Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 29.04.2014, 19:55
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Raajärvellä ajettujen kisojen säännöt esim. täältä: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=81941

Tuntuu että tässä topikissa on kaks eri asiaa vähän solmussa, eli ne varsinaiset säännöt (esim. rengaskoko) ja sitten toisekseen ratasuunnittelu.

Itte oon sitä mieltä että officrossissa pitäisi koko rata päästä ajamalla läpi (ilman vinssaamista) molemmissa luokissa koko kisan ajan ainakin hyvällä ajolla. Huonolla autolla tai kuskilla/ajoilinjalla saa joutua vinssailemaankin, kunhan rata ei mene tukkoon.

Mut samalla olisi hyvä huolehtia siitä etteivät vauhdit karkaa liian isoiksi, toistamarkkaa on jo hitsin paljon monelle autolle/kuskille ja radalle.

Mun mielestä sääntöjen ja ratasuunnittelun tärkein tavoite on se, että kaikki (osallistujat, yleisö, järjestäjät) on ehyitä kisan jälkeen. Mut silti pitäis saada kilpailijoille hauska ja yleisölle näyttävä kisa, ilman että järjestäminen on hitsin kallista tai suuritöistä.

Joka ehdottelee sitä lippusiiman vetämistä paljon ja jokapaikkaan niin voi käydä kokeeksi vetämässä esim. kilsan sitä. Silleen että pysyy paikoillaan vaikka vuorokaudenkin, myös tuulisessa säässä. Ja sit keräilee sen kaiken pois.

Toki lippusiimaa tarvitaan, mutta esim. kahden kilsan rata sisä- ja ulkoreuna + yleisölle oma rajoittimensa on jonkunlainen homma merkitä (ja kerätä pois).

Radan pitää tietty olla kilpailijoille tarpeeksi selkeä, että osaavat ajaa suunniteltua rataa ilman ylimääräisiä ylläreitä/vaaramomentteja taikka oikaisuja.

Jos rata menee tukkoon esim. jonkin paikan pettämisen vuoksi, olisi hienoa jos rataa pystyy lennosta muuttamaan kisan sujuvuuden edistämiseksi. Pitää vaan olla tasapuolinen eli ei saa suosia ketään tiettyä kilpailijaa. Edellyttää hyviä yhteyksiä (esim. toimivat pemarit), asiansa osaavia järjestäjiä ja ripeitä päätöksiä kilpailun johdossa (tai sit selvät ohjeet etukäteen ratavalvojille).

Mun kaks senttiä. Sanoinpahan mitä asiasta ajattelen, ilman sen kummepia intohimoja suuntaan tai toiseen. Rengaskokojen jne. suhteen kannattaa kuunnella kilailijoita mahdollisuuksien mukaan. Siis niitä jotka oikeasti ajaa tätäkin kisaa eikä vaan "netti/neitioffaa".

-Paavo
Vastaa lainaten