Viestiketju: Kesämökin saneeraus
Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 11.01.2016, 11:03
hj 60/61:n Avatar
hj 60/61 hj 60/61 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: Ruupanperä
Viestit: 2.645
Perusasetus

Otsonointihan poistaa hajua, ja ei oo varmaan kallis laite vuokrata, vaik viikonlopuks. Ja sit mun mielipide. Piiluat hirsipinnat sisältä, jos ei kauhee naulojen nyppiminen. Eikä mitään paneelia. Lattiassa foami toisaalta hyvä, mut ite varmaan toteuttaisin koolaamalla harvalaudan lattiavasan alapintaan, ja siihen tuulensuojalevy, saumat uretaanilla tiiviiksi, ja sit villa perään... Lattiavasa oli siis 2"x6" jos huonekorkeus antaa periksi, ni siihen ristiinkoolaus 2"x2" ja viel 50mm villaa, tervapaperi, ja lattiapontti. Yläpohjan eristys villalla myös, jos pistät kattoon foamin, ni tuuletus kuntoon, myös vintillä, eli päätykolmioihin räppänät. Toi muovin ja muiden "hengittämättömien" materiaalien käyttö tuollaisessa kohteessa, ei välttis kovin järkevää... Ja vintin tuuletus kannattaa hoitaa kyl joka tapauksessa kuntoon, räystäiden kitalaudat uusiks, joku 50mm rakoa kaikiin... Paha tietty tällee sanoa, ku jotkut asiat tarvii toteuttaa kohteen vaatimalla tavalla, mut nää on vaan mun mielipiteitä. Hoyrynsulkua en itse laittais vanhaan taloon, ku pesutiloihin, ja sinnekkin sen johdosta joku koneellinen ilmanvaihto....
Vastaa lainaten