Näytä yksittäinen viesti
  #23  
Vanha 25.01.2015, 14:38
Mts2 Mts2 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 53
Perusasetus

Mulla on reilun pari vuotta ollut Disco II, TD5-koneella. Ostaessa oli 260tkm ja nyt on 315tkm ajettu.

Kansivikojahan noissa on ollut, mutta oon käsittänyt, että jos kansiremppaa ei ole vielä pariinsataan tuhanteen joutunut tekemään, niin ei se ihan heti ole tulossakaan.

Sähkövikoja on aina toisinaan. Itsellä tosin suurimman osan niistä aiheutti toi rikkinäinen korinohjausyksikkö. Jotain hukkaporttihäikkää on ollut myös.

Osat on kohtuullisen edullisia ainakin kun briteistä tilaa, tulee viikossa Suomeen kotiovelle hienosti.

Disco kakkoset mätänee suojaamattomana aika tehokkaasti, joten suosittelen katseleen runkopalkkien jaman taka-akselista taaksepäin sekä koputtelemaan helmat.
Kaikki sähköjen toiminnat kannattaa tsekata huolella, sähköviat on paskamaisia. Saahan mm. noita ohjausyksiköitä halvalla käytettynä, mutta ne pitää ohjelmoida ja murhetta on aina. Ei ne uutenakaan ihan järkyttäviä maksa.

Verot henkilöautona tonnin vuosi, pakuna viissataa. Vakuutukset on kohtuullisen edullisia. Löpöä palaa kympin pinnassa satkulla. Ja mikään rakettihan tuo ei ole, mutta kyllä sillä 3,5 tonnin kärryn kanssakin pärjää.

Oma mielipide on se, että jos haluaa luotettavuutta ja halpaa pitoa, ostaa japsin. Jos haluaa mukavan ja kivan auton ja lantikan, ostaa sen. Aina tuo perille on vienyt, vaikka välillä on ollutkin jotain kikkailua. Kolmosdisko on sitten jo ihan eri laite, siitä ei oo itellä kokemusta.

Kyllä mulla on ainakin perustekniikka pelannut. Koko aikana on hajonnut valoviiksi, jos jätetään alun hukkaportin ohjainongelmat ja tää sähköhässäkkä pois. Mukava laite tuo on. Lähtee talvellikin käyntiin hyvin, lämmittämättäkin, auto on jopa lämminkin.

Osta pois, yksilöitähän nää kaikki on.
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84,

Viimeksi muokannut Mts2 : 25.01.2015 14:41
Vastaa lainaten