Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 09.08.2011, 22:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

pitkä startti lämpimänä


Palstalla tuntuu olevan monenlaista diissel-guruakin, niin kysästäänpä jo tovin aikaa mietityttänyt asia.

Kyseessä siis tuo oma kulkine eli Denson sähköohjatulla jakajapumpulla oleva esikammiodiisseli. Pikku hiljaa siihen on tullut ominaisuudeksi että se ei starttaa toyotamaisesti lämpimänä avainta napauttamalla, normaalisti saa hangata n. 1-2 sek, joskus pidempäänkin. Joskus oikeesti kuumalla säällä, esim. kesälomareissulla helteellä ruottalaisella diisselillä sai hankuuttaa silleen saattamalla käyntiin. Mitään minkäänväristä pöläytystä ei tule, eikä muitakaan oireita/sivuääniä ole. Öljyä ei kulu nimeksikään ja suuttimet on tsekattu/säädetty toissakesänä ylärajalle (160 bar).

Mikä ton tekee? Väljistyykö nää jakajapumput ajan myötä niin ettei kuumalla lirulla diisselillä paine riitä suuttimia avaamaan? Savuahan tästä laitteesta ei oikein saa yrittämälläkään ulos vaikka boksi on ecua huijaamassa, liittysköhän mitenkään asiaan? Kulku muuten melko kohdallaan, tosin alhaalta sais vääntää paremminkin.

Luultavasti ekaks ehdotetaan jotain imuvuotoa/ilmaa, mutta luulis sen vaivaavan sit kylmänäkin. Lämpimänä oire sama, sammuttipa ja starttas samointein käymään tai sit seisomisen jälkeen.

Vastaa lainaten