tietty symboli olemassa?
|
#13
|
||||
|
||||
Ω eli vastusmittaus
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#14
|
|||
|
|||
Mä yritin mittailla koukunpistoketta, sain kaikki pinnit piippaamaan...Mittari oli Ohmi-asennossa, 200 yksikkönä missä on kaiuttimen kuva,tai tuommoinen äänimerkin logo. Oliko edes oikein? Tuossa samassa asennossa jäljitin joskus viallisen hehkun.
|
#15
|
||||
|
||||
On se oikein. Taisit löytää vian, eli koko nippu maissa. Mitenhän lie mahdollista.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#16
|
|||
|
|||
Älä sattana...en laittanut mustaa piuhaa runkoon vaan siihen pistokkeen peltilätkään missä pistoke on kiinni. Tuo vaiva tuli muuten heti pakkasilla, olisko pistokkeen kytkentäpurkki täynnä jotain jäätynyttä shittiä...
|
#17
|
|||
|
|||
Mä mittasin tänään terveestä autosta koukun pistokkeen, sain siinäkin kaikki pinnit piippaamaan. Joko teen sen väärin tai mittari ei sovellu jatkuvuusmittaukseen?
|
#18
|
|||
|
|||
Maattaahan se lamppujen kautta. Koita pienimmällä asennolla erottaisko mittari lamput ja suoran maan.
|
#19
|
|||
|
|||
Taitaa näyttää jatkuvuutta, kun maadottaa auton valojen kautta. Ei oo kovin montaa ohmia auton tuikut. Varmuuden asiaan saa, kun napsii polttimot irti ja testaa uudelleen. Luulis...
|
#20
|
|||
|
|||
Täällä ollaan jäljillä. Vetokoukun piuhoja kun tempoi niin sai sulakkeen poksahtamaan. Runkopalkissa oli joku releen näköinen ihmeen purkki, joka oli liittimen tapainen. Sen irroittamalla sai sulakkeen kestämään. WD:tä liittimeen niin ei ainakaan heti mennyt sulake. Kärähtäneitä piuhoja tai sähkönjälkiä ei missään näkynyt. Seuraillaan tilannetta.
|
#21
|
|||
|
|||
Ja vika löytyi. Kuskin puolen takavalon päällä olevan johtomytyn yhdestä johdosta oli kuori hinkkaantunut puhki, sieltä hitsaili ja räki. Tuo edellisen viestini outo purkki on vissiin kärryn vilkkurele, 42w luki kyljessä, ja releeltä se näytti. Kiitos myötäelämisestä!
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajero polttaa sulaketta | JJ90 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 23.03.2016 22:04 |
RJ70 Polttaa moottorin sulaketta? | Janne1986 | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 22.02.2012 19:55 |
Nainen polttaa (pitää savusta) | AtteL | Linkit | 2 | 04.09.2011 13:35 |
Webasto polttaa sulaketta, VIKA KORJATTU | Pete4WD | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 24.10.2006 19:38 |
jeeppis polttaa kumia | Linkit | 7 | 28.05.2006 08:18 |