Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 04.12.2009, 11:46
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.805
Perusasetus

Miksi nykydieselit eivät KESTÄ?


Hajonneita venttiilikoneistoja, räjähtäneitä ruiskupumppuja, levinneitä turboja. Kaikkia näitä yhdistää se ikävä tosiasia, että dieselmoottorin korjaaminen on todella kallista. Puhutaan useiden tuhansien eurojen summista. Markkoina siis kymmeniä tuhansia!

Polttoainetta menee vähemmän, mutta rahaa palaa senkin edestä. Se mitä yritän sanoa on se, ettei nykyajan viriviridieseleissä ole järkeä.

Kyllä noin 60 hv on maksimiteho mitä 2-litraisesta dieselistä voidaan ottaa ulos luotettavuuden kärsimättä.

Nuo nykyaikaiset dieselit on kyllä todella epäluotettavia. Jos tutkit eri merkkien foorumeilta huomaat että nuo pahimmat epäluotettavuustekijät kohdistuvat samoihin osiin.

Onneksi löytyy vielä vanhemman mallisia dieseleitä joilla voi ajaa; ei maksa paljon, kuluttaa polttoainetta kohtuudella, lämpökin riittää. Ja hyvällä tuurilla saa vielä kivoilla varusteillakin.

Suomen talviöljy syö koneesta ruiskutuspumpun tiivisteet. Tiivarien vaihto maksaa tavalliseenkin pumppuun 500 egestä ylöspäin.

__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC
Vastaa lainaten