Näytä yksittäinen viesti
  #75  
Vanha 07.02.2006, 09:05
HobGoblin HobGoblin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.08.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Anteeksi nyt kun samaavanhaa asiaa kertailen, mutta kun ei meinaa uskoa millään ei.. Monestako kohtaa tuo kori on tuolla rungossa kiinni? Ja periaatteessa jos jarruputket on kunnossa niin sittenkö ei tarvi uusia mitään osia? Ei vaan usko.. Ei.. Itselläkin luultavasti pajeron hankinta taas edessä ja jos se kerran NOIN helppoa on niin...

-Tein itse ja YRITIN säästää-
Eipä mitiä anteeksipyyntöjä, sitähän varten nämä jutut täällä on että pääsee hiukan helpommalla kun joku on jo aiemmin homman kanssa painiskellut...

Pitkässä Pallerossa on 12 kiinnityspulttia, lyhyessä taitaa olla 10.
Ja noista pitkän 12:sta kaksi takimmaista on pitempiä kuin muut, niinkuin tikku oivallisesti mainitsee kirjoituksessaan.

Tuo minun 50mm korotus meni todellakin noin yksinkertaisesti, ainoa mitä jouduttiin uusimaan oli ne jarruputket, jotka olivat siis alkuperäiset.
Alkuperäiset putket ovat melko kovan tuntuista materiaalia, joten niiden uudelleen taivutteleminen osoittautui hankalaksi.
Jos putket on jo vaihdettu notkeampaan kuparinikkeliputkeen niin luulisi niiden sitten antautuvan hiukan helpommalla.

Jenkkien palstoilla on ollut puhetta takalokarin tienoilla olevista kiinnikkeistä,
joiden tarkoitus ilmeisesti on pitää kori rungolla onnettomuustapauksissa.
Minulla ei sellaisia ollut, ilmeisesti ovat ainoastaan jenkkimarkkinoiden ongelma/ominaisuus.
Lisäksi ainakin pitkässä on takalokasuojien keskikohdalla tukitallat,
jotka on ajateltu tukemaan koria runkoa vasten kun takaluukussa on raskasta kuormaa.
Noissa siis ei ole kiinnityspulttia, enkä ainakaan minä niitä korottanut mitenkään. Tukitallan ja rungon välissä on nyt sitten
hiukan yli 50mm väliä, enkä ole ainakaan vielä huomannut että olisi vaikuttanut mihinkään.

Eli eikun palleron koria vaan kohti taivaita, eikä kannata masentua vaikka isot pojat suureen ääneen kertovat kuinka huono maastoauto Pajero on, se ei pidä alkuunkaan paikkaansa...


- Isoa kovaa kellon ympäri -
Vastaa lainaten