|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
BJ40 takalevyt ja puristajat?Terve! Muokkasin vähän alkuperäistä viestiä, joo, ehjät sylinterit on nyt hommattu mutta dyno ei silti tykkää.... Niin, jos nyt kuitenkin vetäisin levyt taaksekin, Mitä puristajia/levyjä ootte käyttänyt kun BJ40seen tehty taakse levykonversio? Kiinnikkeet voin ite leikata plasmalla. Tai, onko jossain jotain tilattavaa konversiosettiä?
Viimeksi muokannut jay75 : 26.05.2020 11:22 |
#2
|
||||
|
||||
Ainaki tamgearsin kuvastossa on. Kysy sieltä.
|
#3
|
||||
|
||||
autodoc
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#4
|
||||
|
||||
Nimarkilta ostin 9.55€/kpl. En tiijä onks sun laitteessa samat?
|
#5
|
|||
|
|||
Klaukkalasta saa tulla noutamaan käytetyt, toimivat sylinterit. Tuo vaikka pari pulloa limpparia maksuksi.
Sami
__________________
Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista |
#6
|
|||
|
|||
Saako noihin -80 BJ40 sylintereihin mistään uusia suojakumeja?
Siis noihin malleihin: (Kopsaan tähän tuon ylläolevan viestin kokonaisuudessaan: Terve! Muokkasin vähän alkuperäistä viestiä, joo, ehjät sylinterit on nyt hommattu mutta dyno ei silti tykkää.... Niin, jos nyt kuitenkin vetäisin levyt taaksekin, Mitä puristajia/levyjä ootte käyttänyt kun BJ40seen tehty taakse levykonversio? Kiinnikkeet voin ite leikata plasmalla. Tai, onko jossain jotain tilattavaa konversiosettiä?) Viimeksi muokannut jay75 : 26.05.2020 11:23 |
#7
|
||||
|
||||
Mulla on takana HJ60 etulevyt (keskireikä suurennettu ja etunavan pinnapulteilla navan takana) ja HJn etusatulat. Lisäksi takapiirissä on wilwoodin proportionin kuristin jolla saa jarrut balanssiin. On ollut myös patrolin etusatulat mutta niistä pääsee palat tippumaan niin vaihdoin parempiin. Ehkä parempi vielä olisi joku VW transportterin? satula jossa mekaaninen käsijarrumahdollisuus mukana.
|
#8
|
||||
|
||||
Säätö hakusessa ja/tai ilmaa
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia... |
#9
|
|||
|
|||
Eikö maapallolta muka löydy yhtäkään levyä joka istuisi sorvaamatta taakse?
(Lontooksi kun Googlasin niin sanoivat siis kaikki myös samaa) |
#10
|
|||
|
|||
Niin, ja sitten vielä noista rumpujen sylintereistä, kuinka laahaavaksi se pitäisi jättää? (Googletus antoi semmosen tiedon että kiristää kunnes pyörä ei pyöri ja sit 3? klikkiä taakseppäin, kuulostaa mun mielestä vaan liian mutulta.)
Ja tietääkö kukaan saisko siis noita sylinterien kumihattuja mistään? |
#11
|
||||
|
||||
Eipä ole tullut vuosiin noiden kanssa puljattua, mutta KUNNOLLA ilmattuina ja kumpainenkin sylkkä SAMOIN säädettynä (nollasta = kiinni asennosta lähtien se niiden säädettävä puoli), eli putsattu rumpu paikoilleen samoilla kierroksilla molemmissa kun vain menee paikoilleen, ja siitä sitten takaa napsu kerrallaan kiristäen kumpaakin (huom. pyörimissuunta!) kunnes kevyt SOPIVIEN kenkien laahaaminen. Parit tiukemmat jarrutukset ja siinä. Pitäisi tuolla reseptillä kyllä onnistua jos kaikki palikat kunnossa. Erityisesti ne rummut...
Liittymättä suoraan juuri noihin tiivareihin, niin aika moni niistä vähistä kivijalkakaupoista mitä vielä on, saa hankittua vanhoihinkin vehkeisiin osia vaikka niitä netti ei tunnistaisi. Uskomatonta kyllä.
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#12
|
|||
|
|||
Ja ennen muuta säätöä käsijarru ihan löysälle ja sitten säädetään ne hihnat vähän hinkkaamaan. Onko hihnat jarrurummun kanssa samalla halkaisijalla?
|
#13
|
|||
|
|||
On samalle halkasijalle, ja kuulleet sopiviksi rummuille.
Käsijarru ottaa suoraan voimansiirtoon. |
#14
|
|||
|
|||
Mitä tarkoittaa "dyno ei silti tykkää...."Lainaus:
Siis onko ongelma mikä? a) puoltaminen b) tehottomuus c) päällejäänti. vai joku muu.... siis mikä? esim. minun nimimerkin vm.-76 BJ-40 käsijarru ei tykkää dynometristä; siis tuo wanha kardaanijarru on luonteeltaan juurikin "seisontajarru"; Vanhat jarrukengät ja kuoleentuneet jouset (molemmat vaihdettu minun omistusaikana alkuperäisiin) aiheuttaa sen, että käsijarru toimii "itsetehostavana" siis kun katsastusinsinööri vetää käsijarrua, niin ensin ei tapahdu mitään, ja kohtuu voimalla vedettynä kardaanijarru "puraisee" kiinni, ja BJ hyppää pois jarrudynamometrin rullilta |
#15
|
|||
|
|||
Sitä voimansiirron käsijarruahan ei saa vetää päälle kun dynoillaan katsastuksessa..
Mutta, ongelma löytyikin lopulta, otin videota toinen puoli auki ja toinen säädetty juntturaan niin huomasin että yksi pölykumi "pullistuu" poljettaessa, eli oli toinenkin sylinteri "piilopaskana", yhden selvästi hajonneen olin jo vaihtanut, tilasin nyt kaikki uudet sylinterit ja kengät, jousisarjaa en vaan löytänyt euro4x4partsista.. Levyjarrut olis ollu kivat mutta en vaan pidä sitä järkevänä että aina kun levyt vaihtaa niin ne pitää viedä sorvaajalle ekaks... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mogin peltiperään levyt / sopivat jarrulevyt mistä? | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 05.11.2011 18:22 |
bj40 jossa 3b kone, mistä laturi? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.01.2008 23:40 | |
ostan suzukin etu jarru levyt 4kpl ja sylinterit | psychobilly | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 10.12.2006 23:03 |
BJ40:n jousi-akseli-levyt ja kiikkuja.... | Ippe911 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.03.2006 17:08 |
levyt taakse bj40,linkki hdj 80 periin? | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 05.09.2005 16:29 |