Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 04.12.2009, 13:02
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Asia ketjun aloitit..

Minä olen miettinyt aivan samaa asiaa.. Toki, mulla on nyt käytössä ns. vanhan tekniikan Turbodiesel Avensis, 2 litran motilla, josta on puhaltimella kutiteltu n.90 kaakkia.. Siitä kun mennään D4D Aveihin, niin niissä kuulemma ongelmia on jo ilmennytkin. Noilla vanhan Aven moottoreilla pystyy kuulemma kivasti ajelemaan aivan kammottavia kilometrejä.. Kaikki, joilta asiasta tiedustelin, suosittelivat nimenomaan tuota vanhaa mallia.. Kulutus oli viime tankkauksen yhteydessä jonkun verran alle 6litraa /100km.. Ei pahasti yli 300Tkm ajetulle farkulle ja lämpö riittää..

Lisäksi päättömäksi asian tekee se tosiasia, että kun noita nyt päätetään verottaa päästöjen mukaan, niin silloin pitäis kyllä älytä ottaa huomioon myös nykyhärpäkkeissä talvella pakollisen Webasto/Eberin kuluttama polttoaine.. Se kun lasketaan auton omaan kulutukseen, niin helposti puhutaan meikäläisen Avensiksen kulutuslukemista, mutta todellisuudessa paljon pahemmasta päästökuormasta.. Onkohan päättäjät koskaan menneet haistelemaan, minkämoinen käry Webaston pakoputkesta aina sillointällöin kumpuaa...

Pöljää hommaa... Vähän samoin, kun sillä yhdellä porukalla, joka suunnitteli helevetin hienon, pienikulutuksisen sähköauton.. Muuten se toimi hyvin, mutta talvella sinne jäätyi.. Ja kun siihen tungettiin soppeli lämppäri, niin silloin sähkö ei riittänyt edes valopylvään välin ajamiseen.

Perkele, sanon minä.
Vastaa lainaten