Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67
Miksi 450kg koukussa pitää vetää puolta isompaa kuormaa?
Jos koukku kärreineen lähtee jossain töyssyssä irti, niin voi tulla muutakin kuin vain välinevahinkoja jos osuu vaikka vastaantulevaan.
Eiköhän ne painorajat ole ihan tarkoituksella laitettu.
|
esim. minulla on ollut BJ-75, jolla jarrutonta muistaakseni juurikin 450kg (auton kokonaispaino muistaakseni yli 3 tonnia, ja jarrullista 3000 kg, kokonaispaino yhdistelmälle oli muistaakseni yli 6 tonnia)
Ja vm-88 LN 65 4x4 hiluksin jarruton koukkupaino taisi olla 450 tai jotain sen kaltaista jarruttomalle?
Toki nykyään tuo "750 kg"jarruton/O1 kärry on aikalailla vakio poliisien ja käyttäjien suhteen, siis siihen 250-400 kg kuomukärryyn voi ottaa kyytiin pari "nopoa" taikka moottorikelkan varusteineen, taikka pihakiveyksen....
-> kunhan näyttää "normaalilta"
Toki tämä "satunnainen" "pieni" ylikuorma ei ole ongelma, sillä kuljettajat on yleensä varsin hyvin tilanteen tasalla, ns. paska jäykkänä.