Näytä yksittäinen viesti
  #521  
Vanha 21.04.2015, 19:52
Ooppeli:n Avatar
Ooppeli Ooppeli ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.01.06
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 1.110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Manuaali vai tomaatti? Lähteekö käyntiin uudestaan?
-96 6.5td automaatti 4l80e laatikolla

Kopsasin OD:lle kirjoittamani tarinan.

Nyt se myrkyn lykkäs gemsun kanssa.(6.5td vm 96) Tänään teki semmoisen tempun että sammui tyhjäkäynnillä. Eikä lähtenyt uudelleen käyntiin. pyöritti kyllä. tarkistin kaikki sulakkeet ja releet. Sen huomasin että kun virrat kääntää päälle niin ei hehkun merkkivalo syttynyt mutta muut merkki valot syttyi eikä polttoainepumppu nakuttanut.

hetken kuluttua kun taas virrat käänsi päälle niin hehkun merkkivalo toimi normaalisti ja polttoaine pumppu nakutti hetken ja läksi käyntiin. Auto toimi normaalisti kunnes iltapäivällä teki taas saman tempun 2 kertaa peräkkäin. ja myöhemmin illalla sammui ajosta. Virtojen päälle rumppaamista ja hetken päästä taas toimi.

Mistähän alkais vikaa etsimään? Polttoainepumpun kytkentä on alkuperäinen mielestäni.
PDM boksi vajaa 2 vuotta vanha ja siirretty viileään paikkaa.


Oiskos kellään ajatuksia tähän vikaan? Virtalukonpohjaa on jo epäilty.
Minkäänlaista vika yhteyttä ei ole. Sammuu milloin missäkin. Tärinä ja tien kuopat ei vaikuta. Saataa tyhjäkäynnilllä sammua.

Piuhoja oon yritellu heilutella mut ei mitää vaikutusta.

Voikos ecu temppuilla?


Pari viikkoo meni että ei ongelmia. Yks aamu vika oli päällä mut lähti käyntiin hetken päästä. Melkein työpaikalle pääsin ku lennosta sammu. Rullaamalla pihaan. Hetken päästä lähti käyntiin. Iltapäivalla puoltuntii tyhjäkäyntii ja sit taas sammu.
Moottorin takaosassa heiluttelin piuhoja virrat päällä niin polttoainepumpun rele naksui ja sirisi. Yht äkkiä vika taas hävis ja toimi niinkuin piti.
Mut öljynpainemittari sekos. Käynnissä oli ihan tapissaan mittari. Virrat päällä saattoi olla taydet paineet välillä. Mut käynnissä hyppäs taas ihan tappiin.
Mitä piuhoja pitäis olla öp:n anturissa. Tällä hetkellä kolme johtoo ja yhteen tulee virrat aina. Myös sammuksissa. Mistä johdosta lukee öp:n paineet?

Tänään releistin siirtopumpun. Pumppaa kun laittaa virrat päälle. Hetken käynnissä ja sammui taas. Mut lähti heti käyntiin. Öp anturi elää omaa elämää välil toimii ja välil ihan tapissa kokoajan viisari.

Mitkä anturit vaikuttaa auton käyntiin. Sammuttaako joku anturi auton tarpeen tullen?

Alkaa v-käyrä nousemaan aika rankasti tuon kanssa.

löytyykös mistä kytkentä kaavioo?
Vaikuttaako fsd tilttaaminen hehkuun?
Mikä on normaali lämpötila fsd:lle ku siirretty jatkojohdon kanssa syrjään ja siili viel viilentämässä. Puoltuntii tyhjäkäyntii ja sormia polttelee siili.

Entäs optisen anturin vaikutus auton toimintaan?


Joo-o
Nyt heittää vikakoodia P1214 Nykäs ajossa ja tuo vikakoodi tuli päälle. Mut ei oo nyt sammunut kuitenkaan mitä tänään ajelin.

Jäähytinnesteen vajausta näyttää mittaritaulussa vaikka paisunta säiliössä on tarpeeks nestettä. Ja abs:n valo palaa välillä.

Liekö sitten maavikaa jossain..
Tänään 21.4 ei sammuillut. Mut absin ja jäähytysnesteen merkkivalo palaa kokoajan.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day"