Viestiketju: CAT-G
Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 01.11.2014, 23:50
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Käärmeenpesä


Viikolla kävin shoppailemassa hydrauliikkanippeleitä ja putkea ja tänään pääsin sitten itse auton kimppuun. Tarttis saada kaikki hytin alle tulevat hydrauliikkaputket kiskastua paikalleen..

Laskeskelin yks ilta, et suurin virtaus tulee oleen noin 60L/min. Jostain löysin, että öljyn virtausnopeus ei mielellään sais ylittää 6m/s, et ei rupee liikaa ahdistaan ja lämpiään turhaan. 18x1,5mm putkella saisn virtausnopudeksi 5,9m/s, et saa kelvata. Tosin tästäkin hiukan venyttiin, kun hydrauliikkakaupassa oli vaan 2mm seinämällä olevaa putkea..

Venttiilipöytä sai kaverikseen muutaman nippelin:


Onneks on työkavereina myös putkareita, niin löyty sopivat työkalut. Pikku Quick Bend ja eka koetaivutus. Aika jees käyrä:


Jee, eka putki paikallaan :


lisää..


putkea..


pikku..


hiljaa..


puuhastellen..


eteenpäin..



kunnes loppu putki kesken...

Eli nuo runkoaisan päällä menevät putket menee hytikkavinssille. Loppupätkät vetäsen letkulla. Noi tukivarsien korvakoissa olevat putket on paine ja paluu. Nostan nekin tuosta letkulla, rintapeltiä pitkin akkutelineeseen tulevalle säiliölle..


Noista kahdesta liittimestä tarttis vielä vetää putket runkoaisan sisäpintaa pitkin taakse ja päähän pikaliittimet. Jos vaikka keksis jonkun kivan lisälaitteen tähän.. Vetävä peräkärry..

Ikinä ennen en oo kovia hydrauliputkituksia tehnyt, mut mielestäni tuli ihan siedettävä lopputulos.. Ainakin teknisen näkönen, jos ei muuta..
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten