https://btbprod.com/product/fj40-fj4...977-1978-1979/
siis tuossa 8? pultilla olevassa kannessa, jossa hidas/nopea siirtohaarukka sijaitsee, tuo toisessa päässä kullanvärisenä näkyvä on huohotin.
(Noiden toyotien voimansiirron huohottimet on jo tuolloin, oliko -70 vai jo -60 luvulla semmoiset venttiilit, että ylipaineen päästää ulos, mutta alipaine "imaisee-" ensimmäisestä stefan huulen tihkuneen öljyn 2?-3? huulisesta stefasta takaisin....
Ja tuohon vaihteisto-jakis ongelmaan etsittiin ratkaisua jo taannoin, kysyin toteutusta jo taannoin:
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=163510
ja viestit 20.7 selvensi asiaa huomattavasti:
Onko tuossa sinun kuvassa tuon vaihteiston ja jakovaihteiston välissä ns? 6 pultin kumikytkin, siis 3 pultilla alunperin MB vaihteistossa, ja 3 pultilla jakolaatikon omavalmiste- adapterissä?
-> jos on, niin tuntuu erikoiselta, että BJ jakolaatikon öljyt pääsisi "siirtymaan-" tuon MB kardaanin ensimmäisen osan kautta.....
Toki se "ihmetyttää", että tuo kokonpano on kestänyt:
-Alunperin BJ-40 vaihteiston/jakolaatikon noin 50 cm pitkä sisääntuloakseli on laakeroitu ensimmäiseksi kytkinakseliin ja päälaatikon/jakiksen välissä on aika iso laakeri, joka saa voitelun vaihteiston öljystä....
Ja tuon em. laakerin, joka saa voitelun pääläätikon öljystä, on akselia noin/alle 10 cm. tuohon.
Siis Minusta tuolla kokoonpalolla bj jakolaatikko ei liene syyllinen "päälaatikon-" täyttymiseen"