Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke
Mikäli teltta ajaessa kasassa ( ), niin hyöty lie aika marginaalinen kun ajokin ilmanvastus muutoinkin leikkimökin luokkaa. Toisekseen taitaisi kattoteltta viritelmät tulla aika lailla takaa yli jos tuulilasin päälle yhtään mitään virpoisi... Sivutuuli ajo-omituisuudet varmasti isompi ongelma
|
Joo, taitaa aiemman korimallin Jimnyssä olla lyhyempi katto kuin nykyisessä, jossa pystympi tuulilasi (silmämääräisesti ja viivotinmittauksella sivukuvista New_Jimny_Highlights.pdf). Ja toki teltan pitäisi olla kompakti kuten tuossa riuden linkkaamassa.
Nykyisen korimallin Jimny pysyi väistökokeessa (Jimny moose test juutuupissa) kumijaloillaan lievästi kenguruloikkien ja leventyneellä ajolinjalla. Tiedä sitten miten jos katolla olisi teltta eikä sille "heittoistuinta".
Joissakin automalleista (esim. Subaru Outback) on erikseen kattopainot auto paikallaan ja ajossa ja vielä erikseen varustelutaso suuremmalle kattokuormalle. Kyllähän sitä sellaisella kattotelttailisi mieluummin.