Viestiketju: Pikakirjeet hidastuvat
Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 04.03.2019, 19:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ok.

Täällä periferiassa toimii niin että kun tulli on maksettu niin tyyliin seuraavana päivänä tilaus on noudettavissa...eli on jo postissa oottamassa. Tai niin mä luulen, ja se eioo tiadon väärti se,sano...
Minulla on useastikin käynyt niin, että jenkeistä autonosat tulleet postikuljetuksella 3-4 vuorokaudessa maailmalta tullipostiin asti. Tullauksen olen tehnyt netissä itse heti kun saapumiskirje tullut netpostiin/ kännykkään - se tulee käytännössä välittömästi kun paketti on luettu tullipostiin vastaanotetuksi. Tullauspäätös on tullut heti ja siitä tieto että lähetys vapautettu toimitettavaksi.

Siitä sitten mennyt se 4-5 arkipäivää että paketti pääsee Helsinki-Vantaan lentoaseman kupeesta n.9 kilometrin päähän paikallisen kaupan postipisteeseen. Viikonloppu kun osuu väliin niin saattanut mennä viikkokin


Tulli ei tietääkseni ikinä vapauta lähetystä eteenpäin tullialueelta ennenkuin tullaus on hoidettu ja kuitattu läpi menneeksi.
Sitä en tiedä kuinka monta tullikelpoista toimipistettä postilla Suomessa on, ja missä niitä on, mutta sitä en millään usko että tulli antaa pakettia postin kuljetettavaksi johonkin random- toimipisteeseen jossa ei ole tullin hyväksymää aluetta jossa tullaamattomia lähetyksiä säilytetään ja luovutetaan.
Kuriirifirmoilla paketti tulee heidän omiin tullivarastoihin, mistä lähetys vapautetaan kun tullaus on ok.
Tulli myöntää tiettyjä toimivaltuuksia firmoille, kun on henkilökunnan koulutus, tilat ja tarkastukset sen mukaisia mitä tullin säädöksissä lukee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten