Näytä yksittäinen viesti
  #831  
Vanha 11.05.2023, 09:51
nemola nemola ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.12.21
Sijainti: Suomi
Viestit: 177
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Mikäli teltta ajaessa kasassa ( ), niin hyöty lie aika marginaalinen kun ajokin ilmanvastus muutoinkin leikkimökin luokkaa. Toisekseen taitaisi kattoteltta viritelmät tulla aika lailla takaa yli jos tuulilasin päälle yhtään mitään virpoisi... Sivutuuli ajo-omituisuudet varmasti isompi ongelma
Joo, taitaa aiemman korimallin Jimnyssä olla lyhyempi katto kuin nykyisessä, jossa pystympi tuulilasi (silmämääräisesti ja viivotinmittauksella sivukuvista New_Jimny_Highlights.pdf). Ja toki teltan pitäisi olla kompakti kuten tuossa riuden linkkaamassa.

Nykyisen korimallin Jimny pysyi väistökokeessa (Jimny moose test juutuupissa) kumijaloillaan lievästi kenguruloikkien ja leventyneellä ajolinjalla. Tiedä sitten miten jos katolla olisi teltta eikä sille "heittoistuinta".

Joissakin automalleista (esim. Subaru Outback) on erikseen kattopainot auto paikallaan ja ajossa ja vielä erikseen varustelutaso suuremmalle kattokuormalle. Kyllähän sitä sellaisella kattotelttailisi mieluummin.

Viimeksi muokannut nemola : 11.05.2023 11:34
Vastaa lainaten