Viestiketju: Asehulluille
Näytä yksittäinen viesti
  #350  
Vanha 25.08.2019, 17:15
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Mahdatko nyt haluta ymmärtää asiat ihan tahallasi väärin, vai mikä?

Mr. 3Tölkki yritti lienee selittää (tai ainakin näin minä sen ymmärsin!) että koomisia ovat ne imput mitkä suunnitellaan jonkin toisen "oikean" aseen ulkonäön mukaan, eikä sen mitä aseen tekniikka ja toimivuus käyttötarkoitukseen olisi suotavaa. Tässä tapauksessa tuo "puutukki ja musta piippu" letkautus on aika väsynyt. Varsinkin kun piipun väri urheiluaseissa saattaa olla ihan mitä vain, ja tukkikin milloin mitäkin komposiittia. Se mikä taasen määrittelee vaikkapa kiväärin muodon (olipa sen luodin liikkeelle pistävä voima sitten mikä tahansa) on aika universaali ollut kautta aikain koska niiden olemassa olon aikana ihmisen mitat ovat muuttuneet evoluution seurauksena sangen vähän. Vähänkään vakavemmin otettavat kilpailu- tai harjoittelulma-aseet ovat "harvemmin" taittopiippuisia, jos siis jousitoimisia ylipäänsäkkään.

Eikä kait tässä ketään mitenkään dissannut ilmakoita harjoittelu vehkeinä? En minä ainakaan, sillä niillä tulee tuhansia laukauksia meidän taloudessa ammutuksi vuosittain vain jo ihan siitäkin syystä että perse ei kestä niiden "HC-ruutipatruunoiden" hintoja sekä siksi että harjoittelupaikat koko ajan rajallisemmat ja vähenemään päin.

Ja kas, nuo vähänkään vakavammin otettavat ilma-aseet (tokikin lajeja on nykyään aika kirjo) ovat likipitäin niitä "tuhnuja"! Erotuksena siis niistä "mörköimpuista" joista osa luvan varaisia ampuma-aseita.

Ei sillä, tuolla emännän toipilas replikalelulla tuossa lomalla tuli rätkyteltyä mökin pihassa noin 1500 lks. joista osa teräsputken pätkistä tehtyjä "mölkkypalikoita" kaadellen pisteitä laskien sekä sen mukaan maaleja valiten, ja hauskaa oli. "Aseeksi" sitä en siltikään miellä.
Totta kai tahallisesti, jos koko ajan tarina muuttuu. Ensin tuhnut on leluja ja sitten ne on OK ja sitten ne ei ole ok jos ne näyttää aseilta mutta sitten on ok jos ampuu tarkkuutta tölkki ei tykkää replika-aseista juu, tuli selväksi eikä se häneltä ole pois mutta jokin niissä vaivaa kuitenkin niin paljon että ne pitäisi kieltää lailla, koska ne näyttää "oikeilta aseilta".

Mutta lyödään nyt lukkoon, replikat ei ole OK ja "oikeat" ilmakiväärit on OK kun tölkki ampuu niillä tarkkuutta pahviin, ei haittaa vaikka näyttäisi aseelta. Minun silmissä ilmakivääri on ilmakivääri näyttää se miltä tahansa.

Koko ajatus että kahdesta ilmakivääristä toinen on paskaa sen takia että se näyttää erinlaiselta on pienen hymyn ja hymähdyksen arvoinen, luulen että ruutiukkoa vaan kiusaa ajatus että ammutaan ruutiaseen näköisellä aseella sen sitä olematta.
Itse keksin replika ilmakivääreille useitakin ihan järkeviä käyttötarkoituksia ja voi olla yllätys että sillä voi tehdä tasan samoja asioita kun "oikealla" ilmakiväärillä.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/

Viimeksi muokannut Ex_inkkari : 25.08.2019 18:07
Vastaa lainaten