Jeepin (XJ) kanssa vietetty aika ei oo hukkaan heitettyä

eihän? Tänään pientä huolto ym toimintaa kun pääsin lämpimään talliin. Ensin paukuttavan etuvetarin kimppuun palstan hyvillä ohjeilla. Kaksitoistakulmasta 13mm hylsyähän ei mistään löytyny mutta lenkkiaivaimella aukes nuo kolme pulttia. Jarrusatulan kiinnitystä ihmettelin tovin kunnes uskoin että ne 8mm kaksitoistakulmasethan sitä kiinni pitelee. Pyöränlaakeri mötikkä irtos kun vähän väänsi ratista ja sopiva tappi oli pultinkannan ja U-jointin välissä. No vetari käteen ja ristikkoa kattomaan ja se vaikutti ihan tiukalta ja ehjältä. En ruvennu sitä irti paukuttelemaan vaan kattelin mistä muualta ääni vois tulla. Etukardaanin ristikko oli ehjä ja mikään muukaan ei pitäny ääntä kun osia pyöritteli. Ei muuta kuin romut takas paikalleen vaseliinin kanssa ja pyörä kiinni. Rattia kun käänsi vasemmalle tappiinasti ja meni pyörittämään rengasta niin prkl, rengashan raapii alatukivarteen. Siitähän tuo rapse kuulu, eli ei ole vetari heti paukahtamassa

. Mistä lie hommatut mitkä lie vanteet alla tossa... Renkaathan on huimat 235 75 15..
Ei hukkaan menny, nyt taas uskaltaa ajella ja tietäähän miten toikin kohta puretaan jos tarvetulee. ( ja on varaosa valmiina)
Lisäksi öljyt ja suodatin vaihtoon (4l ulos ja yli 5l sisälle..). ilman putsari ja yksi umpio. Niin ja etuoven kajariin tuli johdot liitettyä..